kids day 2008

Alles wat betrekking heeft op jeugdactiviteiten, waaronder Scouting/JOTA/JOTI, etc
Bericht
Auteur
rambelje
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 sep 2006, 13:02
Locatie: delfzijl

kids day 2008

#1 Bericht door rambelje »

Ik las op de vrza site dat er op 6 januari 2008 weer een kids day word gehouden.

Ik vind het nog al vreemd dat ik daar nog niks over op de veron site of AT heb gelezen.

Wij weet hier meer van.

Groetjes Tanja
Lid: veron (NL13056) Secretaris afdeling Eemsmond.
zie ook http://www.pi4ems.nl

Gebruikersavatar
PE1PUP
Berichten: 261
Lid geworden op: 16 mei 2005, 18:10
Roepletters: PE1PUP
Locatie: Culemborg (Gelderland)

#2 Bericht door PE1PUP »

Hi Tanja,

Ik heb er inderdaad via Veron kanalen ook nog niets van mee gekregen. En ik ben nog wel voorzitter van een van de Veron afdelingen... 8) 8) 8)

Maar over anderhalve week zijn de regionale Veron bijeenkomsten weer (voor bestuurs afvaardigingen), en daar ben ik ook van de partij, dus zal ik eens rondvragen. Mocht ik wat horen, dan "post" ik het wel even.

Ik zie erg uit naar een volgende Kids Day, en dan wel eentje met voldoende voorbereidingstijd, en niet zoals de laatste keer... :idea:

Groetjes, Johan.
________________________________________
Johan Evers (PE1PUP) QTH: Culemborg
Voorzitter/Webmaster VERON afdeling A29 Nieuwgein
Zie: http://a29.veron.nl/
________________________________________

rambelje
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 sep 2006, 13:02
Locatie: delfzijl

#3 Bericht door rambelje »

Ik ben zelf secretaris van de afdeling eemsmond.

Ik ga zelf ook naar de regionale bijeenkomst in zal het daar vragen.

Ik had gisteren nog op onze eigen afdelingavond er naar gevraagt maar daar was ook nog niemand die het wist.



Groetjes tanja de la Rambelje
Lid: veron (NL13056) Secretaris afdeling Eemsmond.
zie ook http://www.pi4ems.nl

Gebruikersavatar
PA0MJM
Berichten: 481
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:43
Roepletters: PA0MJM
Locatie: Oosterhout (Gld)

#4 Bericht door PA0MJM »

Zie Ameur laatste amateuroverleg 02-11-2007 op de VERON website:
At heeft ruimte gemaakt om in principe elke dag Kidsday te houden.

Citaat:
De uitzondering zit in artikel 5. Bekwaamheidseisen: In afwijking van het eerste en tweede lid kan een persoon
die niet voldoet aan de desbetreffende voorwaarde een radiozendapparaat bedienen, indien de bediening
plaatsvindt in directe aanwezigheid en onder verantwoordelijkheid van een persoon die wel aan deze
voorwaarde voldoet.
Dit betreft een verruiming ten opzichte van de huidige voorwaarden en biedt daarmee de mogelijkheid om
365 dagen per jaar bijvoorbeeld de zgn. ´Kid´s Day´ te kunnen houden, met als voorwaarde dat het onder
toezicht van een zendamateur plaatsvindt. Deze persoon moet wel fysiek aanwezig zijn.
Einde citaat

Na een standstill van 3 maanden kunnen vanaf 1 januari de verenigingen e.e.a. op starten. Althans zo lees ik het.

73
Martin PA0MJM
73, Martin, PA0MJM
DXCC mixed (219), phone (192), digital (173), 40m (103), 30m (108), 20m (151), 17m (108), 15m (143), 12m (100), 10m (114) met een IC-735/IC-7300, 2 doublets van 2x9m en een multiband vertical en 100W

pa1bjs
Berichten: 1137
Lid geworden op: 09 okt 2006, 16:18
Roepletters: PA1BJS
Locatie: Abbenbroek

#5 Bericht door pa1bjs »

Betekend dat dan dat een "leek" onder mijn call verbindingen mag maken?
Zo ja lijkt me dat wel leuk! dan kan ik een paar vrienden erg blij maken.
groet
bas/pd1bjs
Elecraft K2, FT897D, FT-7
Fritzel GPA404

Gebruikersavatar
PF1JM
Berichten: 641
Lid geworden op: 19 sep 2005, 19:16
Locatie: Apeldoorn JO32af

#6 Bericht door PF1JM »

pd1bjs schreef:Betekend dat dan dat een "leek" onder mijn call verbindingen mag maken?
Zo ja lijkt me dat wel leuk! dan kan ik een paar vrienden erg blij maken.
groet
bas/pd1bjs
Inderdaad, zolang je zelf CQ roept, de verbinding opent en sluit en er fysiek bij aanwezig bent. Zo lees ik het althans.

Jeroen PF1JM

Gebruikersavatar
PA0MJM
Berichten: 481
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:43
Roepletters: PA0MJM
Locatie: Oosterhout (Gld)

#7 Bericht door PA0MJM »

Zo lees ik het niet, dat over zelf CQ roepen enz.

En anders, who cares? De maximale vermogens worden ook niet gecontroleerd. Als jij (dicht) in de buurt bent, laat ze dan hun gang gaan. Met de nodige instructie t.a.v Operating practice kunnen allerei beginnende enthousiasten op gang geholpen worden. Dàt brengt ze zover om het examen te gaan doen....


73,
Martin, PA0MJM
73, Martin, PA0MJM
DXCC mixed (219), phone (192), digital (173), 40m (103), 30m (108), 20m (151), 17m (108), 15m (143), 12m (100), 10m (114) met een IC-735/IC-7300, 2 doublets van 2x9m en een multiband vertical en 100W

pe1br
Berichten: 618
Lid geworden op: 06 mar 2007, 00:23
Locatie: Enschede

#8 Bericht door pe1br »

zo staat het wel in het artikel:
4. In afwijking van het Tweede lid kan een persoon die niet voldoet aan de desbetreffende voorwaarde een radiozendapparaat bedienen indien de bediening plaats vindt in de directe aanwezigheid en onder verantwoordelijkheid van een persoon die wel aan deze voorwaarde voldoet, met dien verstande dat de persoon die wel aan deze voorwaarde voldoet de volgende handelingen verricht:

a) de radioverbinding tot stand brengt en de uitzending opent.
b) alle overige handelingen uitvoert welke nodig zijn om te voldoen aan
de voorwaarden die van toepassing zijn tijdens de uitzending.
c) na het beëindigen van de uitzending de radioverbinding sluit.
Maar ook hier mogen we al heel blij mee zijn

Gebruikersavatar
PA0MJM
Berichten: 481
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:43
Roepletters: PA0MJM
Locatie: Oosterhout (Gld)

#9 Bericht door PA0MJM »

We hebben het er in het Hamnus nog wel eens over, Marco, het verschil tussen de letter en de geest van de wet. 8)

Met een vloeibare versnapering wordt het vast allemaal veel duidelijker. :lol:

73,
Martin, PA0MJM
73, Martin, PA0MJM
DXCC mixed (219), phone (192), digital (173), 40m (103), 30m (108), 20m (151), 17m (108), 15m (143), 12m (100), 10m (114) met een IC-735/IC-7300, 2 doublets van 2x9m en een multiband vertical en 100W

pa7wwo
Berichten: 217
Lid geworden op: 10 jan 2006, 23:53
Locatie: Oss regio 51

#10 Bericht door pa7wwo »

Hoi Allemaal

Leuk dat gekrakeel over de regeltjes waar de een goede kansen ziet voor onze hobby te promoten zien anderen weer bedreigingen voor onze hobby

Ook op de regio vergadering hetzelfde gesprek en discussie, de een ziet kansen de ander alleen maar bedreigingen.

Ik zelf ben van het type die er de kansen en goede kanten van probeert te zien.

Ik hoop alleen dat ik daarin niet de enige ben en blijf

Jos
groeten en 73 Jos PA1ZP.

Een goede antenne hoeft niet duur te zijn en een dure antenne hoeft niet goed te zijn.

Wat u antenne aan signaal niet uit de lucht heefd veroverd, krijgen DSP en filters en dure sets niet uit de speaker getoverd

Gebruikersavatar
PE1PUP
Berichten: 261
Lid geworden op: 16 mei 2005, 18:10
Roepletters: PE1PUP
Locatie: Culemborg (Gelderland)

Antwoord.

#11 Bericht door PE1PUP »

Hallo Tanja, Martin en alle anderen,

Inderdaad bleek op de VERON regiobijeenkomsten dat 6 januari 2008 officieel Kids-Day-2008 is. En ook dat de per 1-1-2008 ingaande nieuwe reglementen het inderdaad toestaan om alle dagen een soort Kids-Day op te zetten. Ik zie hier eigenlijk alleen maar kansen en geen echte bedreigingen.

:arrow: Is Kids-Day-2008 nu eigenlijk overbodig geworden, nu het in het nieuwe jaar toegestaan is om ongemachtigden "onder begeleiding / verantwoording" van een gemachtigde het radio-virus te pakken te laten krijgen???

Ik denk van niet. Ik denk dat een officieele Kids-Day nog altijd een grote toegevoegde waarde heeft.

Enerzijds omdat het in sommige "buitenlanden" op dezelfde dag Kids-Day is, terwijl in die "buitenlanden" niet zo'n versoepeling van de regelementen als in Nederland geldt. Dus wil je "Kids" uit verschillende landen met elkaar laten werken, dan is de Kid-Day de juiste dag. Alle andere dagen van het jaar is het alleen Nederland...

Anderzijds omdat ook wij doorgewinterde amateurs toch wel een geheugensteuntje nodig hebben om minimaal een maal per jaar te proberen Kids in de directe omgeving te interesseren voor de hobby. Kids-Day signaleert de noodzaak "nieuw bloed" in onze hobby gemeenschap te proberen te krijgen.

Zonder jeugd kunnen we allemaal over enige tientallen jaren op dit forum de ervaringen lezen van de gehouden rollator-vossenjacht, morse-contest tot 2 woorden per kwartier, ATV uitzendingen met grote ondertitels en de nieuwste URLs naar GPRS sites waar je je valse tanden op terug kunt vinden. Op zich misschien best wel leuke onderwerpen ( :?: ), maar nu even niet.... :roll:

Groetjes, Johan (ook al lang geen tiener meer)
________________________________________
Johan Evers (PE1PUP) QTH: Culemborg
Voorzitter/Webmaster VERON afdeling A29 Nieuwgein
Zie: http://a29.veron.nl/
________________________________________

Gebruikersavatar
PE1PUP
Berichten: 261
Lid geworden op: 16 mei 2005, 18:10
Roepletters: PE1PUP
Locatie: Culemborg (Gelderland)

Morgen is het zo ver.

#12 Bericht door PE1PUP »

Hallo allemaal,

Morgen is het weer Kids Day. Hoewel ieder station vrij is om ergens op de amateur banden een QSO te maken, wordt er voorgesteld om de volgende ontmoetings frequenties in te stellen:

Op 80 meter: 3.777 kHz of 3.620 kHz.
Op 40 meter: 7.070 kHz.
Op 2 meter: 145.275 MHz of 145.350 MHz.


Altijd handig te weten. Vooral om de trefkans met "Kids" zo groot mogelijk te maken.

Groetjes, Johan.
________________________________________
Johan Evers (PE1PUP) QTH: Culemborg
Voorzitter/Webmaster VERON afdeling A29 Nieuwgein
Zie: http://a29.veron.nl/
________________________________________

pe5jw
Berichten: 2033
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

#13 Bericht door pe5jw »

Ik mis een 20m frequentie.
In hoevere zijn deze frequenties afgesproken ?
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Gebruikersavatar
PE1PUP
Berichten: 261
Lid geworden op: 16 mei 2005, 18:10
Roepletters: PE1PUP
Locatie: Culemborg (Gelderland)

Kids frequentie voorstel.

#14 Bericht door PE1PUP »

Hi Joeri,

Sorry dat ik je niet meer voor KidsDay heb kunnen antwoorden. Ik hoop dat KidsDay toch nog een success voor je is geweest.

Je had gelijk, een 20 meter frequentie ontbrak. Er ontbraken nog wel meer banden....

Deze frequentie "afspraken" waren eigenlijk meer een voorstel dan een afspraak, en komen bij het VERON hoofdbureau vandaan. Het is een (mijns inziens zeer waardevolle) poging om KidsDay toch een beetje te stroomlijnen. En in dit originele voorstel ontbrak de 20 meter ook al. Ik denk dat men voor overzichtelijkheid heeft gekozen in plaats van compleetheid. En daar is best wel wat voor te zeggen...

Misschien moeten we voor de komende KidsDay, of voor wanneer we nu onder de nieuwe machtigingsvoorwaarden elke dag Kids onder begeleiding achter de mike laten plaatsnemen, voor iedere amateurband een soort Kids-frequentie voorstellen? Een beetje in de trend van het initieele HB voorstel, dus per band een frequentie en een alternatieve frequentie wanneer de eerste in gebruik is of door QRM of andere zaken niet bruikbaar is. Niet dat een dergelijke frequentie exclusies voor Kids of KidsDay mag worden gebruikt, maar meer dat je in ieder geval een goed startpunt hebt wanneer je Kids wilt besmetten met het radiovirus.

Is dit een goed plan??? (Opbouwende kritiek is gewenst... 8) )

We zouden kunnen starten met het bekende lijstje:...

Op 80 meter: 3.777 kHz of 3.620 kHz.
Op 40 meter: 7.070 kHz of ?.??? kHz.
Op 20 meter: ??.??? kHz of ??.??? kHz.
Op 2 meter: 145.275 MHz of 145.350 MHz.
op 70 cm: ???.??? MHz of ???.??? MHz.


Groetjes, Johan.
________________________________________
Johan Evers (PE1PUP) QTH: Culemborg
Voorzitter/Webmaster VERON afdeling A29 Nieuwgein
Zie: http://a29.veron.nl/
________________________________________

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

#15 Bericht door Steef »

Op tv rijnmond waren ze even bij DEC op bezoek! Nu hebben ze bij tv rijnmond toch al een hekel aan zendamateurs volgens mij, maar nu werden we toch wel heel erg afgezeken!!!

Wat een stelletje @#$*&^%#@$!@#$%^& is dat zeg!

En B D B onze dares CHEFF was ook niet POSITIEF!!!!!

Man man man.. wat een deceptie!

Ik denk dat er maar een aktie gestart moet worden, weg met TV Rijnmond! DAAR HEBBEN WE NU TOCH OOK INTERNET VOOR!!!!
Wie praat luistert niet

Plaats reactie