Linksys cisco sd216 HUB die stort

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
Noobopradiogebied
Berichten: 181
Lid geworden op: 07 mei 2012, 23:24

Re: Linksys cisco sd216 HUB die stort

#16 Bericht door Noobopradiogebied »

ik zou investeren in een plastic hub (of beter nog switch, hub = dom switch=slim), daarnaast testen of het zonder kabels optreedt, of alleen met kabels.

Investeren in S/ftp kabel kan een optie zijn, afhankelijk van wensen en budget.


daarnaast ter info:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Getwist_paar

http://wiki.answers.com/Q/What_is_the_d ... air_cables

http://www.alternate.nl/html/search.htm ... el&x=0&y=0

EMCees
Berichten: 411
Lid geworden op: 30 dec 2005, 19:46
Contacteer:

Re: Linksys cisco sd216 HUB die stort

#17 Bericht door EMCees »

het aantal twists per meter heeft geen invloed op de data snelheid, wel op de emissie van producten.
Hoe korter de golflengte hoe meer twistst je per meter nodig hebt.

Noobopradiogebied
Berichten: 181
Lid geworden op: 07 mei 2012, 23:24

Re: Linksys cisco sd216 HUB die stort

#18 Bericht door Noobopradiogebied »

EMCees schreef:het aantal twists per meter heeft geen invloed op de data snelheid, wel op de emissie van producten.
Hoe korter de golflengte hoe meer twistst je per meter nodig hebt.
Volgens mij heeft het aantal windingen wel degelijk invloed, het is alleen niet merkbaar op de korte lengtes utp-kabels die normaliter gebruikt worden.

Als het aantal wending per uitwendige meter toeneemt, neemt de totale inwendige kabellengte toe. Hiermee kan je dus aanlopen tegen extra controles in het protocol waardoor de totale datasnelheid afneemt.

Maar mocht dit niet zo zijn, corrigeer me dan. Ik kan er altijd van leren.

Gebruikersavatar
PA2EFR
Berichten: 1455
Lid geworden op: 04 jan 2008, 00:13
Roepletters: PA2EFR
Locatie: JO33HE: Haren Gn.
Contacteer:

Re: Linksys cisco sd216 HUB die stort

#19 Bericht door PA2EFR »

Ok al kan het apparaat zelf in orde zijn, de externe voeding kan ook als antennekabel dienen.
Eventueel daar een ferrietkern plaatsen, aan beide zijden, voor de datasignalen en de vuiligheid uit de voeding zelf.

PA4MIC
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 sep 2011, 20:42
Roepletters: PA4MIC

Re: Linksys cisco sd216 HUB die stort

#20 Bericht door PA4MIC »

PA2EFR schreef:Ok al kan het apparaat zelf in orde zijn, de externe voeding kan ook als antennekabel dienen.
Eventueel daar een ferrietkern plaatsen, aan beide zijden, voor de datasignalen en de vuiligheid uit de voeding zelf.
Zal dit dan ook nog doen.

@Noobopradiogebied het is een switch eigenlijk (noem het altijd bij het verkeerde)

Verder iedereen bedankt voor de reacties tot nu toe steek er zeker weer van op en leuke topic zo.

PA4MIC
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 sep 2011, 20:42
Roepletters: PA4MIC

Re: Linksys cisco sd216 HUB die stort

#21 Bericht door PA4MIC »

Ben heel wat zoek werk verder en heb het stor signaal aardig kunnen indrukken maar weg is het niet.

Het blijkt uit de pc te komen het stor signaal. Na vervanging netwerkkabel door nieuw type met afscherming op de utp stekker is het een stuk minder maar nog minder met een andere switch dus ook die vervangen.
Heb op de pc de voeding vervangen voor nieuw ander model maar daarmee blijft het in de pc zitten, lijkt uit het mainboard zelf te komen.. (ook de voedings lijnen extra ferriet kernen geplaatst zonder resultaat)

Ben voor nu al blij dat het een stuk minder is maar ga later nog eens een losse netwerkkaart proberen in het systeem en mocht dat niet de oplossing zijn gaat het mainboard eruit maar daar heb ik er niet 1 van voor handen dus das jammer.

Noobopradiogebied
Berichten: 181
Lid geworden op: 07 mei 2012, 23:24

Re: Linksys cisco sd216 HUB die stort

#22 Bericht door Noobopradiogebied »

in eerlijkheid........je hele pc is altijd één grote radiozender. Bijna elk onderdeel zendt straling uit. Vaak zijn er problemen met aarding, statische electriciteit door de fan en ga zo maar verder. De nsa gebruikt zelfs de kleine elektrische impulsen van een toetsenbord om achter wachtwoorden te komen....Ze luisteren gewoon de ether af in de buurt van het toetsenbord.

Ik heb zelfs al eens gehad dat er een vonk oversprong naar een camera die via usb was aangesloten. Er was een klein brandgaatje in de camera en deze was natuurlijk stuk. Sindsdien heb ik me toch maar iets beter verdiept in betere aarding :mrgreen:

Als je kan, zet hem uit..... of verder weg van je andere (radio)apparatuur. Het is geen sterk signaal, maar niettemin een aanwezig signaal.

Wat je ook kan proberen is hem in een metalen kast te zetten (als kooi van f). De enige storing die je dan nog kan hebben is van de voedingskabel en natuurlijk beeldscherm, muis toetsenbord, en eventuele boxen.

Daarnaast ga ik er hier van uit dat je met een lcd-scherm werkt en niet met een crt?

Kortom, uitzetten of afstand creëren.

PA4MIC
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 sep 2011, 20:42
Roepletters: PA4MIC

Re: Linksys cisco sd216 HUB die stort

#23 Bericht door PA4MIC »

Natuurlijk komt er van een pc altijd signalen maar deze op/via de netwerk kabel is niet normaal zo sterk en is zeker niet standaard. (tweede pc heeft het niet)
Ik werk inderdaad met lcd schermen (2stuks) maar deze storing vrijwel niet, tenminste niet waar ik last van heb het pc'tje zet gewoon een dik signaal op de netwerkkabel.

Van de week ga ik ff een los netwerk kaartje erin zetten wie weet lost dit het op. (ben nooit voorstander geweest van onboard meuk, heeft zeker in de begin jaren voor veel problemen gezorgd)

PA1ZP
Berichten: 1316
Lid geworden op: 06 jun 2008, 19:04
Locatie: Oss

Re: Linksys cisco sd216 HUB die stort

#24 Bericht door PA1ZP »

Hi Nic

2 kilo hamer lost alles op.
Misschien draadloos netwerk de oplossing.
73 de PA1ZP

Jos uit Oss

Een goede antenne hoeft niet duur te zijn, een dure antenne hoeft niet goed te zijn.

Zelf gebouwd klinkt leuker als zelf gekocht.

Plaats reactie