antennes te koop

Alles wat betrekking heeft op jeugdactiviteiten, waaronder Scouting/JOTA/JOTI, etc
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Operators tot 25 jaar gezocht voor Shelltoren Amsterdam

#16 Bericht door PE1PQX »

Deze 'panul' doet mij denken aan ene reptiel...

Dure woorden, weinig inhoud...
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: Operators tot 25 jaar gezocht voor Shelltoren Amsterdam

#17 Bericht door xxxx »

Inderdaad, ze vertonen dezelfde kenmerken.....ongedierte blijft komen ;-)....Zal de tijd van het jaar wel weer zijn :lol:

Gr Jelle

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Operators tot 25 jaar gezocht voor Shelltoren Amsterdam

#18 Bericht door pc1mb »

Ach, die scherpe grens is natuurlijk ook wel een beetje vreemd.

De voorkeur voor jonge begeleiders voor jongeren kan ik goed begrijpen, maar zo'n scherpe grens is wel erg, eh, scherp dus.

Ik zie bij het lokale tankstation ook wel eens borden dat ze een medewerker zoeken van precies 18 jaar. Oud genoeg om avonddiensten te draaien, jong genoeg voor het meest gunstige jeugdloon...

Tja, als het storm loopt, dan kunnen ze dat vragen.

Overigens mag het ook best een Yaesu zijn ipv een Kenwood :wink:

ON5ZZ
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 mei 2011, 19:55

Re: Operators tot 25 jaar gezocht voor Shelltoren Amsterdam

#19 Bericht door ON5ZZ »

panul schreef:Het begrip "discriminatie wordt vaak misbruikt". In dit geval is dit echter een posting strijdig met de Nederlandse Grondwet, omdat het leeftijdsdiscriminatie betreft. Ouderen kunnen dezelfde of betere prestaties leveren. De Nederlandse Wet prevaleert boven de forumregels. Moderatoren doe Uw wettelijke plicht, want U bent verantwoordelijk voor het laten staan van de posting, alzeker na deze waarschuwing.
Je zou beter in Belgie wonen, hier woont het vol van dergelijke mensen gelijk jij ;-)
Hf:Icom 7300 ant endfed 8band
VHF/UHF :Icom 9700 ant v2000
Mobiel: tyt 9800
Portable: baofengs
CW freak
APRS ON5ZZ-9

Antenne2m
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 aug 2009, 12:16

Re: Operators tot 25 jaar gezocht voor Shelltoren Amsterdam

#20 Bericht door Antenne2m »

Dennisd schreef:ik hoor imho liever iemand die al jaren ervaring heeft ,en zeker met pile ups is enige ervaring zeer gewenst.
Niet alle ouderen zijn geschikt om 16 etages naar boven te lopen. Voor mensen met medische problemen is het helaas pindakaas. Natuurlijk zijn er ook mensen op leeftijd die een uitstekende conditie hebben, dat niet te vergeten. Maar weet u dat bij de meeste afdelingen waar alleen maar grijs koppen zijn en verder niets ondernomen word dan koffie drinken en een lezing, dat zij vaak een lokaal afhuren (geld verspilling) waar helemaal niets staat wat met onze hobby te maken heeft.
Mogen jongeren ook een kans hebben en technische kennis is tijdens het weekend helemaal niet nodig, twee ervaren PA/PE zendamateurs die regelen alles en leren de jongeren de fijne kneepjes bij. Dat is het leuke van het weekend. Weet u als je een zeer ervaren zendamateur neer gaat zetten dat hij vaak niet meer om zich heen kijken en uren gedreven bezig is? Nou dat maakt het weekend er niet leuker op lijkt mij.

Die mensen die commentaar hebben met technische kennis, word eens wakker en ga met u leeftijdsgenoten eens een jaartje les geven op scholen in uw woonplaats, daar hoort de kennis over radio techniek thuis. Kijk eens bij de VERON.. als je de afdelingen kijkt wie de jeugd zou moeten aansporen, bij geen enkele afdeling een zendamateur te bekennen die iets onderneemt. Laat staat dat de mensen boven de 50 jaar niet eens in staat zijn om een fatsoenlijk clubgebouw te regelen compleet met zendstation een knutselhoek en meer. Nee, moet je mensen gaan aantrekken tot onze hobby in een scouting gebouw waar je niets hebt staan of in een lokaal van een zwemvereniging? Ja hallo heren, als jullie wijsheid hebben met jullie kritiek, steek dan eens de handen uit de mouwen, slapen doen we in onze kist niet waar? Wij zijn op deze aardbol met een doel dacht ik. Het landelijk bestuur van de VERON en VRZA sturen de zaken in Nederland niet goed aan, word tijd dat er een nieuwe vereniging in het leven word opgezet.

Ik heb als NOVICE gebruiker mogen ervaren dat een ouder persoon zei: die novice is niets, hij wilde niet samen werken. Nou dat zijn van die leuke mensen op leeftijd. En dan moet je in een team samen werken. Een goed begin ahum

Voor de grijskoppen: ik hoor dat de koffie klaar staat in de Shelltoren dat weekend.
Laatst gewijzigd door Antenne2m op 19 jul 2012, 21:33, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: Operators gezocht voor Shelltoren Amsterdam

#21 Bericht door Aeolus »

En daarnaast is bij pileups met name disciplinair gedrag gewenst, niet zozeer ervaring :)

Ik luister soms wel eens mee tijdens pile-ups, en genoeg 'oudjes' (met alle respect uiteraard) die kennelijk ook een gehoorprobleem hebben, en zodoende kennelijk denken dat ze het enige aanroepende station zijn.

Ik moet overigens zeggen dat ik het wel weer lekker rustig vind zonder panul op het forum :mrgreen:

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Operators gezocht voor Shelltoren Amsterdam

#22 Bericht door PE2AAB »

Aeolus schreef:En daarnaast is bij pileups met name disciplinair gedrag gewenst, niet zozeer ervaring :)

Ik luister soms wel eens mee tijdens pile-ups, en genoeg 'oudjes' (met alle respect uiteraard) die kennelijk ook een gehoorprobleem hebben, en zodoende kennelijk denken dat ze het enige aanroepende station zijn.
Inderdaad. Ik hoor zo vaak: 'Only callsign with number 5', waarop ik toch weer hoor roepen: 'This is IK0xxx'. Maar ja. Niet iedereen is even goed in Engels ;-)

Aeolus schreef:Ik moet overigens zeggen dat ik het wel weer lekker rustig vind zonder panul op het forum :mrgreen:
Zo absoluut mee eens! Een kritische noot is absoluut niet erg op een forum maar zoals deze beste man communiceerde was werkelijk buiten proportie.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: Operators gezocht voor Shelltoren Amsterdam

#23 Bericht door Aeolus »

PE2AAB schreef: Inderdaad. Ik hoor zo vaak: 'Only callsign with number 5', waarop ik toch weer hoor roepen: 'This is IK0xxx'. Maar ja. Niet iedereen is even goed in Engels ;-)
Zero, Five... qua klank is het ook bijna niet van elkaar te onderscheiden he :wink:

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Operators gezocht voor Shelltoren Amsterdam

#24 Bericht door coolepascal »

Aeolus schreef:Ik moet overigens zeggen dat ik het wel weer lekker rustig vind zonder panul op het forum
Tja, het zal je van mij niet verbazen, maar ik vind het wel jammer.
Toegegeven de man heeft net als ik een wel wat ehh... uhmm. andere manier van communiceren, maar hij snapt iig wel een klein beetje van technische dingetjes, en da's bij mij (ook bekend) altijd een plusje....
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Gebruikersavatar
pa8w
Berichten: 948
Lid geworden op: 22 dec 2011, 21:30
Roepletters: PA8W
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Operators gezocht voor Shelltoren Amsterdam

#25 Bericht door pa8w »

Kennis van technische zaken maakt niet dat je omgangs normen overboord kan zetten.
Als deze man met zijn collega's vroeger al een soort tolk/moderator nodig had om met "normale" collega's te communiceren, vertelt dat wel wat over zijn attitude en mogelijk over zijn opvoeding, hetgeen bevestigd werd door zijn gedrag hier.
Ik denk dat zijn medicatie flink omhoog moet, en zijn eigendunk flink omlaag, gezien zijn momentele taalvaardigheid.

Jij bent zo nu en dan ook best scherp en kritisch Pascal, maar je bent een misdienaartje in vergelijking met panul.
In een discussie mag best geprikkeld worden, om reacties uit te lokken, maar systematisch schofferen gaat echt te ver.

Ik ben ik wel meer "genieën" tegengekomen, die op gevorderde leeftijd een soort van karikatuur van zichzelf worden.
Misschien moeten we daar een van die leegstaande kantoorgebouwen voor opofferen (rijkswaterstaat?) en er een mooi hoog hek omheen zetten. Met infranet (geen internet) zodat ze elkaar fijn kunnen bezighouden, en hun eigen ego's oppoetsen totdat het zeer gaat doen.

Groetjes,
Wil.
Let op: website verhuisd naar: http://www.paluidsprekers.nl/pa8w/index.html

Gebruikersavatar
PD1LG
Berichten: 177
Lid geworden op: 29 apr 2012, 08:48
Roepletters: PD1LG
Locatie: Klazienaveen JO32LR
Contacteer:

Re: Operators gezocht voor Shelltoren Amsterdam

#26 Bericht door PD1LG »

Ik begrijp niet waarom er nog steeds mensen zijn die reageren op de uitlatingen van pa nul.
Yaesu FT-897D | Wouxun KG-UV2D | Diamond X50-N | HyEndFed 40, 20, 10 mtr | Heil Pro Micro Dual Headset | SB-2000 Cat-interface

pd9ray
Berichten: 138
Lid geworden op: 05 nov 2006, 14:39
Locatie: Rotterdam

Re: Operators gezocht voor Shelltoren Amsterdam

#27 Bericht door pd9ray »

Wel grappig.......

Ik zie al een tijdje geen postings meer van PAnul, toch houdt hij de gemoederen nod altijd stevig bezig.
Ik moet hem nageven......Da's goede marketing, hihihi



Ray, de PD9RAY

Gebruikersavatar
pa8w
Berichten: 948
Lid geworden op: 22 dec 2011, 21:30
Roepletters: PA8W
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Operators gezocht voor Shelltoren Amsterdam

#28 Bericht door pa8w »

Als je diarree krijgt in een witte broek praat iedereen daar ook lang over na.
Is dat ook marketing?

Groetjes,
Wil.
Let op: website verhuisd naar: http://www.paluidsprekers.nl/pa8w/index.html

Gebruikersavatar
PD1LG
Berichten: 177
Lid geworden op: 29 apr 2012, 08:48
Roepletters: PD1LG
Locatie: Klazienaveen JO32LR
Contacteer:

Re: Operators gezocht voor Shelltoren Amsterdam

#29 Bericht door PD1LG »

pa8w schreef:Als je diarree krijgt in een witte broek praat iedereen daar ook lang over na.
Is dat ook marketing?

Groetjes,
Wil.
Nee, dat is shit.
Yaesu FT-897D | Wouxun KG-UV2D | Diamond X50-N | HyEndFed 40, 20, 10 mtr | Heil Pro Micro Dual Headset | SB-2000 Cat-interface

Gebruikersavatar
pa8w
Berichten: 948
Lid geworden op: 22 dec 2011, 21:30
Roepletters: PA8W
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Operators gezocht voor Shelltoren Amsterdam

#30 Bericht door pa8w »

:mrgreen:
Let op: website verhuisd naar: http://www.paluidsprekers.nl/pa8w/index.html

Plaats reactie