JOTA 2013

Alles wat betrekking heeft op jeugdactiviteiten, waaronder Scouting/JOTA/JOTI, etc
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD0JSB
Berichten: 400
Lid geworden op: 11 jun 2011, 09:52
Roepletters: PD0JSB
Locatie: Breda

Re: JOTA 2013

#46 Bericht door PD0JSB »

Tja, Math , ik zal het eens even uit de doeken doen ... Helemaal Boven op staat momeneel een loopantenne van PD7MAA ( 80 tm 10)
boven in 2x yaesu ft817, 12.volt voeding 12.5 amp , en 2xexterne speaker ( deze laag is voornamelijk voor satelliet , en iss, en QRP werk )
middenlaag , Z817 tuner tbv linkse ft817, externe speaker voor ft450D ,VR5000 ontvanger , en antenne schakelaar 3 weg tbv yeasu FT450D. en 2x een microham usb III interface , ( tbv rechtse ft817, en 1 voor de FT450D)
Onderin , Alinco DM-330mveVoeding 30 amp, en Yaesu FT450D,
achterin zit nog een Fifi sdr, een RTL sdr, een spannings voorziening 220, een USB hub, voor7 poorten . alle antennes zijn op de achterkant aankoppelbaar.
momenteel moet ik nog wel een aardvoorziening maken
Icom 7600. Yaesu FT817, Yaesu FT847, Yaesu vr6,Diamond x50n,, hyendfed 10-(15)-20-40-80

ik soldeer beter dan ik schrijf !

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: JOTA 2013

#47 Bericht door elsinga »

Ben ik ook benieuwd naar!

.me wil eingelijk ook een soort portable shack, die mooi op het buro kan staan als ik er mee bezig ben, dicht kan als dat nodig is en zo achter in de auto kan om /a te gaan. Liefst in handbagage formaat. Een flightcase kan, maar is al snel aan de zware kant... dus ik ben nu aan het nadenken over een normale handbagage koffer, maar die staat zo onhandig op het buro...
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: JOTA 2013

#48 Bericht door PE2AAB »

Al eens een Pelicase overwogen?
http://www.pelicases.nl
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: JOTA 2013

#49 Bericht door PA3BAS »

elsinga schreef:Ben ik ook benieuwd naar!

.me wil eingelijk ook een soort portable shack, die mooi op het buro kan staan als ik er mee bezig ben, dicht kan als dat nodig is en zo achter in de auto kan om /a te gaan. Liefst in handbagage formaat. Een flightcase kan, maar is al snel aan de zware kant... dus ik ben nu aan het nadenken over een normale handbagage koffer, maar die staat zo onhandig op het buro...

Je zou zo iets kunnen kopen:

Afbeelding

De twee HE (volgens mij de middelste) weegt een kleine drie kilo en kost €86....

Ik ken ze uit de muziekscene (geluidstechnicus voor bandjes geweest) en heb een grote en diepe 6HE (die grote rechtsonder) die ik inderdaad nu gebruik als rack voor de JOTA.



http://www.bax-shop.nl/double-door-flig ... 3godm3IAIw
.... But will it blend?

Math PD0MAT
Berichten: 199
Lid geworden op: 13 okt 2013, 20:06
Roepletters: PD0MAT

Re: JOTA 2013

#50 Bericht door Math PD0MAT »

Da's mooi speelgoed :)

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: JOTA 2013

#51 Bericht door PA2LAD »

Let bij enkele ABS koffers op: prima en licht spul, maar het gewicht van de ingebouwde materialen mag vaak niet meer zijn dan 10 kg. (hangt af van het merk/type)

Gebruikersavatar
PD0JSB
Berichten: 400
Lid geworden op: 11 jun 2011, 09:52
Roepletters: PD0JSB
Locatie: Breda

Re: JOTA 2013

#52 Bericht door PD0JSB »

Even voor de duidelijkheid , het is een 19'' x 8HE double door flightcase, met ingebouwde wieltjes, en uitrekbaar handvat, met die ingebouwde trolley offer je eigenlijk 1HE op , en dan zit er een mooi blindpaneel voor , wat dan weer dienst kan doen als "naamplaatje " :mrgreen:
De case is eigenlijk gemaakt als versterker rack, en volgens de leverancier , de plaatselijke onderdelen guru, is deze belasting peanuts
De 817's zijn er nog makkelijk uit te halen deze zitten met velcroband gemonteerd , dus blijven functioneel als wandel radio.
Het geheel is gepland als mobiele shack, voor vakantie, velddag, JOTA, en andere buitenbezigheden
Icom 7600. Yaesu FT817, Yaesu FT847, Yaesu vr6,Diamond x50n,, hyendfed 10-(15)-20-40-80

ik soldeer beter dan ik schrijf !

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: JOTA 2013

#53 Bericht door pe5jw »

Als ik eerlijk ben vind ik hem te groot en overkill.
Teveel radio's die het zelfde kunnen.
Het geheel is ook niet echt makkelijk hanteerbaar.
Ik zou voor verschillende cases gegaan zijn.

Maar toch ook nog even een positive noot het ziet er wel mooi uit :D
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: JOTA 2013

#54 Bericht door elsinga »

pa3bas schreef:
elsinga schreef:Ben ik ook benieuwd naar!

.me wil eingelijk ook een soort portable shack, die mooi op het buro kan staan als ik er mee bezig ben, dicht kan als dat nodig is en zo achter in de auto kan om /a te gaan. Liefst in handbagage formaat. Een flightcase kan, maar is al snel aan de zware kant... dus ik ben nu aan het nadenken over een normale handbagage koffer, maar die staat zo onhandig op het buro...

Je zou zo iets kunnen kopen:

Afbeelding

De twee HE (volgens mij de middelste) weegt een kleine drie kilo en kost €86....

Ik ken ze uit de muziekscene (geluidstechnicus voor bandjes geweest) en heb een grote en diepe 6HE (die grote rechtsonder) die ik inderdaad nu gebruik als rack voor de JOTA.



http://www.bax-shop.nl/double-door-flig ... 3godm3IAIw[/quote]

Ik heb alleen plek om zo'n case vertikaal neer te zetten en dan is 2HE veel te smal, mijn IC7000 en voeding moeten er beide in passen. Ik kom dan op minimaal 5HE (5x4.45cm=22.25cm) uit. En een 6HE kast is gelijk een stuk duurder en weegt bijna 6 kg. Dan is een custom made flightcase maar weinig duurder, veel robuuster en zelfs lichter.

Maar ik blijf nog wel even zoeken. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: JOTA 2013

#55 Bericht door Ton_O_E »

Hier even wat plaatjes van onze locatie, we zijn er klaar voor
Bijlagen
Even wat plaatjes van onze locatie
Even wat plaatjes van onze locatie
Voorheen PA3TON

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3743
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: JOTA 2013

#56 Bericht door coolepascal »

elsinga schreef: Ik ken ze uit de muziekscene (geluidstechnicus voor bandjes geweest)
Zo iemand zoek ik ook nog... en tevens een pakezel die alle rotzooi wil meeslepen. :cry:
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: JOTA 2013

#57 Bericht door PA3BAS »

coolepascal schreef:
elsinga schreef: Ik ken ze uit de muziekscene (geluidstechnicus voor bandjes geweest)
Zo iemand zoek ik ook nog... en tevens een pakezel die alle rotzooi wil meeslepen. :cry:

Als je genoeg betaald wil ik best wel jouw rotzooi voor je verslepen hoor... :mrgreen:
.... But will it blend?

Plaats reactie