RFI telefoon filter

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PG7M
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2008, 13:40
Roepletters: PG7M
Locatie: Maassluis

RFI telefoon filter

#1 Bericht door PG7M »

Heeft iemand ervaring met de RFI telefoon filters van ky-filters.

De firma K-Com die ze voorheen maakte, bestaat volgens mij niet meer, dus kwam ik op deze uit.
PG7M Robert

EMCees
Berichten: 411
Lid geworden op: 30 dec 2005, 19:46
Contacteer:

Re: RFI telefoon filter

#2 Bericht door EMCees »

Als het gewoon een common-mode choke is wat ik vermoed, dan kun je dat ook zelf maken.
En waarschijnlijk tegen minder geld.

PG7M
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2008, 13:40
Roepletters: PG7M
Locatie: Maassluis

Re: RFI telefoon filter

#3 Bericht door PG7M »

Dat zou best kunnen, maar of het dan ook zo mooi, netjes en compact afgewerkt is, valt te betwijfelen. Zo handig ben ik daar niet in. Voor thuis gebruik zou dat nog wel lukken, wellicht, maar als het filter bij de buren geplaatst moet worden, moet het er toch wel enigszins fatsoenlijk uit zien, lijkt me.

In het verleden heb ik al eens een soortgelijk filter van K-Com gehad en dat werkte uitstekend.

Alleen bestaat K-Com niet meer en verkoopt KY nu soortgelijke filters, dus ik vroeg me af of de kwaliteit net zo is, als die van K-Com. Heb inmiddels op Eham wat reviews gelezen en daar is men er toch wel over te spreken.
EMCees schreef:Als het gewoon een common-mode choke is wat ik vermoed, dan kun je dat ook zelf maken.
En waarschijnlijk tegen minder geld.
PG7M Robert

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3743
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: RFI telefoon filter

#4 Bericht door coolepascal »

ik heb er mischien nog wel een liggen van zo'n kpn instalatie pakketje
weet het niet zeker maar wil best eens voor je zoeken.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

spirado
Berichten: 124
Lid geworden op: 18 jul 2012, 18:31
Locatie: Haarlem

Re: RFI telefoon filter

#5 Bericht door spirado »

coolepascal schreef:ik heb er mischien nog wel een liggen van zo'n kpn instalatie pakketje
weet het niet zeker maar wil best eens voor je zoeken.
maar dat is toch dan een ADSL spliter ? als je ook nog een telefoon wil aansluiten op "het koper" van KPN ?

Wat ik van het hele verhaal begrijp is dat HF van tijdens het zenden bij het ADSL signaal komt, en dat dus de werking van ADSL verstoort, de kunst is nu, het HF er buiten te houden, en toch ADSL intact te houden, het gaat dus eigenlijk om 2 draden, en wat je daarmee kunt doen, iets in de vorm van spoel(en) en condensator(en) examen vraag ? :) een passief filter ? iemand met een F licentie zou dit kunnen oplossen ?

btw: SWR, en kwaliteit antenne kabel is goed neem ik aan, verder, waar dat kan, afscherming op een goed massa punt aansluiten ? alhoewel potentiaal verschil daar weer om de hoek kan komen kijken..... kabels verleggen, oprollen, of juist niet, apparatuur anders opstellen ?
Dan is nog de vraag weet je zeker dat het HF de router niet stoort ?
Ik heb hier denk ik een goed filter..... mijn modem staat in bridge, (begane grond) en gaat via een ethernet POF verbinding naar de eerste verdieping, naar de router, dit optisch signaal laat zich niet zo makkelijk elektromagnetisch storen denk ik :)

Plaats reactie