Storing bijna overal.

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
Dennisd
Berichten: 507
Lid geworden op: 08 feb 2012, 08:41

Re: Storing bijna overal.

#16 Bericht door Dennisd »

net even met de porto naar het betreffende perceel.
en inderdaad ,bron gevonden ,mijn hemel wat een kabaal.kraakt en knetterd aan alle kanten.
aangebeld en netjes uitgelegd dat het stoort ,en dat ik eventuele kosten om te ontstoren dat ik die betaal.
beste man wil van niks weten ,hij heeft dit apparaat om katten weg te halen al 3 jaar ,echter 3 weken geleden is er een traject aan toegevoegd
vandaar dat de storing erger is geworden,maar letterlijke quotatie is ,ik ga niks aanpassen voor een illegale radio zender
die zien een oude gpa staan en denken dat ik op die 27 mc zit te kwallen ,terwijl dit louter ontvangst is ,oké volgende optie is dan me eigen gaan verdiepen in losse filters ofzo .vooralsnog bedankt heren.

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Storing bijna overal.

#17 Bericht door PE7EB »

Lijkt me niet, nog een keer aanbellen, alleen nu met de registratie in de hand en nogmaals het aanbod dat je het wilt op te lossen.
Wellicht de man uitnodigen om even een kijkje in de shack te nemen om hem te laten zien wat onze hobby inhoud.
Als dat ook niets verandert is de volgende stap melding van de storing bij de autoriteiten.
Gedoog gedrag leidt alleen maar tot verdere bandvervuiling.
Wij moet ons aan onze voorschriften en beperkingen houden en worden door AT teruggefloten als onze experimenten niet in overeenstemming zijn met deze regels.
Als dit soort meuk ons stoort, in het bijzonder op de ons op primaire basis toegewezen banden, dient het AT ook op te treden!
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Storing bijna overal.

#18 Bericht door pc1mb »

Ik snap wel dat hij vindt dat zijn hobby (katten verjagen) niet voor jouw hobby (radio luisteren) hoeft te wijken.

Maar je kan het argument breder trekken. Hij stoort vast ook omroepzenders. Middengolfradio?

Neem aan dat de poging om uit te leggen dat *hij* degene is met de illegale "zender", mislukt is?

Zijn er nog alu-hoedjes in de wijk die je op zijn nek kan sturen? ;)

Wellicht dacht hij eerst dat je 3m-piraat was ofzo.

andre
Berichten: 2469
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Storing bijna overal.

#19 Bericht door andre »

Hallo Dennis,
ik begrijp dat je e.e.a. met goed fatsoen tot een oplossing wil brengen, maar houd daarbij één ding in je achterhoofd, jij behoeft, in beginsel, niet te gaan betalen om die stoorzender 6 woningen verder het stoorsignaal het zwijgen op te leggen.

Ik heb inmiddels al tot twee keer toe met uiteraard goede argumenten, het AT het "vuile werk" laten opknappen.
Het is niet zo dat ze binnen 2 dagen bij je voor de deur staan, maar zeker voor dergelijke ether vervuiling zullen ze zeker genegen zijn dit aan te pakken. Is namelijk lekker makkelijk! Bron is al bekend, is een private persoon die de storing veroorzaakt, en er zijn denkelijk geen grote aanpassingen nodig om de storing het zwijgen op te leggen.

Mijn advies, stuur een nette mail naar Groningen met als bijlage je wav file, en je zal zien dat het wordt opgepakt.

Succes.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1252
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: Storing bijna overal.

#20 Bericht door PA9X »

Uitleggen dat meneer z'n kattenverjager ook stoort op de frequenties van hulpdiensten en luchtvaart en het vriendelijke verzoek het apparaat uit te schakelen, met de mededeling dat je anders AT moet inschakelen (ik denk ook haast je plicht als radioamateur tegenover andere frequentiegebruikers). En inderdaad even je officiële registratie laten zien.

andre
Berichten: 2469
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Storing bijna overal.

#21 Bericht door andre »

PA9X schreef: En inderdaad even je officiële registratie laten zien.
.....Pfff..en wie is er nog onder de indruk van een stukje plastic??

Los daarvan gaat het die buurman niets aan. Al heeft Dennis geen registratie, dient het signaal ook te verdwijnen.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Apae
Berichten: 317
Lid geworden op: 10 feb 2012, 18:12
Roepletters: PA1PAE
Locatie: JO22RM

Re: Storing bijna overal.

#22 Bericht door Apae »

Als de reden van weigering alleen het idee is dat je daarmee een illegale zender helpt, dan inderdaad even, met pasje in de hand, uitleggen dat je volkomen legaal bezig bent, en proberen er alsnog samen proberen uit te komen. Luistert hij daar niet naar, heb je naar beste vermogen geprobeerd het zelf op te lossen, en is de stap naar het AT het vervolg, en de mogelijke gevolgen voor buurman in kwestie zijn eigen schuld.

Dennisd
Berichten: 507
Lid geworden op: 08 feb 2012, 08:41

Re: Storing bijna overal.

#23 Bericht door Dennisd »

ik ga er mee aan de slag ,en inderdaad,op reguliere radiostations op de kg is het ook ,net bij de buren geweest en alhoewel die op de kabel zijn aangesloten is het op hun portable radio ook ,dus wat dat betreft de aluhoedjes zijn in de maak .nogmaals dank ,ik ga er me aan de slag.
wat ik wel even wil doorgeven is dat ik bezig ben met de cursus ,ben wel geregistreerd luisteraar ,maar nog geen zend amateur ,dan worden de verhoudingen richting Groningen natuurlijk ook wat minder belangrijk ,maar vooralsnog ik ga me best doen,nogmaals bedankt .

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Storing bijna overal.

#24 Bericht door pc1mb »

Over dat "stukkie plastic": je krijgt er nog altijd een papieren registratiebewijs op a4 formaat bij hoor, wat zelfs meer geldigheid heeft (buitenland) dan dat stukkie plastic.

Maar dat terzijde - is hier (nog) niet van toepassing.

Let op bij recruteren van aluhoedjes dat je je (toekomstige) eigen glazen niet ingooit natuurlijk. Denk er vast over na hoe je ermee om zal gaan als je zelf een keer storing veroorzaakt bij een ander, ook al doe je dat met legale apparatuur op legale frequenties.

Gebruikersavatar
PE9DX
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 jan 2010, 00:08
Roepletters: PE9DX
Locatie: Winschoten
Contacteer:

Re: Storing bijna overal.

#25 Bericht door PE9DX »

Hetzelfde probleem welke Dennis aankaart heb ik een paar weken terug hier ook bij de hand gehad. Alleen kwam ik bij die mensen binnen omdat ze een probleem hebben met de energiemaatschappij welke in hun ogen te hoge elektrakosten in rekening brengt.
Heb hun pand(en) eens bekeken waar een hoge stroom rekening weg kan komen. Het eerste wat ik "ontdekte" was een schrikdraad inst. welke om het hele huis heen is gespannen op nog geen 5 cm van de grond, dit voor dat de hond binnen deze omlijning bleef. Toen ik wilde aanbellen dacht ik hee wat is dit, de schrikdraadlijn welke bij de stoep langsliep raakte bijna de tegels, paar mm afstand, dat stond 24/7 te tikken dus. Als je als zendamateur bij hem in de buurt woont heb je een probleem, toen ik hem er op wees dat dit eigenlijk niet goed was aangelegd en dus ook 24/7 stroom kost was het snel opgelost even een paar kurken van een wijnfles ertussen en probleem opgelost.

Moraal: Dennis jou buurman zijn schrikdraad installatie is niet fout aangelegd maar doet zijn werk eigenlijk prima alleen ook zonder dat er katten in de buurt zijn. Dus leg hem uit dat dit hem nodeloos stroom kost terwijl hij de draad waarschijnlijk op een bepaalde plek even hoger afsteld jij geen storing meer hebt en hij niet 24/7 stroom hoeft af te rekenen, misschien kun je hem hiermee over de streep trekken.

Succes Johan.
member SATNOGS project

http://www.pe9dx.com

Dennisd
Berichten: 507
Lid geworden op: 08 feb 2012, 08:41

Re: Storing bijna overal.

#26 Bericht door Dennisd »

nee lukt niet ,niet voor rede aanspreekbaar ,maar goed ,weer onze vrienden van telecom aangeschreven ,wordt er nu moedeloos van ,niks anders als 24 uur getik
al kan ik het wel enigzins sterk verminderen met de noiseblanker op me R5000 ,echter de perseus pikt dit niet en krijgt dit echt niet verminderd.
toch een flinke nadeel aan de Perseus maar goed ,laten we zeggen dat we nog geen deurstopper hebben maar een camping rx doosje dan maar ....
zo wordt me hobby toch een stuk minder leuk.

Dennisd
Berichten: 507
Lid geworden op: 08 feb 2012, 08:41

Re: Storing bijna overal.

#27 Bericht door Dennisd »

en opgelost ,ik ben nogmaals naar de beste man in kwestie gegaan ,en nogmaals uitgelegd dat dit gewoon niet kan en niet mag ,en dat de kans groot is dat agentschap telecom bij hem langs komt ,daar was die niet van onder de indruk ,toen kwam zijn vrouw en zei,tegen haar man is dit nog niet opgelost!? loop even mee naar zijn huis en kijk of jij stoort ,ze zei tegen haar man,bel als je er bent ,dan trek ik de stekker eruit , zo gezegd zo gedaan ,
Dat gevoel was niet te beschrijven ,die man belde zijn vrouw en het was weg ,je zag aan de meter en hoorde dat de storing meteen weg was ,en toen was die eindelijk overstag ,oké dan laat ik voortaan het schrikkeldraad wel uit,de katten weten na 10 jaar wel dat ze niet in me tuin moeten komen ,ik mocht de installatie even zien ,en alles was ondersteund met stukjes vergaand hout. wat gebeurde er als het regent ,dan werd het hout nat en pats storing ,maar beste mensen het is opgelost ,de aanhouder wint ,en ik ga een bloemetje bezorgen bij zijn vrouw ,mijn dag ,correctie weekend kan niet meer stuk ,het is weg ,het is opgelost!

nl12446 gaat weer in de luister :D :D

Noobopradiogebied
Berichten: 181
Lid geworden op: 07 mei 2012, 23:24

Re: Storing bijna overal.

#28 Bericht door Noobopradiogebied »

Netjes opgelost!!

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Storing bijna overal.

#29 Bericht door elsinga »

Soms heb je gewoon een pressiemiddel nodig. In dit geval zijn vrouw. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
pa8w
Berichten: 948
Lid geworden op: 22 dec 2011, 21:30
Roepletters: PA8W
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Storing bijna overal.

#30 Bericht door pa8w »

Ik ben al jaren getrouwd met een pressiemiddel. :wink:

Proficiat met de goed afloop!
Overtuigen is niet altijd makkelijk, maar werkt vrijwel altijd het beste.

Groetjes,
Wil.
Let op: website verhuisd naar: http://www.paluidsprekers.nl/pa8w/index.html

Plaats reactie