JOTA-JOTI 2016

Alles wat betrekking heeft op jeugdactiviteiten, waaronder Scouting/JOTA/JOTI, etc
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7081
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2016

#76 Bericht door PE2AAB »

De deelnemerskaart voor JOTA 2016 is klaar en definitief! Klopt je positie niet? Je bent te laat! De kaart is al naar de drukker, wijzigingen kunnen niet meer worden doorgevoerd.

https://jota-joti.scouting.nl/2-ongecat ... -joti-2016

Of alles klopt is de vraag; ik zie maar een paar JOTA deelnemers in Eindhoven op de interactieve kaart en weet dat er dat veel zouden moeten zijn! In de kaart waar werd gevraagd te controleren stonden we exact goed geplaatst en nu zijn wij niet meer zichtbaar. Ben benieuwd waar dat aan ligt. Een ingesteld filter wellicht?
De 'papieren' kaart klopt wel.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA3FAT
Berichten: 1299
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

Re: JOTA-JOTI 2016

#77 Bericht door PA3FAT »

ik/we staan ook op de papieren kaart vermeld.

Interactief zie ik ons ook niet staan.
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2016

#78 Bericht door PA3RIS »

pa3fat schreef:ik/we staan ook op de papieren kaart vermeld.

Interactief zie ik ons ook niet staan.
De papieren kaart is het belangrijkste, denk ik. Wat er met de interactieve kaart mis is zou ik niet weten. Die PDF is wat naar de drukker gegaan is.

Ze worden trouwens donderdag of vrijdag verstuurd naar de persoon die de groep ingeschreven heeft.

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2016

#79 Bericht door PA3HMP »

van de interactieve kaart klopt geen....jota
Hilvarenbeek staat wel op de kaart die naar de drukker is gegaan maar ontbreekt op de interactieve kaart.

PA3FAT
Berichten: 1299
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

Re: JOTA-JOTI 2016

#80 Bericht door PA3FAT »

Even poging gedaan om lokale versie van het logboek te activeren. Niks leesmij document zoals aangegeven. Weet iemand het password van de applicatie.

Waarom zit die er uberhaupt op....
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2016

#81 Bericht door PA3RIS »

pa3fat schreef:Even poging gedaan om lokale versie van het logboek te activeren. Niks leesmij document zoals aangegeven. Weet iemand het password van de applicatie.

Waarom zit die er uberhaupt op....
Dat wachtwoord zit erop zodat mensen de leesmij-lezen wel moeten lezen, geloof ik.

Maar heb je die van onze website, want dat moet dan een versie van vorig jaar zijn. Die van dit jaar is nog niet klaar.

PA3FAT
Berichten: 1299
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

Re: JOTA-JOTI 2016

#82 Bericht door PA3FAT »

Ja van de huidige website jota-joti.scouting.nl
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2016

#83 Bericht door PA3RIS »

pa3fat schreef:Ja van de huidige website jota-joti.scouting.nl
Okee, ik heb 'm gevonden. Hij is er nu vanaf. Ik heb Wolter vandaag de gegevens gestuurd voor het nieuwe logboek, dus ik neem aan dat die spoedig beschikbaar is.

PA3FAT
Berichten: 1299
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

Re: JOTA-JOTI 2016

#84 Bericht door PA3FAT »

dank je wel !
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7081
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2016

#85 Bericht door PE2AAB »

Van PE1NIL weet ik dat hij in Gemert zit maar op de kaart zit hij in Riethoven. Dat is mis gok ik.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2016

#86 Bericht door PA3RIS »

PA3HMP schreef:van de interactieve kaart klopt geen....jota
Hilvarenbeek staat wel op de kaart die naar de drukker is gegaan maar ontbreekt op de interactieve kaart.
Die interactieve kaart met "controleer je gegevens" is gemaakt met de gegevens zoals ze ons aangeleverd zijn door de mensen die de groep hebben ingeschreven. In het formulier en op de website bij de link naar het formulier stond een tekstje dat we een decimale coördinaat nodig hebben end at als je je adres invoert op deze website die coördinaat er zo uitrolt. Helaas was dit voor veel inschrijvers kennelijk nog te hoog gegrepen.

Bij erg vreemde coördinaten (Zuidpool, Madagaskar, Siberië, in de Noordzee, nee, het is geen grap, deze hebben we allemaal meegemaakt) en mensen die gewoon het voorbeeldcoördinaat hebben overgenomen, hebben we gemaild om alsnog de goede coördinaat te krijgen. Staat de groep dus niet op de interactieve kaart of op de verkeerde plek, dan is dat dus een fout bij de inschrijving geweest.

Vorig jaar waren de aanwijzingen nog wat minder duidelijk en toen stond een erg groot gedeelte van de groepen op de verkeerde plek. Ik ben toen 8 uur bezig geweest om ze allemaal te controleren, uit te zoeken waar ze dan wel zaten en te corrigeren. En aangezien dat allemaal last-minute-werk is omdat de tijd tussen einde inschrijving en evenement zelf eigenlijk te kort is voor dit soort dingen ben ik hier dus gewoon een volle vrijdag aan bezig geweest in plaats van dat ik dit nog een beetje kon spreiden over meerdere dagen. En neen, dit is geen betaalde baan, ik ben ook maar vrijwilliger. Dit jaar heeft een collega van me de groepen op heel rare plekken gecorrigeerd.

We hadden de hoop dat het met heel erg duidelijke aanwijzingen beter zou gaan. Het ging ook wel iets beter, maar ik vind het blijft toch raar dat de moderne scout dit soort simpele aanwijzingen niet eens meer goed kan interpreteren. Of de moeite er niet voor doet, dat kan natuurlijk ook. Vervelend effect hiervan zou natuurlijk kunnen zijn dat we op een moment zeggen, het kost ons teveel tijd, dan maar geen kaart.

Kort gezegd: klopt er geen JOTA van de positie op de interactieve kaart, kijk ons er niet op aan, maar zorg ervoor dat de groep zichzelf volgend jaar goed op de kaart zet.

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2016

#87 Bericht door PA3RIS »

PE2AAB schreef:Van PE1NIL weet ik dat hij in Gemert zit maar op de kaart zit hij in Riethoven. Dat is mis gok ik.
Klopt, volgens de coördinaat die ze opgegeven hebben, zitten ze ergens in een veld bij de Schepelenbochten in Westerhoven.

Als ze de zuidpool hadden opgegeven hadden we het gemerkt en gecorrigeerd. Deze coördinaat zit op een logische plek in Nederland en daardoor is hij niet opgevallen als zijnde fout. Hunzelf wel, maar toen ze het doorgaven aan me was het geloof ik al te laat om het nog door te voeren op de gedrukte kaart, meen ik.

pe1obx
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 okt 2016, 12:53
Roepletters: pe1obx

Re: JOTA-JOTI 2016

#88 Bericht door pe1obx »

Ik weet niet of dit hier mag, maar:.....

Voor ons uitermate ludieke en gezellige en uitdagende avondspel tijdens de jota, ben ik nog op zoek naar een paar zendamateurs die mee willen rijden.
Tijdens ons avondspel (zaterdag 15/10 van 19:00 - 23:00) zoeken de teams (kids van 14-24) in auto's (vaak gehuurde busje) naar antwoorden binnen de regio Haaglanden
De antwoorden worden in code aan de "basis" doorgegeven. De regel is dat de chauffeur niet ook de amateur mag zijn.
Wegens veel enthousiasme zoeken we nog enkele amateurs, ibv 2 mtr set (met kleefvoet?) die mee willen rijden.
Zin in een avond lol en wil je de kids een onvergetelijke avonds bezorgen? Meld je even bij pa6jag@mvwijk.nl

Hartelijke groet,
Marcel

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3119
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2016

#89 Bericht door elsinga »

Ook in Friesland klopt de interactieve kaart maar deels. PC5E/J en PI4BG/J missen bijvoorbeeld. De PDF klopt wel gelukkig. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2016

#90 Bericht door PA3HMP »

PA3RIS schreef:
PA3HMP schreef:van de interactieve kaart klopt geen....jota
Hilvarenbeek staat wel op de kaart die naar de drukker is gegaan maar ontbreekt op de interactieve kaart.
Die interactieve kaart met "controleer je gegevens" is gemaakt met de gegevens zoals ze ons aangeleverd zijn door de mensen die de groep hebben ingeschreven. In het formulier en op de website bij de link naar het formulier stond een tekstje dat we een decimale coördinaat nodig hebben end at als je je adres invoert op deze website die coördinaat er zo uitrolt. Helaas was dit voor veel inschrijvers kennelijk nog te hoog gegrepen.

Bij erg vreemde coördinaten (Zuidpool, Madagaskar, Siberië, in de Noordzee, nee, het is geen grap, deze hebben we allemaal meegemaakt) en mensen die gewoon het voorbeeldcoördinaat hebben overgenomen, hebben we gemaild om alsnog de goede coördinaat te krijgen. Staat de groep dus niet op de interactieve kaart of op de verkeerde plek, dan is dat dus een fout bij de inschrijving geweest.

Vorig jaar waren de aanwijzingen nog wat minder duidelijk en toen stond een erg groot gedeelte van de groepen op de verkeerde plek. Ik ben toen 8 uur bezig geweest om ze allemaal te controleren, uit te zoeken waar ze dan wel zaten en te corrigeren. En aangezien dat allemaal last-minute-werk is omdat de tijd tussen einde inschrijving en evenement zelf eigenlijk te kort is voor dit soort dingen ben ik hier dus gewoon een volle vrijdag aan bezig geweest in plaats van dat ik dit nog een beetje kon spreiden over meerdere dagen. En neen, dit is geen betaalde baan, ik ben ook maar vrijwilliger. Dit jaar heeft een collega van me de groepen op heel rare plekken gecorrigeerd.

We hadden de hoop dat het met heel erg duidelijke aanwijzingen beter zou gaan. Het ging ook wel iets beter, maar ik vind het blijft toch raar dat de moderne scout dit soort simpele aanwijzingen niet eens meer goed kan interpreteren. Of de moeite er niet voor doet, dat kan natuurlijk ook. Vervelend effect hiervan zou natuurlijk kunnen zijn dat we op een moment zeggen, het kost ons teveel tijd, dan maar geen kaart.

Kort gezegd: klopt er geen JOTA van de positie op de interactieve kaart, kijk ons er niet op aan, maar zorg ervoor dat de groep zichzelf volgend jaar goed op de kaart zet.
toch merkwaardig dat op de kaart die naar de drukker is gegaan de positie wel klopt(nee ik heb de aanmelding zelf niet gedaan dat doet de scouting zelf) en de interactieve dus niet.

Plaats reactie