JOTA-JOTI 2016

Alles wat betrekking heeft op jeugdactiviteiten, waaronder Scouting/JOTA/JOTI, etc
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4508
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2016

#121 Bericht door PE1PQX »

Vanmiddag bij PA2RU/j als gastoperator 3 QSO's begeleid met de scouts.
Succes allemaal en veel plezier!
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2016

#122 Bericht door Ton_O_E »

Er deden dit jaar 190 groepen mee
60 daarvan gebruikten multilog, dat is 32%
er zijn 2459 verbindingen gelogd
je zou dus kunnen concluderen dat er 7786 verbindingen zijn gemaakt.
Voorheen PA3TON

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2016

#123 Bericht door PA3RIS »

PA3TON schreef:Er deden dit jaar 190 groepen mee
60 daarvan gebruikten multilog, dat is 32%
er zijn 2459 verbindingen gelogd
je zou dus kunnen concluderen dat er 7786 verbindingen zijn gemaakt.
Hallo Ton,

Mooie cijfers lijkt me zo. Je voorziet duidelijk in een behoefte.

Groeten,

Frank! (operator PA6JAM/J)

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2016

#124 Bericht door Ton_O_E »

Ja, er komen ook elk jaar minder klachten :)
Wordt misschien tijd voor versie 2 volgend jaar.
Eens kijken of ik qrz-zoeken nog weer voor elkaar krijg.
Misschien moet ik de qrz-database een keer kopen
Voorheen PA3TON

PD1APM
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 nov 2010, 19:43
Roepletters: PD1APM
Locatie: Riel (JO21MM)
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2016

#125 Bericht door PD1APM »

Zo, jota-joti zit er weer op.
Vanmorgen hebben we in JO21MM scouting Bolstergroep Riel (PI4SBR/J) alles weer opgeruimd.
We kunnen met zijn allen weer terugkijken op een geslaagde editie. Helaas dat de condities afgelopen vrijdag avond bagger waren op HF.
Gelukkig was dat zaterdag weer beter. Op 2m hebben we weer volop verbindingen gemaakt.
Ook joti viel weer in de smaak bij de jeugd.

Ik kan niet wachten op jota-joti 2017.
Werken in Kilowatts is nutteloos.

Member of: http://www.pi4sbr.com

pe1ioc
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 mar 2010, 14:50
Locatie: Z.O.Drenthe

Re: JOTA-JOTI 2016

#126 Bericht door pe1ioc »

Ook bij de Guy de Fontgalland scoutinggroep in Ter Apel zat de JOTA er vanmiddag weer op voor 2016 en zijn de antennes inmiddels afgebouwd.
Dit jaar ( gelukkig ) via PI2NOS hier vanuit Z.O. Groningen onder de roepnaam PE1BBY/j de nodige contacten met andere scoutinggroepen kunnen leggen omdat we met de rondstraler voor 2 vanaf de toren op de directe manier in deze uithoek van het land niet erg ver kwamen.
80 gaf vrijdagavond veel storing te zien maar een groep uit Limburg waar we mee in contact kwamen had hetzelfde euvel. Condities blijkbaar.
Van onze buren in het Emsland (D) mochten we een aantal uren hun relais DBoEMS lenen voor het connecten met het world wide scoutnet. Zie :

http://www.i57.de/2016/10/13/jota-woche ... andrelais/

Deze ' service ' hadden we dit jaar nu al weer voor de 8e keer op rij; ' eine tolle Zusammenarbeit !'

Tot horens bij de JOTA 2017 !

Tjerk
PE1IOC
Bijlagen
IMG_3262.JPG
IMG_3262.JPG (45.59 KiB) 8464 keer bekeken
Zendamateurs doen ‘het’ draadloos.. :mrgreen:

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2016

#127 Bericht door PA3RIS »

PD1APM schreef:Zo, jota-joti zit er weer op.
Vanmorgen hebben we in JO21MM scouting Bolstergroep Riel (PI4SBR/J) alles weer opgeruimd.
We kunnen met zijn allen weer terugkijken op een geslaagde editie. Helaas dat de condities afgelopen vrijdag avond bagger waren op HF.
Gelukkig was dat zaterdag weer beter. Op 2m hebben we weer volop verbindingen gemaakt.
Ook joti viel weer in de smaak bij de jeugd.

Ik kan niet wachten op jota-joti 2017.
De condities waren vrijdagavond inderdaad erg slecht, Ik zat naast de 80 meter om de verwachte pile-up bij PA6JAM/J te helpen loggen en we hebben 2 stations gewerkt. Zelfs een groep uit Eindhoven was enorm slecht te horen. Ik hoop echt dat het volgend jaar beter is, want vorig jaar was het op vrijdagavond ook al zo slecht.

Maar verder was het weer erg leuk. De sfeer bij Scouting Veghel was enorm goed en we hebben ook leuk samengewerkt met de amateurs die daar normaa,de JOTA draaiden.

Die JOTA-JOTI 2017 komt er alweer aan. We gaan weer aan de slag. We hebben trouwens nog geen lokatie voor het JJHQ (PA6JAM/J en JCC) volgend jaar dus als er iemand nog wat weet...

(en nu nog een uurtje of wat wakker proberen te blijven, want de vermoeidheid heeft hier hard toegeslagen.. :) )

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2016

#128 Bericht door PA3HMP »

De inmeldronde vanochtend op 80 meter ?? we hebben gezocht maar helemaal niets ? jammer

En wat me dit jaar enorm opviel is de Duitse contest, op 80 meter zou er een heel klein stukje contestvrij gebied zijn wat we zouden kunnen gebruiken voor de jota, wat blijkt de Duitsers gebruiken dit stukje massaal om hun Lineair in af te tunen en een lokaal qso te voeren, ik heb gehoord dat jota stations gewoon van de band weggedrukt werden en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit bewust gebeurd gezien de negatieve opmerkingen die soms door die Duitse stations gemaakt werden over de jota, erg jammer.

voor de rest wat het weer een leuke jota, en dit jaar zelfs verbindingen op 160M kunnen maken op Zaterdag, er was wat minder sstv activiteit op 2 meter (of de condities waren minder) en de scouts waren wild enthosiast en daar doen we het toch voor.

PA0CMU
Berichten: 627
Lid geworden op: 31 dec 2005, 15:18
Roepletters: PA0CMU
Locatie: Breda

Re: JOTA-JOTI 2016

#129 Bericht door PA0CMU »

Ook bij PI9TP/J hebben wij weer een leuke JOTA gehad en waren wij een van die gebruikers van het logboek van PA3TON. Er zijn duidelijk verbeteringen ten opzichte van vorig jaar waarneembaar. Ik wil nog wel wat ervaringen delen met Ton maar dat doe ik wel rechtstreeks.
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2016

#130 Bericht door Ton_O_E »

Die verbeteringen komen er alleen door jullie terugkoppeling. Naar mijn mening is het perfect, anders had ik het wel anders gemaakt☺

Jjhq mag vast wel in Denekamp. We waren dit jaar voor het eerst rayon inmeld station. Headqauter kan er zo bij.
Voorheen PA3TON

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2016

#131 Bericht door PA3RIS »

PA3HMP schreef:De inmeldronde vanochtend op 80 meter ?? we hebben gezocht maar helemaal niets ? jammer
we zaten precies op 3.663 en er waren zo'n 15 inmelders. De meesten waren goed te horen en kwamen uit een groot deel van het land. Ik weet dus niet waarom je ons niet kon vinden, maar jammer is het wel. Ik vind die ronde op 80 altijd een mooie afsluiter van alweer een geslaagde JOTA-JOTI.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4508
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2016

#132 Bericht door PE1PQX »

PA3HMP schreef:...

En wat me dit jaar enorm opviel is de Duitse contest, op 80 meter zou er een heel klein stukje contestvrij gebied zijn wat we zouden kunnen gebruiken voor de jota, wat blijkt de Duitsers gebruiken dit stukje massaal om hun Lineair in af te tunen en een lokaal qso te voeren, ik heb gehoord dat jota stations gewoon van de band weggedrukt werden en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit bewust gebeurd gezien de negatieve opmerkingen die soms door die Duitse stations gemaakt werden over de jota, erg jammer.

...
Dat viel mij gisteren ook helaas op bij mijn bezoekje aan PA2RU/j in Beilen.
Op 80mtr keurig volgend de plannen-van-Jota op de juiste freq. CQ-jota roepen, en komt er een vervelende duitser retour met 'no jota here!!' die vervolgens erg chagrijnig blafte 'you must go 3khz up!', alsof zijn leven er van hing. Bij deze OM was weinig te merken van 'ham-spirit' eerder 'ikke-ikke-ikke-de-rest-kan-stikke'.
Gelukkig ging het best leuk 1 kHz up op 80m, en zijn er daarna nog 3 QSO's gemaakt door ondergetekende als gast-op.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PA9CW
Berichten: 1784
Lid geworden op: 15 sep 2005, 21:24
Roepletters: PA9CW
Locatie: Oosterhout (NB)

Re: JOTA-JOTI 2016

#133 Bericht door PA9CW »

PA0CMU schreef:Ook bij PI9TP/J hebben wij weer een leuke JOTA gehad en waren wij een van die gebruikers van het logboek van PA3TON. Er zijn duidelijk verbeteringen ten opzichte van vorig jaar waarneembaar. Ik wil nog wel wat ervaringen delen met Ton maar dat doe ik wel rechtstreeks.
Dan heb ik jouw op 10116 gewerkt, met de call PI9TP ?
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.

PA0CMU
Berichten: 627
Lid geworden op: 31 dec 2005, 15:18
Roepletters: PA0CMU
Locatie: Breda

Re: JOTA-JOTI 2016

#134 Bericht door PA0CMU »

Zekers Tonnie :lol:
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3119
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2016

#135 Bericht door elsinga »

Bij PC5E/J wel logboek aangemeld, maar niet gebruikt. Wel veel VHF gewerkt en PI2NON als back-up, HF was dit jaar erg teleurstellend. En helaas was de internetverbinding door de camerastreams nogal vol, dus ook de Openspot verbinding voor DMR was niet ideaal. Wel meer operators dit keer (PA1PDB uiteraard, maar nieuw PG4R en PC7C), dat was heel fijn. En ook toezeggingen voor de volgende keer, nog beter. Alvast dank!

Wij kregen via Facebook de vraag van Jelmer (team JOTI) of wij niet eens JJHQ wilden zijn, maar dat kan pas over 2 jaar (we draaien de JOTA/JOTI ook om het jaar tenslotte). Komen we met Frank en Jelmer vast uit, leuke gelegenheid om ons 80-jarig bestaan te vieren. ;) Jelmer en ik gaan daar via mail nog wel even over bezig.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Plaats reactie