JOTA-JOTI 2016

Alles wat betrekking heeft op jeugdactiviteiten, waaronder Scouting/JOTA/JOTI, etc
Bericht
Auteur
Edwin FRN
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 sep 2015, 14:24
Roepletters: PA7FRN

Re: JOTA-JOTI 2016

#61 Bericht door Edwin FRN »

Anders houden we het geheimzinnig en maken we daar een spel van. Raad waar ze zijn!
PA7FRN
pa6shb.nl

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2016

#62 Bericht door PA3RIS »

Edwin FRN schreef:Anders houden we het geheimzinnig en maken we daar een spel van. Raad waar ze zijn!
Dan hadden we echter wel een wereldkaart moeten maken met een stukje waar Leusden apart vermeld staat.. :)

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2016

#63 Bericht door elsinga »

Ik heb wel een GPX bestand met zeer veel scoutinggroepen, maar of die helemaal compleet en correct zijn qua locatie.... geen idee!

PC5E/J staat netjes op de plek waar ook de antennes komen te hangen en de mobiele equippe langs kan komen voor een versnapering. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2016

#64 Bericht door PE2AAB »

elsinga schreef:Ik heb wel een GPX bestand met zeer veel scoutinggroepen, maar of die helemaal compleet en correct zijn qua locatie.... geen idee!

PC5E/J staat netjes op de plek waar ook de antennes komen te hangen en de mobiele equippe langs kan komen voor een versnapering. ;)
Tis helaas niet zeker dat de betreffende scoutinggroepen ook op de vaste thuislocatie de JOTA organiseren ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PD2EW
Berichten: 413
Lid geworden op: 22 sep 2016, 17:41
Roepletters: PD2EW

Re: JOTA-JOTI 2016

#65 Bericht door PD2EW »

Dag allen.

Uiteindelijk heb ik mij ook maar eens aangemeld op dit forum, na al een tijdje meegelezen te hebben.

Uit indirect contact met de leiding van beide Scoutinggroepen heb ik de volgende info gehoord:
Scouting De IJsselgroep uit Gorssel werkt samen met de Scoutinggroep De Witte Wieven uit Lochem, soms wordt de JOTA dan ook in Gorssel gehouden en soms in Lochem.
Organisatorisch komt het voor beide groepen dit jaar beter uit om de JOTA in Gorssel te houden en helaas alleen maar op de zaterdag, dit is nog niet zo lang bekend.

De coördinaten van beide locaties heb ik vermeld op mijn contactpagina: http://www.wijkamp.com/pd2ew/contact.html
Mogelijk kan dit nog meegenomen worden, en zo niet... dan niet.

En voor PC5E: de SDR-Sharp ontvanger staat klaar (waarvoor ik je laatst via mail heb benaderd).

Edwin FRN
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 sep 2015, 14:24
Roepletters: PA7FRN

Re: JOTA-JOTI 2016

#66 Bericht door Edwin FRN »

Is Beyloo ter Horst bij 't Volbert te gast?
Coordinaten liggen over elkaar.

Heb nog wat geknutseld met per groep een zoeklink op naam en op ingediende coordinaten.
http://www.pa6shb.nl/jota_deelnemers.php

en sorteer mogelijkheden op callsign en naam.
PA7FRN
pa6shb.nl

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2016

#67 Bericht door PA3RIS »

Edwin FRN schreef:Is Beyloo ter Horst bij 't Volbert te gast?
Coordinaten liggen over elkaar.

Heb nog wat geknutseld met per groep een zoeklink op naam en op ingediende coordinaten.
http://www.pa6shb.nl/jota_deelnemers.php

en sorteer mogelijkheden op callsign en naam.
Beyloo ter Horst had ook het LSC in Leusden opgegeven. Deze is gisteravond aangepast naar de goede coördinaat.

pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: JOTA-JOTI 2016

#68 Bericht door pe1hzg »

PA3RIS schreef: Misschien moeten de groepen zich dan volgend jaar in laten schrijven door een welp met een smartphone. Ik ben het met je eens dat het niet moeilijk is, en toch waren grof geschat de helft van de dit jaar opgegeven coördinaten fout. En dat terwijl we er zelfs bij hadden gezet op welke website men een adres naar coördinaat kon laten converteren.
Ik zou het niet wilder maken als een mailtje: "volgens mij kloppen je gegevens niet, kijk het nog even na" en het dan aan de groepen laten om hun coordinaten na te kijken.

Niets is zo motiverend (om het volgend jaar wel goed te doen!) als het ontvangen van een manshoge kaart waar nou juist de eigen groep wordt weergegeven in het ijsselmeer in plaats van de verwachte woonplaats.

Ik voel je pijn maar het zijn notabene scouts, die geacht worden kaarten en dergelijke te snappen en ook een stuk verantwoordelijkheid te nemen. "you can lead a horse to water, you can't make it drink".

Truuk 2: geef de groepen de gegevens van vorig jaar, kunnen ze copieren. Groepen die dan overigens volharden in het ijsselmeer te zitten, welnu, we hebben tenslotte waterscouts....

Ik neem aan dat de organisatie wel iets gaat doen aan het "inktvlek-Eindhoven" probleem? Dat kan ik niet fixen, de gegevens zijn goed maar de leesbaarheid is de afgelopen jaren niet altijd goed geweest...

73,

Geert Jan
(uit de inktvlek-Eindhoven)

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2016

#69 Bericht door PA3RIS »

pe1hzg schreef: Niets is zo motiverend (om het volgend jaar wel goed te doen!) als het ontvangen van een manshoge kaart waar nou juist de eigen groep wordt weergegeven in het ijsselmeer in plaats van de verwachte woonplaats.

Ik voel je pijn maar het zijn notabene scouts, die geacht worden kaarten en dergelijke te snappen en ook een stuk verantwoordelijkheid te nemen. "you can lead a horse to water, you can't make it drink".
Ben ik helemaal met je eens.. Maar, wij willen graag een zo goed mogelijk kloppende kaart maken. En dus gaan we maar weer een volle dag besteden om alles te controleren en waar nodig te herstellen.
Ik neem aan dat de organisatie wel iets gaat doen aan het "inktvlek-Eindhoven" probleem? Dat kan ik niet fixen, de gegevens zijn goed maar de leesbaarheid is de afgelopen jaren niet altijd goed geweest...
Helaas hebben wij er geen invloed op dat er zoveel groepen in Eindhoven en omgeving actief zijn.. :P Ik ga ervan uit dat we ook dit jaar weer een uitsnede maken van Eindhoven om het in elk geval zo leesbaar mogelijk te maken.

pe1mix
Berichten: 473
Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:40
Roepletters: PE1MIX

Re: JOTA-JOTI 2016 APRS trackers

#70 Bericht door pe1mix »

Voor degenen die met APRS aan de gang willen tijdens de JOTA........
Ik heb nog een beperkt aantal bouwkitjes van de KF-161 tracker hiervoor beschikbaar.
Deze zijn uiteraard ook uitstekend in combinatie met andere sets te gebruiken.

EUR 15 per kitje, 2 voor EUR 25.
Prijs alleen voor JOTA/Scouting doeleinden.

Groeten Eric.

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2016

#71 Bericht door Ton_O_E »

Hier een finale repetitie vandaag.
Bijlagen
IMG-20160925-WA0001.jpg
IMG-20160925-WA0000.jpg
IMG-20160925-WA0002.jpg
Voorheen PA3TON

Edwin FRN
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 sep 2015, 14:24
Roepletters: PA7FRN

Re: JOTA-JOTI 2016

#72 Bericht door Edwin FRN »

Met behulp van Google Maps nu alle coordinaten gecorrigeerd.
Zal ook niet helemaal 100 % kloppen, maar iets om uit te cherry-picken.
http://www.pa6shb.nl/jota_deelnemers.php
PA7FRN
pa6shb.nl

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2016

#73 Bericht door PA3DJS »

Edwin FRN schreef:Met behulp van Google Maps nu alle coordinaten gecorrigeerd.
Zal ook niet helemaal 100 % kloppen, maar iets om uit te cherry-picken.
http://www.pa6shb.nl/jota_deelnemers.php
Heel mooi en bedankt! Nu staat Peka18 tenminste ook in Zuilen.

Ik vermoedt dat dit wel even tijd gekost heeft.

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2016

#74 Bericht door Ton_O_E »

Ik mis de /j bij callsign :)
Voorheen PA3TON

Edwin FRN
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 sep 2015, 14:24
Roepletters: PA7FRN

Re: JOTA-JOTI 2016

#75 Bericht door Edwin FRN »

Ik mis de /j bij callsign
Het toevoegen van /j leek mij overbodig evenals "Scouting" in elke groepsnaam.
In het logboek wel doen hoor ;)
PA7FRN
pa6shb.nl

Plaats reactie