SPI Repeater Controller

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Bericht
Auteur
PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: SPI Repeater Controller

#31 Bericht door PA3BAS »

Zomaar even een vraag.

Ik heb een koopdoos die het prima doet op de repeater van Amersfoort. En ja, het klopt, die is erg smal afgesteld, in ieder geval smaller dan de meeste andere repeaters die ik kan. is dat de 12,5khz? Waarschijnlijk. Nu is het zo dat stations met een te brede zwaai daar 'uit de filters vallen'.

Maar als je je koopdoosje op narrow instelt is er niets aan de hand (mijn ervaring met een condor16, kenwood dm700 en jawel: baofeng uv5r).Wat gebeurt er nou als je zo'n koopdoos opneemt in de repeater? Of zijn er andere dingen aan de hand bij een repeater?
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
pa0ejh
Berichten: 1889
Lid geworden op: 05 mei 2008, 13:23
Roepletters: PA0EJH
Locatie: Brunssum

Re: SPI Repeater Controller

#32 Bericht door pa0ejh »

Hallo Leo.

Ik heb ooit een Controller gemaakt voor de Triple P repeater , een NoNonsens ding.

Heeft geen Ctcss aan boord , maar kan er wel mee omgaan.

Zit een PIC 16F628A in , heeft rogerbeep , Tailtimer , Hangtimer enzv

Heb de Software , die kun je aan je eigen eisen aanpassen , en heb de print Layouts . . .

It 's up to you , HI. http://www.pi4zlb.nl/Zelfbouw/Repeater/Sturing.html
73's Egbert PAØEJH. Licensed since 1971.
En meer dan 50 Jaar radio-actief

PA0LMD
Berichten: 2260
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: SPI Repeater Controller

#33 Bericht door PA0LMD »

pa3bas schreef:Zomaar even een vraag.

Ik heb een koopdoos die het prima doet op de repeater van Amersfoort. En ja, het klopt, die is erg smal afgesteld, in ieder geval smaller dan de meeste andere repeaters die ik kan. is dat de 12,5khz? Waarschijnlijk. Nu is het zo dat stations met een te brede zwaai daar 'uit de filters vallen'.

Maar als je je koopdoosje op narrow instelt is er niets aan de hand (mijn ervaring met een condor16, kenwood dm700 en jawel: baofeng uv5r).Wat gebeurt er nou als je zo'n koopdoos opneemt in de repeater? Of zijn er andere dingen aan de hand bij een repeater?

Als je zo,n koopdoos opneemt in een 12.5 kHz repeater zit je met het probleem dat de IF filters van koopdozen vwb FM te breed , niet steil genoeg en geen goede ver-af selectie hebben.
Meten is (z)weten

Plaats reactie