Gezocht: ZA voor de JOTA in Franeker

Alles wat betrekking heeft op jeugdactiviteiten, waaronder Scouting/JOTA/JOTI, etc
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PD3RB - Ruben
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 dec 2011, 13:38
Roepletters: PD3RB

Gezocht: ZA voor de JOTA in Franeker

#1 Bericht door PD3RB - Ruben »

Hallo

Het is nog niet zover, maar de voorbereidingen zijn inmiddels wel begonnen; JOTA 2012!
Ikzelf ben ZA bij Scouting de Granaet in Dokkum, en ben benaderd door Scouting Andromeda uit Franeker.
Zij willen sinds jaren weer de kinderen kennis laten maken met de JOTA en zoeken hiervoor een zendamateur.
De JOTA zal worden gehouden in het weekend van 19/20/21 oktober.

De opzet is om met 3 Scoutinggroepen een spel te spelen, waarbij communicatie via de ether 1 van de onderdelen is. Het kan dus vrij simpel opgezet worden, het is maar wat je zelf wilt. We werken op de 40, 10 en 2 meter band binnen de drie groepen, daarbuiten is het vrij zover de licentie het toelaat.

Als er iemand is die zich graag in wil zetten voor deze Scouts, dan graag contact opnemen met Ruben (PD3RB@live.nl) of Gerlean Lap (gerleanscouting@gmail.com).
Ook voor informatie kun je hier terecht.

Hopelijk tot de JOTA 2012!!!

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Gezocht: ZA voor de JOTA in Franeker

#2 Bericht door elsinga »

Ik zou graag willen, maar:
- ik doe pas 5 september examen en het is de vraag of rond de JOTA de registratie rond is (en ik moet het nog eerst halen natuurlijk) :)
- al weet ik wat ik wil, geen idee of ik dan de apparatuur al helemaal rond heb :oops:
- mijn zoontje zit zelf bij van Maasdijk in Heerenveen en als die ook de Jota willen doen, dan ligt daar meer prioriteit ;)

Maar ik hoop dat ze in Frentjser in elk geval een amateur vinden, zou zonde zijn als het niet door kon gaan.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Gezocht: ZA voor de JOTA in Franeker

#3 Bericht door PA3BAS »

Als er al een amateur is kan je gewoon aanhaken. Je hebt eigenlijk alle kennis al, je moet allen nogmexamen doen. Wie weet heb jenden wel al examen gedaan, maar de spullen nog niet binnen. Je hebt ieder geval geen licentie nodig om samen met een andere amateur wat verbindingen te kunnen maken.
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Gezocht: ZA voor de JOTA in Franeker

#4 Bericht door elsinga »

Klopt helemaal. Maar de kennis is vrijwel helemaal theoretisch, praktisch heb ik alleen kennis van de ontvangst kant.

Aan de andere kant, als ik mijn gewenste spullen wel binnen heb en de registratie rond, dan kan ik vrij makkelijk een JOTA station in de lucht brengen. Wordt het niet veel met experimenteren of bouwen, maar kunnen de scouts wel leuk verbindingen maken. En dan is het maar net wat de leiding voor doel heeft met JOTA.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
Laurens PD9X
Berichten: 1168
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:51
Roepletters: PD9X
Locatie: Langezwaag
Contacteer:

Re: Gezocht: ZA voor de JOTA in Franeker

#5 Bericht door Laurens PD9X »

Vraag even bij de lokale afdeling aldaar, bijvoorbeeld bij de FRAG in Leeuwarden of PI4LWD.

Heb zelf een aantal jaren Jota gedraaid bij van Maasdijk in Heerenveen, ben ik lang bijgeweest.
Een belangrijk ding, wees op tijd met inschrijven!! Daar is wel eens een Jota van over gegaan, ook bij een andere groep...

PD3RB - Ruben
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 dec 2011, 13:38
Roepletters: PD3RB

Re: Gezocht: ZA voor de JOTA in Franeker

#6 Bericht door PD3RB - Ruben »

Hallo allemaal

Bedankt voor de tips, ik ga er achteraan!!
Mocht iemand nog vrijwilliger zijn, dan hoor ik dat graag!!

Plaats reactie