Kidsday 2012 8 januari

Alles wat betrekking heeft op jeugdactiviteiten, waaronder Scouting/JOTA/JOTI, etc
Bericht
Auteur
pe5jw
Berichten: 2033
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Kidsday 2012 8 januari

#1 Bericht door pe5jw »

8 Januari is er weer een Kidsday en ik vroeg me af waar daarvoor activiteiten worden georganiseerd.
Met name in de omgeving baarlo.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

PA3BAS
Berichten: 2609
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Kidsday 2012 8 januari

#2 Bericht door PA3BAS »

Pardon my ignorance.....


Wat is een kidsday precies? kan je dat uitleggen? Ik doe graag mee aan allerlei initiatieven, maar dan moet ik wel weten wat het is, toch?
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Kidsday 2012 8 januari

#3 Bericht door Ton_O_E »

Voorheen PA3TON

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: Kidsday 2012 8 januari

#4 Bericht door xxxx »

Ik weet niet waar het allemaal georganiseerd wordt maar hopelijk krijgen de jongeren niet oude stoffige apparatuur te zien zoals bij sommige demo's ter promotie van onze hobby ten toon gesteld wordt soms tijden :(

Zou eens mooi zijn als de jongeren misschien wat meer van de digitale kant van onze hobby te zien krijgen......

Maar het blijft een goed idee dit soort evenementen.

Groeten Jelle

pe5ed
Berichten: 280
Lid geworden op: 11 jan 2009, 21:13
Locatie: Haarlem

Re: Kidsday 2012 8 januari

#5 Bericht door pe5ed »

Nou Jelle,

Je stelt je vrijwilliger ;)

Het maakt de kinderen helemaal niets uit, het botte feit dat ze zonder Skype of wat dan ook, met een ander kind kunnen praten.
En dat anderen zich daarmee kunnen bemoeien, ze vinden het prachtig.

Mijn dochter heeft het ook een paar keer gedaan, en natuurlijk gaan die gesprekken nergens over in onze optiek.
Maar ze deed het meer dan keurig, steeds netjes mijn call gebruiken. Tot er iemand op de band zich er tussen voegde en begon te mekkeren dat hij het niet op onze banden wenstte te horen en of het niet op 27 MHz kon of zo. Haar reply was doodeenvoudig en effectief : " QRZ QRZ van PE5ED "
Het was heel even stil, en vervolgens was het, ' Oh, het is zeker kids-day, sorry meisje, je doet het goed '
Ik kan je melden dat mijn vadergevoel op dat moment onovertroffen was. Ik denk niet dat ik haar ooit examen kan laten doen, die interesse heeft ze niet. Trouwens, het AT zou M3RLE nooit gaan uitgeven, helaas.
Afbeeldinghttp://iarl.org
Van en voor amateurs. Helpt u een handje mee?

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: Kidsday 2012 8 januari

#6 Bericht door xxxx »

Haha, ja dat zijn zeker leuke dingen.

Vrijwilliger,.,,,,nee ik geef eerlijk toe dat ik daar het geduld niet voor heb. Mij is ook meerdere malen gevraagd om te ondersteunen bij de Jota maar nee niet echt mijn ding. :wink:

Gr Jelle

PE1RIK
Berichten: 181
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:25

Re: Kidsday 2012 8 januari

#7 Bericht door PE1RIK »

pe5ed schreef:Ik kan je melden dat mijn vadergevoel op dat moment onovertroffen was. Ik denk niet dat ik haar ooit examen kan laten doen, die interesse heeft ze niet. Trouwens, het AT zou M3RLE nooit gaan uitgeven, helaas.
Tja, dat kids-day is het hier regelmatig. Zoonlief (5,5) wil altijd voorin de auto zitten om de 2 meterset te bedienen, wat hij dan ook heel erg netjes doet. Ik sluit niet uit dat over een jaar of 10 er hier een derde amateur in huis is.

Wat dan aansluit op jouw reactie: want papa heet op de radio Papa Echo Een Romeo India Kilo. Maar dan kan het natuurlijk nooit zo zijn dat mama "Papa Alfa twee Mike India" heet. Dat is Mama Alfa twee Mike India" Leg dat maar eens uit.

Recentelijk met de 5 jarige dochter van een amateur uit apeldoorn over de repeater een qso tussen 2 van die kids. Heerlijk.

Als er hier in de buurt meerdere amateurs iets doen, denk ik dat ik er ook tijd aan ga besteden. Beetje FM voor zoonlief (hoewel, SSB op VHF??) en een paar vreselijk geinteresseerde scouts. Kan weer een leuke dag worden denk ik.

pe5jw
Berichten: 2033
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Kidsday 2012 8 januari

#8 Bericht door pe5jw »

PE1RIK schreef:[Als er hier in de buurt meerdere amateurs iets doen, denk ik dat ik er ook tijd aan ga besteden
Dat is nu ook precies waarom ik er naar vraag want zonder tegen stations is er niks aan.
Je hoort achteraf vaak dat ze ergens iets leuk hebben gedaan rond om kidsday en dat is jammer want het kan zoveel meer toevoegen als het van te voren bekend is.

Bijvoorbeeld kidsday qso party op de repeaters om zeg 10:00 (en 14:00) of iets op HF.
Maar er zijn ook groepen die iets gezamenlijk doen eventueel met leuk soldeer project of vossenjacht.

Dat zijn de dingen waar ik naar opzoek ben.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

PE1RIK
Berichten: 181
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:25

Re: Kidsday 2012 8 januari

#9 Bericht door PE1RIK »

pe5jw schreef: Bijvoorbeeld kidsday qso party op de repeaters om zeg 10:00 (en 14:00) of iets op HF.
Daar zeg je wat. Volgens mij is Zwolle - Deventer best te doen op een of andere combinatie van banden en mode. Dus daar zie ik al mogelijkheden om elkaars tegenstation te zijn.

Verder is mijn ervaring dat het luisteren alleen al -afhankelijk van hoe machtig ze de engelse taal zijn- op HF al een beste uitdaging voor ze is. Soldeerprojectjes krijg ik zelf voor die tijd niet meer voor elkaar helaas.

PE1RIK
Berichten: 181
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:25

Re: Kidsday 2012 8 januari

#10 Bericht door PE1RIK »

Oeps,

Ik zat in gedachte met 11:00, dus een uurtje terug was ik er helaas niet.
Wij gaan in ieder geval wel de Deventer ronde doen (mijn zoon en ik) om 11:30 op 145.275, zie ook www.pi4dev.nl

Ik probeer in ieder geval om 14:00 er ook te zijn.

Zijn er nog anderen die iets doen met kids-day?

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Kidsday 2012 8 januari

#11 Bericht door PA2OLD »

pe5jw schreef:Bijvoorbeeld kidsday qso party op de repeaters om zeg 10:00 (en 14:00) of iets op HF.
Op HF, welke band en frequentie, dan kan ik eens meeluisteren.
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7113
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Kidsday 2012 8 januari

#12 Bericht door PE2AAB »

Daarom is het handig om frequenties als ontmoetingsplek af te spreken:

•Op 80 meter 3715 en 3777 KHz
•Op 40 meter 7070 KHz
•Op 2 meter 145.350 MHz

Bron: http://www.veron.nl/activiteiten/activi ... genda.html

Voor 40 en 80m: www.nachtuilen.net (WebSDR)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Kidsday 2012 8 januari

#13 Bericht door PA2OLD »

PE2AAB schreef:Daarom is het handig om frequenties als ontmoetingsplek af te spreken:

•Op 80 meter 3715 en 3777 KHz
•Op 40 meter 7070 KHz
•Op 2 meter 145.350 MHz

Bron: http://www.veron.nl/activiteiten/activi ... genda.html
Voor 40 en 80m: http://www.nachtuilen.net (WebSDR)
Bedankt, er is echter op 40 meter een Italiaans contest gaande en daar zullen we wel last van hebben.
Op 7077 zijn Nederlandse stations bezig en daar is het redelijk 'schoon', dat lijkt me een uitwijk mogelijkheid.

Ik heb inmiddels de eerste 'kid' gewerkt, Claudia van 10 jaar en wonende in Uden met de call van Pa de PD3ALX. :)
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Kidsday 2012 8 januari

#14 Bericht door coolepascal »

pa3bas schreef: Wat is een kidsday precies? kan je dat uitleggen? Ik doe graag mee aan allerlei initiatieven, maar dan moet ik wel weten wat het is, toch?
Het is een poging om meer tokkelaars op de band te krijgen, heeft weinig met het oorspronkelijke radioamateurisme te maken.
Ik hoorde vorige week dat in de USA een jochie van 6 zijn novice licentie heeft weten te behalen.
Zegt toch wel heel erg veel over het vereiste niveau.
Laatst gewijzigd door coolepascal op 08 jan 2012, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Kidsday 2012 8 januari

#15 Bericht door PD2R »

Pascal, wat ben jij toch eigenlijk een zuurpruim. Jij hebt echt een gave om overal het negetieve van in te zien :?

Aan alle vaders, moerders en kids op de banden, heel veel plezier toegewenst!
Bij mij zal het nog wel even duren voordat de kleine te horen zal zijn op de banden, mits hij of zij (dat weten we als het goed is over een paar weken :wink: ) daar interesse in heeft.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Plaats reactie