Kids Day - 5 januari 2014

Alles wat betrekking heeft op jeugdactiviteiten, waaronder Scouting/JOTA/JOTI, etc
Bericht
Auteur
PD5WL
Berichten: 147
Lid geworden op: 06 sep 2013, 10:09
Roepletters: PD5WL
Locatie: JO22md
Contacteer:

Re: Kids Day - 5 januari 2014

#16 Bericht door PD5WL »

Gelukkig spreek de Veron niet over tijden.... :D :D

Zou wat zijn voor al die kinderen uit Azië.....
73's,

Wijnand - PD5WL - JO22md

TX/RX : FT-817, TS-700G, DJ-596 MkII, Condor 16 / 3000, Ultimate 3, 2m DIY TX, 23cm ATV TX
RX: Yaesu FRG-7700, 13cm ATV RX
Ant. : Comet CX-903, 10el Yagi, 23cm yagi 36 elm,
DIY Ant.: Dipole 10M band, 40m Inverted V, J-Pole 2m, EndFed 10/20/40, 13cm Dish, Active HF Antenna.
On the shelf : 2m kruisyagi, Kathrein 70cm rondstraler, 4 el. yagi 145Mhz, G5RV Junior, Longwire 9:1 unun, 23cm Yagi 35elm, 13cm yagi 8 elm. & Outback 1899.

Math PD0MAT
Berichten: 199
Lid geworden op: 13 okt 2013, 20:06
Roepletters: PD0MAT

Re: Kids Day - 5 januari 2014

#17 Bericht door Math PD0MAT »

Eerlijk gezegd vind ik het idee van een 'Kids day' in de radiotechniek merkwaardig.

Laatst hadden wij op de opleiding wat meelopers. De eerste les die zij mee liepen was HF (High Frequent Systems). Havisten snappen werkelijkwaar geen barst van Kuroda entiteiten en impedantiematching, maar dit kunnen wij hen niet kwalijk nemen. Waarom zadelt iemand ze er dan mee op?

Kinderen snappen niks van de begrippen spanning, ether, radio, vermogen, overdracht, etc.. Hoe wil je dan ooit aan een kid (wat volgens mijn definitie iedereen tussen de 0 en 12 kan omvatten) uitleggen wat radioamateurisme is? Geef ze liever een les natuurkunde, daar kunnen ze zich nog iets bij voorstellen...

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Kids Day - 5 januari 2014

#18 Bericht door PA2LAD »

Math PD0MAT schreef:Laatst hadden wij op de opleiding wat meelopers. De eerste les die zij mee liepen was HF (High Frequent Systems). Havisten snappen werkelijkwaar geen barst van Kuroda entiteiten en impedantiematching, maar dit kunnen wij hen niet kwalijk nemen. Waarom zadelt iemand ze er dan mee op?
Zal ik eerlijk zijn: ben die entiteiten in mijn beroep nog nooit tegengekomen en er is ook niemand die er naar gevraagd heeft. Impedantiematching is wel belangrijk, maar om daar een kind mee te belasten :?:
Het globaal uitleggen hoe de radiosignalen de wereld rondgaan en ze met iemand in het buitenland laten praten maakt meer indruk. Bij serieuze belangstelling komt de rest vanzelf.

Radioot
Berichten: 1037
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: Kids Day - 5 januari 2014

#19 Bericht door Radioot »

entities must not be multiplied beyond necessity

William of Ockham (1287 – 1347)

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Kids Day - 5 januari 2014

#20 Bericht door PA3DAT »

Maar eh... zijn er nou nog "kids aan de bak" geweest, zogezeid? :mrgreen:
Of doet daar in Nederland niemand aan mee?
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Kids Day - 5 januari 2014

#21 Bericht door PF9ZX »

Ik heb Nora gesproken, de dochter van PD1AJT (Marco) uit Oudkarspel.
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Gebruikersavatar
pa7al
Berichten: 191
Lid geworden op: 08 feb 2011, 11:44
Roepletters: pa7al
Locatie: stiens
Contacteer:

Re: Kids Day - 5 januari 2014

#22 Bericht door pa7al »

Was ook QRV met kids day
De 2 dames vonden het erg leuk,ze vonden het alleen jammer dat er zo wienig kinderen actief waren :(
We hebben ook nog een vossen jacht gehouden
Volgende keer toch maar wat meer reclame maken

PD5WL
Berichten: 147
Lid geworden op: 06 sep 2013, 10:09
Roepletters: PD5WL
Locatie: JO22md
Contacteer:

Re: Kids Day - 5 januari 2014

#23 Bericht door PD5WL »

Mijn Jongste (10) heeft lekker op de repeater van Utrecht zitten babbelen...

Ook nog even op 10 en 20 geprobeerd, maar met mijn Dipole en Inverted V is daar lokaal weinig te doen en op DX was er een contest.. dus dan ben je als KidsDay caller snel uitgeluld...

16 juni weer. dacht ik... of iets in die buurt... Misschien wel leuk voor de kinderen als wij iets afspreken plannen voor af, tijd - freq en zo..

Maar toch leuk dat er nog een aantal Amateurs waren die hun kinderen de shack in hebben gesleurd... :P Die van mij zal al voor ik goed en wel wakker was....
73's,

Wijnand - PD5WL - JO22md

TX/RX : FT-817, TS-700G, DJ-596 MkII, Condor 16 / 3000, Ultimate 3, 2m DIY TX, 23cm ATV TX
RX: Yaesu FRG-7700, 13cm ATV RX
Ant. : Comet CX-903, 10el Yagi, 23cm yagi 36 elm,
DIY Ant.: Dipole 10M band, 40m Inverted V, J-Pole 2m, EndFed 10/20/40, 13cm Dish, Active HF Antenna.
On the shelf : 2m kruisyagi, Kathrein 70cm rondstraler, 4 el. yagi 145Mhz, G5RV Junior, Longwire 9:1 unun, 23cm Yagi 35elm, 13cm yagi 8 elm. & Outback 1899.

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Kids Day - 5 januari 2014

#24 Bericht door PA0RAB »

OM's.
Weer wat gekrakeel.
Wat gezeur over de Anglialisering (of te wel verengelsen der Nederlandse taal. ) Zijn diverse theorien over zelfs afstudeerscripties van Neerlandici helaas in het " banglisaskisch."
Voor een groter lezerspubliek?
Goed , nu even serieus.
Het gaat erom de jeugd te betrekken om het stof van de hobby te blazen.
Helaas gaat door het internet gedoe treitterTwit Facebook e.d de spanning er wel aardig van af bij de kinderen.
Je drukt op wat knopjes en toedeloe kijk eens wat er te voorschijn komt.
Zit er een malloot op een stoffige zolder achter een doos met vele knopjes -waar je af moet blijven- te brabbelen in abracadabra en komt er een verdwaalde vreemdeling terug die verkouden is . Helemaal uit Tjachthesia zegt ie.
Kort gezegd Het gaat de jeugd te gemakkelijk af .
Waarom al dat technische gedoe om een link te leggen naar elders.
Waarom al die moeite- dat verplichte geleer - - je hebt toch je GSM enz
Wie eens de knutsels van de Jota heeft begeleid heeft andere ervaringen
Het spanningsvolle gezicht als de batterij aan de clip gaat. De ontlading als het werkt. Onbeschrijvelijk
Maar waar was de PR ?
Waar blijven reacties.
Hoe waren de ervaringen, wat zijn verbeterpunten ? enz
Hoe gaan we verder en verhogen de respons resp. het aantal deelnemers?
Er zal vast bwel meer stof zijn om te overdenken de instroom van jeugd in onze hobby te bevorderen.
73 de Ruud PA0RAB

Plaats reactie