Mede-amateur(s) gevraagd voor JOTA/JOTI (Heerenveen)

Alles wat betrekking heeft op jeugdactiviteiten, waaronder Scouting/JOTA/JOTI, etc
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Mede-amateur(s) gevraagd voor JOTA/JOTI (Heerenveen)

#1 Bericht door elsinga »

Beste mede-amateurs,

naast zendamateur ben ik ook leiding bij de scouts, bij Scouting van Maasdijk Heerenveen. Helaas doen we maar om het jaar mee aan de JOTA/JOTI (ik weet het... maar dat is historisch zo gegroeid, het andere jaar hebben we een ander kamp), maar dit najaar is dat weer het geval. Vorige keer heb ik geweldige last-minute hulp gehad van PA7D (Douwe) en PA1C (Anton), maar die gaven aan dat het bij 1x zou blijven. Niet dat het niet leuk was, maar het was vooral omdat we pas heel laat wisten dat we aan de JOTA mee konden doen en nog geen amateurs met ervaring als hulp hadden... Ikzelf had namelijk op het laatste moment van aanvragen net 2 dagen de inkt droog op de registratie... ;) Zij hebben op het laatste moment aangeboden mee te helpen en dat was een groot succes.

Deze keer wilde ik wat vroeger beginnen met het vragen van assistentie. :) De JOTA/JOTI is dit jaar op 17/18/19 oktober en ik zou graag assistentie hebben van 1 of 2 mede-amateurs, zodat we met 2 a 3 stations de jeugd wat kunnen laten proeven aan de mooie hobby die we hebben. Hierbij gaat het niet om een contest (alhoewel die er elke zaterdag avond/nacht ook is), maar om de jeugd. En die jeugd is 5 tot 21 jaar jong/oud en vaak niet erg technisch. :)

Dus: vindt je het leuk om met jongeren om te gaan en ze wat te leren op het gebied van onze hobby? Heb je apparatuur die je daarvoor mee zou kunnen nemen (verzekering door de groep wordt geregeld)? Dan is de JOTA/JOTI wellicht iets voor jou!

Wat regelen wij: de inwendige mens en mogelijkheid tot overnachten (zelf meenemen van camper, caravan of tent is geen probleem, maar we hebben een gebouw dus dat hoeft niet). Voldoende bomen om antennes aan op te hangen en daarnaast een veld van 20x40m om wat op te bouwen. Enthousiaste jeugd en leiding. Bewaking bij de apparatuur als je er zelf niet bent (ik slaap in de "shack" die nacht :mrgreen:). Ondersteuning van de leiding en oudere jeugd, als je dat wilt.

Wat verwachten we van jou: meenemen van alles om je eigen station op te bouwen. Dat mag voor spraak, maar ook digimode, packet, SSTV, ATV, CW, wat je maar leuk vindt en waar je enthousiast iets over kunt vertellen. Enig aanpassingsvermogen aan de kinderen, het schijnt dat je jeugd van 6 iets anders benadert dan die van 16. ;) In elk geval zaterdag overdag aanwezig zijn tijdens het reguliere JOTA programma, maar het thema is dit jaar "after daylight" en het zou best kunnen dat DX'en na zonsondergang ook tot het programma behoort. :)

Lijkt het je wat? Laat maar wat van je horen! Mag hier, maar ook per mail naar mij.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Mede-amateur(s) gevraagd voor JOTA/JOTI (Heerenveen)

#2 Bericht door elsinga »

Tot op heden nog geen reacties gehad. Het kan toch niet zo zijn dat niemand tijd en zin heeft? Dat iedereen deze mooie kans om jeugd enthousiast te maken voor techniek en onze hobby aan zich voorbij laat gaan? 8)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PD0JSB
Berichten: 400
Lid geworden op: 11 jun 2011, 09:52
Roepletters: PD0JSB
Locatie: Breda

Re: Mede-amateur(s) gevraagd voor JOTA/JOTI (Heerenveen)

#3 Bericht door PD0JSB »

Ik mis de bijsluiter die waarschuwt voor verslavende werking :D
Icom 7600. Yaesu FT817, Yaesu FT847, Yaesu vr6,Diamond x50n,, hyendfed 10-(15)-20-40-80

ik soldeer beter dan ik schrijf !

Roy pd8rw
Berichten: 488
Lid geworden op: 04 mei 2010, 16:16

Re: Mede-amateur(s) gevraagd voor JOTA/JOTI (Heerenveen)

#4 Bericht door Roy pd8rw »

Het is zover rijden. Anders had ik me wel gemeld. .

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Mede-amateur(s) gevraagd voor JOTA/JOTI (Heerenveen)

#5 Bericht door Ton_O_E »

Misschien willen ze je wel ophalen.
Voorheen PA3TON

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Mede-amateur(s) gevraagd voor JOTA/JOTI (Heerenveen)

#6 Bericht door elsinga »

PA3TON schreef:Misschien willen ze je wel ophalen.
Nu je het zegt... :mrgreen:

Nee serieus, als dat het probleem is en het kan logistiek, dan rijdt mijn leaseauto prima en voor niks. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PA1PDB
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 jun 2013, 08:12
Roepletters: PA1PDB
Locatie: JO32CW

Re: Mede-amateur(s) gevraagd voor JOTA/JOTI (Heerenveen)

#7 Bericht door PA1PDB »

PD0JSB schreef:Ik mis de bijsluiter die waarschuwt voor verslavende werking :D
Ok te laat gelezen :? Ik heb mij inmiddels bij Robert aangesloten :D
http://qsl.net/pa1pdb/
nu PA1PDB van 1992 t/m 2011 PE1OYI

PA1BVH
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:05
Roepletters: PA1BVH
Locatie: Riel
Contacteer:

Re: Mede-amateur(s) gevraagd voor JOTA/JOTI (Heerenveen)

#8 Bericht door PA1BVH »

Hoi Robert,

Zijn er bij jullie geen pivo's / explo's die onder jou bezielende leiding het papiertje willen halen?
Ben je voor de komende jaren van het amateur probleem verlost 8)
member of:PI4SBR

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Mede-amateur(s) gevraagd voor JOTA/JOTI (Heerenveen)

#9 Bericht door elsinga »

Nee, niet dat ik weet. En het kan al vanaf 14 jaar, maar ook daar nog geen interesse.

Maar, inmiddels wel een amateur gevonden. En die neemt wellicht nog een scoutinggroep mee, gezellig. :)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Plaats reactie