Slimme Energiemeter

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Slimme Energiemeter

#16 Bericht door andre »

dat wiet spul? Je bedoeld dat spul onder je neus Theo....dat is toch voor eigen gebruik :wink:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: Slimme Energiemeter

#17 Bericht door PA4JAN »

:lol: :lol:

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Slimme Energiemeter

#18 Bericht door pa5cal »

Wiet plantjes moet je gewoon in de tuin zetten in plaats van onder een lamp en dan maximaal 3 stuks, zo legaal als het maar zijn kan :D

Overigens ben ik het inderdaad ook niet eens met al dat geneuzel. Maar hoevelen van U hebben google al afgezworen? Niemand? hmmm.., dan is die slimme meter geen probleem denkik :)

-P

EMCees
Berichten: 411
Lid geworden op: 30 dec 2005, 19:46
Contacteer:

Re: Slimme Energiemeter

#19 Bericht door EMCees »

Ook 20 stuks langs de weg planten kan,
En dat weet ik uit ervaring.
Politie reed iedere dag langs, en die planten werd niets aan gedaan.

Behalve de geit van mijn ouders vondt het ook lekker, en had daarna :shock: ogen en viel vervolgens van de stronken hout waar ze altijd opklom.. Zo stoned als een garnaal (c) van kooten en de Bie)

PA0AM
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 aug 2010, 15:26

Re: Slimme Energiemeter

#20 Bericht door PA0AM »

Hallo Amateurs.
De antwoorden op het bericht van Oene zijn niet van een groot technisch gehalte, iets voor de lulpraatgroep? Als je even de gegevens van de slimmemeter op internet zoekt kom je daar nogal wat negative informatie tegen! Allereerst men is niet verplicht om een slimme meter te laten installeren, als je een nieuw huis koopt waar er wel een zal inzitten dan heb je denk ik pech! De overheid en de netbeheerders trachten met een positive reclame campagne de gebruikers te overtroeven, in trant van milieu en verbruik te minderen.
Het echte verhaal is dat je gegevens gebruikt worden voor commercie en dat de netbeheerder je spanning en gas op afstand kan AFSCHAKELEN! Ook verbruik met vooraf betaling is mogelijk, zoals vroeger met de kwartjesmeter! Dit voor de wanbetalers al of niet buiten hun schuld. De gegevens gaan via PLC of GPRS naar de provider, als je zelf je gegevens wilt bekijken moet je een abonnement afsluiten van 20,00 Euro perjaar!
Dus weer meer storing op onze KG banden! En wat denk je van de privacie van deze gegevens, met het versturen en coderen zijn voor de hackers weer een nieuwe (kleine) uitdaging om deze info te misbruiken! Al met al zorg dat deze slimme meter buiten je huis blijft, vergeet niet dit ook aan je huisgenoten te melden om een overompeling met mooie praatjes te voorkomen! Denk eraan men is NIET VERPLICHT!
73 Cor.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Slimme Energiemeter

#21 Bericht door PE1PQX »

Cor, heb je oor ergens op schrift staan (link, bronvermelding) dat deze 'slimme' meters niet verplicht zijn?

Mocht er bij mij thuis iemand aan de deur komen, kan ik dat laten zien n.l.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Slimme Energiemeter

#22 Bericht door andre »

Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Theo

Re: Slimme Energiemeter

#23 Bericht door Theo »

En het hele erge is, er moet een centrale worden opgestookt om alle slimme meters van energie te voorzien.
17 W is het verbruik van de meter.

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Slimme Energiemeter

#24 Bericht door andre »

Maar, we zijn toch zeker met zijn allen niet zo naïef om te denken dat het voor het milieu is zeker? Maakt helemaal niet uit dat het mogelijk méér (aan energie) kost als de bestaande analoge meter. Het gaat er natuurlijk om dat de overheid alles kan, en wil controleren.

Recentelijk nog de discussie gevoerd over de hoogte van de verkeersboete's in Nedrerland. Dit zijn de hoogste van Europa.
Natuurlijk alles ter verbetering van de verkeersveiligheid :mrgreen:

Ik vraag me wel eens af waar in Den Haag al dat zand vandaan komt wat door de overheid in de ogen wordt gestrooid....
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

QSY
Berichten: 635
Lid geworden op: 15 feb 2010, 10:55

Re: Slimme Energiemeter

#25 Bericht door QSY »

..
Laatst gewijzigd door QSY op 19 mar 2013, 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Slimme Energiemeter

#26 Bericht door PE1PQX »

Dit stamt uit november 2010, is er tot op heden nog niets aan veranderd?
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Slimme Energiemeter

#27 Bericht door andre »

jij bent ook niet snel te overtuigen... :wink:

deze dan:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... s_fee=0.00
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

dxman
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 sep 2010, 20:29
Locatie: steenwijk

Re: Slimme Energiemeter

#28 Bericht door dxman »

ze kunnen zelfs aan stroom verbruik zien of je wel of niet thuis bent, lekker handig voor iemand met verkeerde bedoelingen...
SWL Amateur ;-)

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Slimme Energiemeter

#29 Bericht door PE1PQX »

andre schreef:jij bent ook niet snel te overtuigen... :wink:

deze dan:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... s_fee=0.00
Dat valt best mee... Bedankt voor de link!
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1080
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: Slimme Energiemeter

#30 Bericht door PA1 »

Als onze roverheid echt pro milieu was zouden ze bijvoorbeeld zonnepanelen weer moeten subsidieren, maar ja, als elke woning een setje panelen op zijn dak krijgt levert dat een forse deuk aan inkomsten op van de energiebedrijven en aangezien de directeuren daarvan bijna allemaal geridderd zijn en dus vriendjes van de staat zie ik dat zo snel niet gebeuren.

Mischien krijgen we straks een sensor in de wc bril die registreerd hoe vaak we naar de wc gaan om zo de aanslag op het milieu te meten. Want meten en meekijken, daar is de roverheid in NL een absolute ster in. In geld weggooien overigens ook..

Voor mij dus ook geen slimme meters ! En anders storen die hap, we zijn per slot van rekening zendamateurs die proeven doen met zenders en ontvangers en daar gaat ook wel eens wat fout kwa storing :mrgreen:
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

Plaats reactie