Kidsday 2012 8 januari

Alles wat betrekking heeft op jeugdactiviteiten, waaronder Scouting/JOTA/JOTI, etc
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Kidsday 2012 8 januari

#16 Bericht door PF9ZX »

coolepascal schreef:[quote="pa3bas]
Wat is een kidsday precies? kan je dat uitleggen? Ik doe graag mee aan allerlei initiatieven, maar dan moet ik wel weten wat het is, toch?
Het is een poging om meer tokkelaars op de band te krijgen, heeft weinig met het oorspronkelijke radioamateurisme te maken.
Ik hoorde vorige week dat in de USA een jochie van 6 zijn novice licentie heeft weten te behalen.
Zegt toch wel heel erg veel over het vereiste niveau.[/quote][/quote]

Als kinderen ook op topniveau kunnen koken, waarom dan niet op het zendamateurvlak.
Het is maar net waar je interesse en vaardigheid ligt natuurlijk.
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Kidsday 2012 8 januari

#17 Bericht door PE1PQX »

coolepascal schreef:
Het is een poging om meer tokkelaars op de band te krijgen, heeft weinig met het oorspronkelijke radioamateurisme te maken.
Ik hoorde vorige week dat in de USA een jochie van 6 zijn novice licentie heeft weten te behalen.
Zegt toch wel heel erg veel over het vereiste niveau.
Dit is wel de ultieme manier om onze mooie hobby om zeep te helpen...
In plaats van zeuren, ga die jonge mensjes eens helpen een QSO te maken!
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3743
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Kidsday 2012 8 januari

#18 Bericht door coolepascal »

Ik ben door het hele jaar redelijk actief om jonge aanwas met het radioamateurisme bekend te maken.
Bovenstaande reacties bevestigen slechts mijn opmerking.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Gebruikersavatar
PE1ORG
Berichten: 113
Lid geworden op: 17 nov 2007, 08:19
Roepletters: PE1ORG
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Kidsday 2012 8 januari

#19 Bericht door PE1ORG »

Ik heb vorig jaar de Kidsday bij een scoutinggroep onder de aandacht gebracht, helaas is dit 'nog' niet van de grond gekomen.
Een vraag voor de mensen die hebben meegedaan; Was het de moeite waard?

Het lijkt mij persoonlijk heel leuk om hier met een groepje kinderen aan mee te doen alleen twijfel ik of het zin heeft dit te gaan organiseren, want als dan vervolgens weinig tot niets te werken valt is dat voor niemand leuk.

Grt,
Dion
'73 Dion de PE1ORG

JOTA, VPK, SAILING, Yaesu FT-736r, 70&23cm_ATV, 70&23cm_DATV, QO-100_DATV
pe1org.nl

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Kidsday 2012 8 januari

#20 Bericht door pe5jw »

Als er binnen scouting aandacht voor is zou er wel wat met de verschillende groepen te regelen moeten zijn toch ?
Je hebt er maar 2 nodig , en wat kinderen.

Het probleem dat ik van verschillende kanten hoor is dat het op een zondag is.
We hadden bv een school op het oog als lokatie dat kan dus niet op zondag.
Iets organiseren is hier dus niet gelukt en ik heb eigenlijk ook nergens iets van georganiseerde activiteiten kunnen vinden.

Misschien dat via scouting er meer mogelijkheden zijn voor een volgende keer.
Het hoeft ook niet zo veel voor te stellen gewoon verbindingen maken :)
Zien praten, doet praten zal ik maar zeggen.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Kidsday 2012 8 januari

#21 Bericht door PE1PQX »

Binnen de scouting is er ook nog jaarlijks de Jota (oktober??).
Veel mooier, maar ook een stuk lastiger organiseren, zou het zijn op bijvoorbeeld lagere scholen en/of voortgezet onderwijs.
Koppel daar nu André Kuipers aan vast (Jawel, dé Nederlander aan boord van ISS) met ARISS en je hebt een hele mooie basis voor een projectweek.
Mocht André niet beschikbaar zijn, dan is er ook nog de Engelse les handig hiervoor (school-contacts worden hoofdzakelijk in het Engels gehouden).

(Waarom lastiger organiseren: een heleboel OM's zijn overdag aan het werk.)
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Kidsday 2012 8 januari

#22 Bericht door pe5jw »

Ze hebben al geprobeerd iets met Andre te regelen voor de volgende doe techniek dag hier in Zwolle maar dat moet nu allemaal via de officiele weg.
Andre schijnt btw niet zo "radio"actief te zijn dus erg lastig.

Paar jaar geleden hebben we op de doe techniek dag ook iss verbindingen zitten maken Cor pd0rkc heeft dat toen allemaal geregeld.
Dat was een heel groot succes spreekt de jeugd zeker aan.
http://www.pe5jw.nl/octopus/index.php?2006:ISS

Jota doe ik elk jaar met veel plezier afgelopen jaar helaas wat minder jeugd maar niet minder leuk.
(oa t32c gewerkt dat was ook wel grappig)

Volgende kidsday is dacht ik 16 juni dat heb ik ergens in een lijstje gezien.
Vast ook weer een zondag.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Gebruikersavatar
PE1ORG
Berichten: 113
Lid geworden op: 17 nov 2007, 08:19
Roepletters: PE1ORG
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Kidsday 2012 8 januari

#23 Bericht door PE1ORG »

[Een vraag voor de mensen die hebben meegedaan; Was het de moeite waard?]

@pe5jw: Als ik het goed begrepen heb begint het hier op zaterdag tegen 2300uur? Ik weet niet zeker of dit klopt.
Dat kan best een bezwaar zijn. Of op zondag draaien ook een bezwaar is.... In ieder geval niet voor de 'Kids'

@PE1PQX:Kidsday heeft natuurlijk niets met Scouting te maken! Andersom kan het natuurlijk heel erg goed. Daar, bij de Scouting, heb je veelal 'Kids' die al één keer per jaar mogen proeven aan onze draadloze hobby (JOTA) en als ik dan zie hoeveel 'Kids' knetter fanatiek achter die microfoon kruipen is het jammer dat zij weer een heel jaar moeten wachten op de volgende gelegenheid. Dat is dan ook één van de twee redenen geweest waarom ik dit bij die Scoutinggroep heb aangekaart.


Maar nogmaals... Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen van de amateurs die wél hebben meegedaan.


'73 Dion PE1ORG
'73 Dion de PE1ORG

JOTA, VPK, SAILING, Yaesu FT-736r, 70&23cm_ATV, 70&23cm_DATV, QO-100_DATV
pe1org.nl

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Kidsday 2012 8 januari

#24 Bericht door PE1PQX »

@PE1PRG: Mijn opmerking wat niet tegen de scouts bedoeld... de jeugd heeft de toekomst en daar meten wij met zijn allen mee aan de slag.
De scouts hebben één compleet weekeinde om zelf ook te proeven aan radio-amateurisme, in dat opzicht hebben die al een 'streepje voor'.
Kids-day zou wat mij betreft wel iedere 1e zondag van de maand mogen (of op een woensdag, kunnen ze 's middags ook eens iets anders doen dan slap bij de playstation hangen)
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Plaats reactie