Storing bijna overal.

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Storing bijna overal.

#31 Bericht door PE1PQX »

Mooi dat het opgelost is... Je kunt altijd nog de man terwille zijn (mocht hij opnieuw last van katten krijgen) om zijn schrikdraad systeem te 'moderniseren' en de verrotte houten houdertjes te vervangen voor PVC-modellen.

Ik heb liever vriendelijke buren dan een kwade buurt..
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Dennisd
Berichten: 507
Lid geworden op: 08 feb 2012, 08:41

Re: Storing bijna overal.

#32 Bericht door Dennisd »

ik snap hun ook wel ,allemaal mooie plantjes en visjes etc dat wil je niet geruïneerd hebben door de huisdieren van anderen ,,ik heb hun ook toegezegd dat ik de volledige kosten op me neem als het kattenprobleem terug mocht komen ,dan haal ik nieuwe kabel en isolatoren
maar het is echt geweldig ,de naald staat gewoon in de hoek ,ben er erg blij mee.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Storing bijna overal.

#33 Bericht door PE1PQX »

Wel een tip: wees uitserst voorzichtig met de toezegging 'ik betaal het wel'... je kunt je zelf hiermee onnodig op (te) hoge kosten jagen.
Eigenlijk is het dat de 'stoorder' de kosten mag/moet (doorhalen wat niet van toepassing is) dragen, niet de 'gestoorde'.
uiteraard zijn hier uitzonderingen op: bijvoorbeeld als het gestoorde apparatuur niet aan de gestelde eisen voldoet.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Dennisd
Berichten: 507
Lid geworden op: 08 feb 2012, 08:41

Re: Storing bijna overal.

#34 Bericht door Dennisd »

PE1PQX schreef:Wel een tip: wees uitserst voorzichtig met de toezegging 'ik betaal het wel'... je kunt je zelf hiermee onnodig op (te) hoge kosten jagen.
Eigenlijk is het dat de 'stoorder' de kosten mag/moet (doorhalen wat niet van toepassing is) dragen, niet de 'gestoorde'.
uiteraard zijn hier uitzonderingen op: bijvoorbeeld als het gestoorde apparatuur niet aan de gestelde eisen voldoet.

uiteraard snap ik het best ,maar goed,het is een ouder stel ,de een wat stugger als de ander ,maar ik heb de toezegging gedaan en als ik daarmee jaren zonder storing kan zitten dan heb ik daar wel wat voor over ,of dat het de juiste oplossing is ,laat ik in het midden ,ik had natuurlijk een en ander misschien met bijvoorbeeld onze telecom vrienden kunnen doen ,maar hoe lang duurt dat? ,en ze kijken ook tegen mijn antennepark op,ik snap u volkomen maar ja het is geven en nemen ,maar ik snap u redenatie volkomen en ergens heeft u gelijk ,maar alles voor de hobby zullen we maar zeggen. :wink:

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Storing bijna overal.

#35 Bericht door PE1PQX »

Dennisd schreef:ik snap u volkomen ...
Schrijf maar 'je' en 'jij' tegen 'U' :wink:
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Noobopradiogebied
Berichten: 181
Lid geworden op: 07 mei 2012, 23:24

Re: Storing bijna overal.

#36 Bericht door Noobopradiogebied »

Eigenlijk had die buurman een prachtige antenne gemaakt. Misschien is dit forum iets voor hem? :lol:

Dennisd
Berichten: 507
Lid geworden op: 08 feb 2012, 08:41

Re: Storing bijna overal.

#37 Bericht door Dennisd »

Noobopradiogebied schreef:Eigenlijk had die buurman een prachtige antenne gemaakt. Misschien is dit forum iets voor hem? :lol:
draad genoeg gezien bij de beste man ,dus zou kunnen :D denk dat het rond de 60 meter draad was,en ook nog in drie lagen via de collectoren , via de schutting en via de muur ,ja was een beste bescherming ,zou niet graag de kat zijn geweest die er tegenaan liep :lol:

Plaats reactie