GB100J en andere speciale roepletters

Alles wat betrekking heeft op jeugdactiviteiten, waaronder Scouting/JOTA/JOTI, etc
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA1OZU
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 okt 2006, 14:46
Locatie: Lisse
Contacteer:

GB100J en andere speciale roepletters

#1 Bericht door PA1OZU »

Over een paar dagen zullen er over de gehele wereld weer heel wat scoutjes actief zijn op de amateurbanden. Ter gelegenheid van 100 jaar scouting zijn er diverse speciale stations in de lucht. De hoofdmoot (van uitzendingen) zal bestaan uit GB100J (Hyland park) en GB100S (Brownsea Island). In Nederland zijn op 1 augustus PA100S vanaf het oude Wereld Jamboree terrein in Vogelenzang (1937) en PA100WSJ in Dronten (1995). 1 augustus is de datum waarop Baden Powell het eerste scoutkamp starte op Brownsea Island. Ik zelf zal actief zijn bij GB100J. Speel het spelletje van scouting (vroeger zeiden we gewoon padvinderij :lol: ) nu zo'n 30 jaar en al net zo lang behept met het radiovirus. Als welpje vond ik dat machtig mooi en dat wilde ik ook (heeft wel een paar jaar geduurt voordat er eindelijk een machtiging was). Hou vanaf 27 juli tot 8 augustus de banden dus in de gaten er zijn dan een hoop speciale roepletters te beluisteren.

Misschien tot horens/ werkens vanuit Engeland

Grtz

Martin PA1OZU
Het is groen en het..........

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7113
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: GB100J en andere speciale roepletters

#2 Bericht door PE2AAB »

PA1OZU schreef:Over een paar dagen zullen er over de gehele wereld weer heel wat scoutjes actief zijn op de amateurbanden. Ter gelegenheid van 100 jaar scouting zijn er diverse speciale stations in de lucht. De hoofdmoot (van uitzendingen) zal bestaan uit GB100J (Hyland park) en GB100S (Brownsea Island). In Nederland zijn op 1 augustus PA100S vanaf het oude Wereld Jamboree terrein in Vogelenzang (1937) en PA100WSJ in Dronten (1995). 1 augustus is de datum waarop Baden Powell het eerste scoutkamp starte op Brownsea Island. Ik zelf zal actief zijn bij GB100J. Speel het spelletje van scouting (vroeger zeiden we gewoon padvinderij :lol: ) nu zo'n 30 jaar en al net zo lang behept met het radiovirus. Als welpje vond ik dat machtig mooi en dat wilde ik ook (heeft wel een paar jaar geduurt voordat er eindelijk een machtiging was). Hou vanaf 27 juli tot 8 augustus de banden dus in de gaten er zijn dan een hoop speciale roepletters te beluisteren.

Misschien tot horens/ werkens vanuit Engeland

Grtz

Martin PA1OZU
Gewerkt als EA6/PE2AAB/P

GB100BI, 9H100S, PA100WSJ, GB0HSC, allen Scouting gerelateerde stations.
Gewerkt op HF 14.290. Een fotoreportage staat onder het kopje 'Overig'

Edit: Link geplaatst
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA1OZU
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 okt 2006, 14:46
Locatie: Lisse
Contacteer:

#3 Bericht door PA1OZU »

Goede avond iedereen,

Hebben alle medewerkers van de xx100J/S stations hun rotzooi alweer opgeruimd? Hier ben ik nog steeds bezig en dat terwijl ik donderdag avond toch al thuis was. Ik neem aan dat iedereen een geweldig evenement achter de rug heeft gehad. Voor mezelf kan ik zeggen dat een zeer geslaagde WSJ is geweest. Ondanks wat opstartproblemen. (geen electra, tafels, stoelen en meer van dat fraais) heeft GB100J meer dan 4.000 QSO's in het log staan. Het team van ruim 40 amateurs uit alle windstreken van ons aardbolletje hebben een verschrikkelijk leuke tijd gehad. Wat ons vooral is opgevallen is dat er tijdens de WSJ verschrikkelijk veel jonge OM's en YL's rondliepen. De jongst geregistreerde? Een meisje van 12 uit Engeland. Voor ons dan ook de schone taak om Nederlandse kinderen nog meer te betrekken in de radio hobby en radioscouting daar uit deze hoek relatief weinig interesse was. Probeer tijdens de 50ste JOTA iets aan echolink te doen (ja, ook ik heb nu het licht gezien :D ). Dit biedt de mogelijkheid om op eenvoudige wijze bolletje rond te werken.

Voor alle amateurs die GB100J hebben gewerkt kan ik zeggen dat de QSL-kaarten reeds in Nederland zijn en binnen afzienbare tijd in je bakje te vinden zullen zijn.

Tot ziens in Zweden 2011

'73

Martin (aka "Clogs") PA1OZU
crew GB100J
Het is groen en het..........

Plaats reactie