SSTV en Jota

Alles wat betrekking heeft op jeugdactiviteiten, waaronder Scouting/JOTA/JOTI, etc
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

SSTV en Jota

#1 Bericht door PA3HMP »

Wordt er nog iets op 144.500 FM aan SSTV gedaan tijdens de jota ?

PD2EDR
Berichten: 331
Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:35
Locatie: Spijkenisse / The Netherlands / JO21DR

Re: SSTV en Jota

#2 Bericht door PD2EDR »

Hier niet daar 2m in fm/ ssb meer kids trekt. We doen wel sstv op diverse hf banden.
(Bij PA3AFG/J)
Quod scripsi, scripsi

73 de PD2EDR

Edward / Spijkenisse

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: SSTV en Jota

#3 Bericht door pa3kc »

Scouts "bloot" stellen aan SSTV op HF?? :shock:

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: SSTV en Jota

#4 Bericht door PA3HMP »

Ik heb maar een paar plaatjes vorobij zien komen tijdens de jota op 2 meter, jammer eigenlijk.

Misschien volgend jaar beter.

PA1BVH
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:05
Roepletters: PA1BVH
Locatie: Riel
Contacteer:

Re: SSTV en Jota

#5 Bericht door PA1BVH »

Ik zal eens kijken of dat volgend jaar, erbij kunnen doen en of we dan niet te veel last van elkaar zullen krijgen.
Ik/wij hebben ons nog nooit verdiept hierin maar daar hebben we nu een heel jaar voor :D
member of:PI4SBR

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: SSTV en Jota

#6 Bericht door PA3HMP »

Riel zou goed te doen moeten zijn, er zijn een aantal jota stations dichtbij, het zou leuk zijn weer wat activiteit in sstv op 2 te zien, ik had ook al gedacht aan ATV op 70cm maar dat zou misschien een probleem kunnen zijn ivm afstandsbedieningen van autos die dan ineens niet meer werken.

PA1BVH
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:05
Roepletters: PA1BVH
Locatie: Riel
Contacteer:

Re: SSTV en Jota

#7 Bericht door PA1BVH »

Misschien idd een gezamelijk programma maken wat eventueel naast het eigen programma gedraaid kan worden, als er eenmaal activiteit is word dat hopelijk van zelf meer....
Daar moeten we dan echter wel tijdig aan gaan werken, wellicht is het een goed idee om eventueel een keer bij onze openhaard onder het genot van een drankje wat te brainstormen?
member of:PI4SBR

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: SSTV en Jota

#8 Bericht door PA3HMP »

Altijd gezellig om er met elkaar over te brainstormen, even agendas naast elkaar leggen dan zou het goed moeten komen.

Hoe meer zielen hoe meer vreugd want het is natuurlijk leuk om de scouts van het tegenstation als foto binnen te krijgen, en sstv is makkelijker te doen als atv.

Lijkt me leuk als er weer allerlei fotos van de verschillende scoutinggroepen via sstv verzonden worden tijdens de jota

Mark

Gebruikersavatar
PD0JSB
Berichten: 400
Lid geworden op: 11 jun 2011, 09:52
Roepletters: PD0JSB
Locatie: Breda

Re: SSTV en Jota

#9 Bericht door PD0JSB »

Mark ?
Zou het met een extra beampje erbij niet makkelijker gewerkt hebben ?

(ik zet het gewoon op mijn "to do list" voor komende tijd ) ik zag ook dat er nogal wat wegtrekking was met 3 antennes op de zelfde band binnen 15 meter , had er met ISS ook last van

73's Jan
Icom 7600. Yaesu FT817, Yaesu FT847, Yaesu vr6,Diamond x50n,, hyendfed 10-(15)-20-40-80

ik soldeer beter dan ik schrijf !

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: SSTV en Jota

#10 Bericht door PA3HMP »

Ja ik zit er aan te denken evt het SSTV op 70cm te doen, in dat geval zit je de 2 meter signalen niet in de weg oid.

Hopelijk staat er volgend jaar een mooie houten mast oid voor wat extra hoogte, maar het is natuurlijk leuk als de scouts verbinding hebben en ook meteen een plaatje kunnen zien van het tegenstation en ook aan de rest van Nederland kunnen laten zien hoe ze gezellig bezig zijn.

Plaats reactie