Weg met PLC? (Power Line Communication)

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit

Weg met PLC? (Power Line Communication)

Voor
38
88%
Tegen
5
12%
Geen mening
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 43

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Weg met PLC? (Power Line Communication)

#1 Bericht door PE7EB »

PA2OLD schreef:Stelling:

Tijd om de PLC's te verbieden door de overheid en een boete instellen op het gebruik van een PLC!
Ben gaf de voorzet, hier is de poll.

Let op!
Voor = PLC moet weg
Tegen = PLC mag blijven

Stemt allen!
Laatst gewijzigd door PE7EB op 11 feb 2012, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Weg met PLC? (Power Line Communication)

#2 Bericht door pc1mb »

Niets meer voor nodig dan handhaving van het al vele decennia bestaande stoorzender verbod, simpelweg door de PLC's te testen zoals ze gebruikt worden: met een flink stuk powerline eraan als antenne...

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Weg met PLC? (Power Line Communication)

#3 Bericht door PE7EB »

Zat nog eens even verder te denken ... (nee, deed geen zeer dit keer) :mrgreen:

Zijn er op ons forum leden die contacten hebben met personen die op professionele wijze te maken hebben met storingen op radiofrequenties die mogelijk veroorzaakt worden door PLC of andere niet radiozendapparatuur.
Verzoek is aan deze leden, om te kijken of er via die personen mogelijkheden zijn tot het slaan van bruggen tussen amateurs en professionele gebruikers om een eenduidig standpunt aan te kunnen nemen m.b.t. deze onaanvaardbare storingen.

Verder ben ik me aan het inlezen in de materie van het burger initiatief, met ca. 15.000 geregistreerde radiozendamateurs, zeker een gelijk aantal NL/PA luisteramateurs en een grote groep luisteramateurs/scanner gebruikers die nergens geregistreerd staan, moet het mijns inziens mogelijk zijn de 40.000 benodigde handtekeningen bij elkaar te krijgen om deze kwestie officieel onder de aandacht van de Tweede Kamer te brengen.
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Weg met PLC? (Power Line Communication)

#4 Bericht door pc1mb »

Vergeet de kortegolf / middengolf omroep luisteraars en de alu-hoedjes-brigade niet.

Oh, en je kan op de kortegolf ook weerfaxen en dergelijke ontvangen, al denk ik dat dat meestal in een qrm-arme omgeving gebeurt.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4555
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Weg met PLC? (Power Line Communication)

#5 Bericht door PE1PQX »

Ik sta hier nogal blanco in. Heb geen idee of en hoe die PLC-signalen zich hier bij mij thuis manifesteren.

Soms heb ik het idee dat er wel iets zit, maar als ik later nog eens luister (verschillende frequenties) hoor ik weer niets....
Heb ooit eens zo'n setje 'gekregen', maar heb alles verder bedraad (gigabit LAN UTP). Misschien eens een testje of wat doen?
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

TheoDorus
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 feb 2012, 11:54

Re: Weg met PLC? (Power Line Communication)

#6 Bericht door TheoDorus »

PE1PQX schreef:Ik sta hier nogal blanco in. Heb geen idee of en hoe die PLC-signalen zich hier bij mij thuis manifesteren.

Soms heb ik het idee dat er wel iets zit, maar als ik later nog eens luister (verschillende frequenties) hoor ik weer niets....
Heb ooit eens zo'n setje 'gekregen', maar heb alles verder bedraad (gigabit LAN UTP). Misschien eens een testje of wat doen?
Even google raadplegen er staan genoeg filmpjes op YouTube!

mvg TheoDorus.

TheoDorus
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 feb 2012, 11:54

Re: Weg met PLC? (Power Line Communication)

#7 Bericht door TheoDorus »

Trouwens ook niet de Plasma tv vergeten dit is ook meestal een enorme bron van storing.
In de STAAT VAN DE ETHER uit 2009 van het AT staat daar ook een stuk over geschreven.
Ze wisten toen al dat die dingen niet deugden voor de radioamateur.
Maar in de versie uit 2010 vind je er niets meer over terug!

mvg TheoDorus

Gebruikersavatar
PA0MJM
Berichten: 481
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:43
Roepletters: PA0MJM
Locatie: Oosterhout (Gld)

Re: Weg met PLC? (Power Line Communication)

#8 Bericht door PA0MJM »

pc1mb:
Niets meer voor nodig dan handhaving van het al vele decennia bestaande stoorzender verbod
AT heeft door de regelgeving zo zijn (on)mogelijkheden. De EMC-commissie van de VERON kan dat heel helder uitleggen.
Zie ook draadje:
http://www.zendamateur.com/viewtopic.ph ... 331#p88331
73, Martin, PA0MJM
DXCC mixed (219), phone (192), digital (173), 40m (103), 30m (108), 20m (151), 17m (108), 15m (143), 12m (100), 10m (114) met een IC-735/IC-7300, 2 doublets van 2x9m en een multiband vertical en 100W

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Weg met PLC? (Power Line Communication)

#9 Bericht door PE7EB »

PA0MJM schreef:AT heeft door de regelgeving zo zijn (on)mogelijkheden.
Als dat zo is, en daar lijkt het steeds meer op, wordt het hoog tijd dat die regelgeving wordt aangepast!
AT en DGTP lijken mij intussen gepasseerde stations, de volgende stap is rechtstreeks de politiek benaderen!
Het gestelde in dit document, dat we maar moeten leren leven met een storing van S9! op 145MHz is natuurlijk gewoonweg van de zotte, hier faalt iets of iemand volledig!
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Theo

Re: Weg met PLC? (Power Line Communication)

#10 Bericht door Theo »

Dat schreef ik al ergens anders op het forum, de politiek wil niet.
Die vind dit uitstekend, het is nl handel.
Dat zijn allemaal zetten die niet zo heel lang geleden al gezet zijn.
Het AT is een orgaan van de staat om uitvoering te geven aan beleid, welke door de politiek is vast gesteld.
Een politieke partij oprichten welke de belangen van zendamateurs gaat behartigen, dat zou kunnen helpen.
Zelf geloof ik daar niet in, omdat geld zich gedraagt als vet in het water, komt altijd boven drijven :mrgreen:

PD0PSB

Re: Weg met PLC? (Power Line Communication)

#11 Bericht door PD0PSB »

Heel erg waar, maar wederom een open deur.

Ik blijf gewoon zeer benieuwd waarom PLC *mag* storen en andere apparaten niet. Wat is daarvoor de exacte technische/beleidsonderbouwing?

Waarom mag ik geen stookolie in de visvijver lozen, en iemand anders wel?
Ook als iets wél mag, moet dat ergens onderbouwd zijn.

73
Paul
PD0PSB






Theo schreef:Dat schreef ik al ergens anders op het forum, de politiek wil niet.
Die vind dit uitstekend, het is nl handel.
Dat zijn allemaal zetten die niet zo heel lang geleden al gezet zijn.
Het AT is een orgaan van de staat om uitvoering te geven aan beleid, welke door de politiek is vast gesteld.
Een politieke partij oprichten welke de belangen van zendamateurs gaat behartigen, dat zou kunnen helpen.
Zelf geloof ik daar niet in, omdat geld zich gedraagt als vet in het water, komt altijd boven drijven :mrgreen:

Theo

Re: Weg met PLC? (Power Line Communication)

#12 Bericht door Theo »

de norm is 3 volt per meter, daar wordt aan getoetst.

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Weg met PLC? (Power Line Communication)

#13 Bericht door PE7EB »

De norm voor niet zendapparatuur moet naar 0V/m!
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

PD0PSB

Re: Weg met PLC? (Power Line Communication)

#14 Bericht door PD0PSB »

Theo schreef:de norm is 3 volt per meter, daar wordt aan getoetst.
Dus een ledlamp,tv,scheerapparaat,snorfiets mag 3V per meter storen?

73
Paul
PD0PSB


Plaats reactie