JOTA-JOTI 2023

Alles wat betrekking heeft op jeugdactiviteiten, waaronder Scouting/JOTA/JOTI, etc
Bericht
Auteur
Thom PA9T
Berichten: 416
Lid geworden op: 19 dec 2005, 16:37
Roepletters: PA9T
Locatie: Oudewater

Re: JOTA-JOTI 2023

#46 Bericht door Thom PA9T »

PA3DJS schreef: 13 okt 2023, 12:26 Gevoelsmatig denk ik dat een F-callsign bij afwezigheid van de F-houder het station niet mag laten bedienen door een N-houder onder de F-callsign. Een F houder heeft namelijk een ander examen afgelegd dan een N-houder.

Gaarne jullie (dus ook andere RZA's) mening hierover.
Dat geldt dan alleen voor banden waarop de N-houder niet mag komen denk ik. Voor 2m en 70cm maakt het vermoedelijk niet uit.

Ik denk dat het allerbelangrijkste is dat indien RDI meeluistert met een verbinding, moet blijken dat de zendamateur ter plaatse de boel onder controle heeft.

Overigens krijgen wij ieder jaar bezoek 'RDI', maar die komt gezellig langs voor een bak koffie, ons thema en broodje knakworst :lol:

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2531
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2023

#47 Bericht door PA3DJS »

@PA9T:
Het gaat mij als eerste om het eerste punt: moet de 1e operator aanwezig zijn op het station? Het begint al met de definitie van station. Stel dat ik buiten bij de toren ben, dan ben ik wellicht niet op het station. Ik weet niet beter dan dat de 1e operator niet aanwezig hoeft te zijn, mits er maar andere gelijkwaardige amateur mijn taak overneemt.


Over N vs F.
Een N-houder kan alleen PDxxxx bijzondere roepletters aanvragen. Het is dan op zijn minst opvallend als een N-amateur dan wel zelfstandig (dus zonder direct toezicht) onder een Full callsign mag werken. Ik was in de veronderstelling dat zij/hij/etc onder eigen callsign moest werken, en dan in het geval van JOTA, zonder /J.

Ik neem aan dat SN wel met een reactie komt voordat de JOTA begint.

Trouwens eens met je opmerking over het onder controle hebben van de boel (dus dat QSO's volgens de in gebruik zijnde procedures worden gevoerd).

PD1PYF
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 mei 2008, 08:42
Locatie: Roosendaal

Re: JOTA-JOTI 2023

#48 Bericht door PD1PYF »

PA3DJS schreef: 13 okt 2023, 16:02
Over N vs F.
Een N-houder kan alleen PDxxxx bijzondere roepletters aanvragen. Het is dan op zijn minst opvallend als een N-amateur dan wel zelfstandig (dus zonder direct toezicht) onder een Full callsign mag werken. Ik was in de veronderstelling dat zij/hij/etc onder eigen callsign moest werken, en dan in het geval van JOTA, zonder /J.
Ik mag (volgens mij) gewoon onder de call van PA4WK/J werken. Zonder toezicht alleen op de “N-banden” met het maximale vermogen voor N. Is er een F toezichthouder aanwezig die op mij toezicht houdt mag ik wel op bv 80 meter.

PA3FBO
Berichten: 289
Lid geworden op: 28 okt 2014, 22:36
Roepletters: PA3FBO

Re: JOTA-JOTI 2023

#49 Bericht door PA3FBO »

Wat zal ik een doen vanavond.. JOTA openingsuitzending luisteren..eh, die is pas volgende week :roll:

Gebruikersavatar
Paula Bean
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 aug 2019, 12:50

Re: JOTA-JOTI 2023

#50 Bericht door Paula Bean »

PA3DJS schreef: 13 okt 2023, 12:26 Gevoelsmatig denk ik dat een F-callsign bij afwezigheid van de F-houder het station niet mag laten bedienen door een N-houder onder de F-callsign. Een F houder heeft namelijk een ander examen afgelegd dan een N-houder.
Een draadje met een vraag die hierop wel een beetje lijkt of overlap heeft,
is het noemen van een callsign op frequenties waar dat niet thuis hoort.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7118
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2023

#51 Bericht door PE2AAB »

Op verzoek; de lijst voor bij de set met 'grotere letters'.
Deelnemers-JOTA-JOTI-2023_grotere letters.pdf
(235.43 KiB) 33 keer gedownload
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1762
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: JOTA-JOTI 2023

#52 Bericht door pe1rea »

Call staat op mijn naam, er is een F amateur aanwezig en ikzelf ben in het mobiele station ivm de Jota Cross.
Volgens mij niks mis.
En anders gaat de betreffende F amateur onder zijn eigen call verder PF0RO...
Geen probleem van maken.
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2531
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2023

#53 Bericht door PA3DJS »

pe1rea schreef: 14 okt 2023, 10:53 Call staat op mijn naam, er is een F amateur aanwezig en ikzelf ben in het mobiele station ivm de Jota Cross.
Volgens mij niks mis.
En anders gaat de betreffende F amateur onder zijn eigen call verder PF0RO...
Geen probleem van maken.
Ik ga als "eerste" operator zeker geen probleem maken.

Zolang ik geen onderbouwing van Scouting Nederland krijg, gaan wij gewoon werken onder de JOTA roepnaam, ook als ik er even niet ben. Er is dan natuurlijk wel minimaal een F-amateur aanwezig om te zorgen dat het station volgens de regels wordt gebruikt.

Ik ga er van uit dat ik (of iedereen) vóór de JOTA nog een reactie krijg van Scouting Nederland.

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2023

#54 Bericht door PA3HMP »

Zolang er een F amateur aanwezig is kan er gewoon onder de jota call gewerkt worden op alle amateurbanden, is de F amateur niet aanwezig dan mag hij enkel werken op de novice banden met de jota call.

Wij hebben bij ons twee F amateurs en een novice bij de jota(vroeger waren dat 4 F amateurs en een novice), dus eigenlijk is er altijd een F amateur aanwezig als er een even weg moet oid, mochten er twee groepen tegelijk naar buitengaan met een vossenjacht waar gebruik word gemaakt van portofoons oid dan blijft er altijd een F amateur op het jota station.

Gebruikersavatar
PD9FVH
Berichten: 151
Lid geworden op: 08 nov 2018, 09:30
Roepletters: PD9FVH
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2023

#55 Bericht door PD9FVH »

PE2AAB schreef: 11 okt 2023, 18:35 De deelnemerslijst 2023 staat online! Wat mij betreft kan hij zo bij de set liggen! Prachtig gesorteerd op call! Dank aan de JOTA-JOTI org!

https://jota-joti.scouting.nl/deelnemer ... -5Xq7uL8Y0

Ik zal hem voor de geïnteresseerden nog even op 'Portrait mode' maken zoals ik dat al jaren doe. Niet omdat het moet maar omdat het kan ;-)

Download de versie 'voor bij de set' zoals ik hem al een aantal jaren maak hier: Deelnemers-JOTA-JOTI-2023.pdf
Geen Gouda? Wat jammer!

PA5PT
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 apr 2008, 08:41
Roepletters: PA5PT
Locatie: Son en Breugel

Re: JOTA-JOTI 2023

#56 Bericht door PA5PT »

PE2AAB schreef: 14 okt 2023, 08:54 Op verzoek; de lijst voor bij de set met 'grotere letters'.
Deelnemers-JOTA-JOTI-2023_grotere letters.pdf
Mag ik een ander verzoek doen? Een pdf van de deelnemers kaart :D (mocht hij al ergens zijn is een link ook geweldig). Wij willen deze wel heel graag printen en ophangen!
JO21RL

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7118
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2023

#57 Bericht door PE2AAB »

PD9FVH schreef: 15 okt 2023, 16:02 Geen Gouda? Wat jammer!
Daar kan ik helaas niets aan doen. Juich vooral lokale amateurs in Gouda aan om een groep te contacten en een JOTA te organiseren.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7118
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2023

#58 Bericht door PE2AAB »

PA5PT schreef: 15 okt 2023, 17:08 Mag ik een ander verzoek doen? Een pdf van de deelnemers kaart :D (mocht hij al ergens zijn is een link ook geweldig). Wij willen deze wel heel graag printen en ophangen!
:-)
Maar ik doe niet de kaart Theuno. En om nog een opdracht bij de Copyshop in te leggen is wat te krap. Ik deed dat in het verleden op QRL maar daar werk ik al een jaar of 10 niet meer helaas.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7118
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2023

#59 Bericht door PE2AAB »

Zag al een foutje in de lijst. Nr. 74 staat 'Wateingen'. Dat moet ongetwijfeld 'Wateringen' zijn. Ik heb inmiddels een versie 1.2 beschikbaar waar deze typo is hersteld.
Deelnemers-JOTA-JOTI-2023_grotere letters.pdf
(235.43 KiB) 83 keer gedownload
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
Hylke_PA9HK
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 okt 2017, 13:06
Roepletters: PA9HK
Locatie: Koedijk, Nederland
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2023

#60 Bericht door Hylke_PA9HK »

PE2AAB schreef: 15 okt 2023, 18:33 Zag al een foutje in de lijst. Nr. 74 staat 'Wateingen'. Dat moet ongetwijfeld 'Wateringen' zijn.
Er zitten zeker weten nog meer typo's en fouten in de kaart en deelnemerslijst.
Plaats ze vooral hier, of in een PB naar mij, of een mailtje naar info@jota-joti.scouting.nl, dan voeren we alle wijzigingen in 1 keer door.

Groet,
Hylke
Hylke Kingma, 19 jaartjes jong, Lid Landelijke JOTA-JOTI Organisatie, docent natuurkunde & scheikunde i.o. aan de Hogeschool van Amsterdam, oproepchauffeur op de trekker-oplegger, in bezit van Klein Vaarbewijs 2 en marifoon basis, mail: PA9HK@vrza.nl

Plaats reactie