Weg met PLC? (Power Line Communication)

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit

Weg met PLC? (Power Line Communication)

Voor
38
88%
Tegen
5
12%
Geen mening
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 43

Bericht
Auteur
TheoDorus
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 feb 2012, 11:54

Re: Weg met PLC? (Power Line Communication)

#16 Bericht door TheoDorus »

PE7EB schreef:
PA0MJM schreef:AT heeft door de regelgeving zo zijn (on)mogelijkheden.
Als dat zo is, en daar lijkt het steeds meer op, wordt het hoog tijd dat die regelgeving wordt aangepast!
AT en DGTP lijken mij intussen gepasseerde stations, de volgende stap is rechtstreeks de politiek benaderen!
Het gestelde in dit document, dat we maar moeten leren leven met een storing van S9! op 145MHz is natuurlijk gewoonweg van de zotte, hier faalt iets of iemand volledig!
Als ik dit dus goed begrijp wat staat onder de link (DIT) is het dus einde oefening voor de radioamateur!
Hier krijg je wel gevoelens bij waarom moet ik me dan nog zo broodnodig aan diverse regels houden.
Ik bedoel als wij bij iemand storing veroorzaken is het meestal voor een korte periode, maar die andere dingen ratelen 24 uur per dag door.
En een plasma tv bij een gezin met kinderen, draait meestal ook heel wat uurtjes per dag!

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Weg met PLC? (Power Line Communication)

#17 Bericht door PE7EB »

Zeg het maar TheoDorus ...
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

TheoDorus
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 feb 2012, 11:54

Re: Weg met PLC? (Power Line Communication)

#18 Bericht door TheoDorus »

PE7EB schreef:Zeg het maar TheoDorus ...
Ja inderdaad, wat ik hier in korte tijd aan informatie heb gezien betreffende storing van diverse soorten apparaten had ik niet voor mogelijk gehouden!

PE1LGW
Berichten: 973
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: Weg met PLC? (Power Line Communication)

#19 Bericht door PE1LGW »

Het is natuurlijk ook een beetje dubbel, ben zelf al jaren bezig met de hobby. va 1980
Dit alles is met de pap lepel ingegeven door mijn OM silent key PA0PWZ.

In de jaren 80 ben ik veel bezig geweest om muziek banden te maken voor een radio omroep.
Als mij vader op dat moment ook bezig was met de mooie hobby, en wat vermogen maakte, geheel volgens de regels, en dan spreek ik echt niet over honderden Watts.
Dat was toen met een aangekochte Trio of Racal set geen zelfbouw dus.
Kon ik ook weer over nieuw beginnen met de opnamens, het signaal kwam er dwars door heen, en heb mijn vader op dat moment ook soms vervloekt ( sorry Pa).
Heb hier zelf ook een PLC in het gebruik en nooit zelf last gehad van een storing.

We kennen natuurlijk het verhaal van de duitse plasma tv gebruiker, die door de rechter verboden werdt om een plasma tv te gebruiken.
Maar als een TV gebruiker slecht beeld krijgt omdat er een zender stoort, gaat dit dan ook op.
Om een zend verbod te krijgen, van een zendamateur.
Er wordt dan vaak een beroep gedaan dat hij / zij een licentie heeft een een goedgekeurde set heeft.
Nu was daar meer aan de hand, dan alleen een storende TV, haat en nijd.

betreft dit probleen spreek ik niet alleen over een legale dan wel illegale zenders, dus niet alleen zenders van ons ameteurs.
Woon in de beurt van een digitenne mast langs de A2 bij Eindhoven , onvangst van radio 3fm is niet meer te ontvangen, in de directe omgeving van de mast.
Is dan een zendverbod mogelijk, van de digitenne mast ?

Om nu te roepen de pot verwijd de ketel dat die zwart ziet gaat mogelijk iets te ver.
Maar wel weer stof to na denken.
En om nu te roepen dat wij als zendamateurs zelf nooit storen ( gaat natuurlijk ook niet op )
Als je kijkt hoe lang een plasma tv aan staat, en mogelijk stoort en waneer er bij een zender de ptt knop ingedruikt wordt, is wel een verschil, en ook het probleem.

PE1LGW
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Weg met PLC? (Power Line Communication)

#20 Bericht door PE7EB »

PE1LGW schreef:Maar als een TV gebruiker slecht beeld krijgt omdat er een zender stoort, gaat dit dan ook op.
Om een zend verbod te krijgen, van een zendamateur.
In geval van storingen veroorzaakt op apparatuur in de omgeving, kan indien de veldsterkte bij het gestoorde apparaat de toegestane veldsterkte voor een goede werking volgens de geldende normen overschrijdt, een (tijdelijke) reductie van het zendvermogen worden opgelegd door de afdeling toezicht van Agentschap Telecom.
Deze zendbeperking is dan vanaf dat moment het maximale toegestane zendvermogen op de locatie waar deze verstoringen plaatsvinden.
De aanwijzingen of beperkingen opgelegd door de medewerkers van de afdeling Toezicht, dienen te worden opgevolgd teneinde de storingen op de genoemde apparatuur te voorkomen of op te lossen.
Bron:Gebruikers bepalingen amateurfrequentiegebruik Art.3 sub.2
Ja dus, er kan wel degelijk een sanctie worden opgelegd aan de ZA.
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Weg met PLC? (Power Line Communication)

#21 Bericht door PE7EB »

Ik zie dat er 3 tegenstemmen zijn, uw goed recht natuurlijk, maar het verbaast mij wel.
Lees voor de zekerheid nog even de aangepaste startpost.
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Paul PD0PSB

Re: Weg met PLC? (Power Line Communication)

#22 Bericht door Paul PD0PSB »

Eric,

Ik vind je poll zo belangrijk dat ik een linkje in de "mededelingen" had gezet.

Het onderwerp was echter niet belangrijk genoeg en is door een moderator weer verwijdert.
Echt belangrijke mededelingen zijn: jaarmarkten,silent keys en cursus-agenda's.

Kwestie van prioriteiten, geldt ook hier.

73
Paul
PD0PSB

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weg met PLC? (Power Line Communication)

#23 Bericht door PA0ETE »

Paul PD0PSB schreef:Eric,

Ik vind je poll zo belangrijk dat ik een linkje in de "mededelingen" had gezet.

Het onderwerp was echter niet belangrijk genoeg en is door een moderator weer verwijdert.
Echt belangrijke mededelingen zijn: jaarmarkten,silent keys en cursus-agenda's.

Kwestie van prioriteiten, geldt ook hier.

73
Paul
PD0PSB
Lelijke zeurpiet. Wil je wel eens ophouden? :-)

Een dergelijke post is in strijd met de forumvoorwaarden. Zoiets veroorzaakt overlast bij de andere gebruikers. Dat heeft niets met het onderwerp te maken.

Dubbelposten mag niet en een mededeling plaatsen over een topic elders in het forum is ook niet gewenst, en dus heb ik het weggehaald.


En als ik iets over prioriteiten mag zeggen: waar was jij mee bezig toen ik een jaar of vier geleden het onderwerp al onder de aandacht van de regelgevers bracht?

Ik vind het een serieuze zaak, ik ben er blij mee dat je het hier aan de orde stelt, ook al had je je misschien wat beter in de materie moeten inlezen. Maar we gaan niet de regels van het forum aanpassen om dat allemaal nog wat meer mogelijk te maken!

(beheerder/moderator zendamteur.com)

PD0PSB

Re: Weg met PLC? (Power Line Communication)

#24 Bericht door PD0PSB »

PA0ETE schreef:
Paul PD0PSB schreef:Eric,

Lelijke zeurpiet. Wil je wel eens ophouden? :-)

(beheerder/moderator zendamteur.com)
Ik probeer juist te stimuleren dat er veel meer lelijke zeurpieten opstaan :-)
En ik laat me graag naar iedere duistere link doorverwijzen waar meer informatie/wetsartikelen/testrapporten/media aandacht is geweest.

Tot nu toe lijkt er weining resultaat geboekt.
Na het ITU-forum is het ook angstig stil gebleven.
Cenelec zou het najaar met een "alles oplossende" norm komen, maar krijgt teveel tegenstand.

Die opmerking over de hoeveelheid notch-wensen uit het veld waarmee de datarate onderuit wordt gehaald stemt dan weer enigzins vrolijk.

Laten we elkaar op de hoogte houden en samen als amateurs iets ondernemen.
Dat is misschien de enige manier om het tot nu toe falende beleid te passeren.

Dat is de hoofdboodschap van mijn periodieke zeurpartijen :-)
In ieder geval maakt het iets los, merk ik, en dat is al winst...

73
Paul
PD0PSB

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weg met PLC? (Power Line Communication)

#25 Bericht door PA0ETE »

PD0PSB schreef:
PA0ETE schreef:
Paul PD0PSB schreef:Eric,

Lelijke zeurpiet. Wil je wel eens ophouden? :-)

(beheerder/moderator zendamteur.com)
Ik probeer juist te stimuleren dat er veel meer lelijke zeurpieten opstaan :-)
En ik laat me graag naar iedere duistere link doorverwijzen waar meer informatie/wetsartikelen/testrapporten/media aandacht is geweest.

Tot nu toe lijkt er weining resultaat geboekt.
Na het ITU-forum is het ook angstig stil gebleven.
Cenelec zou het najaar met een "alles oplossende" norm komen, maar krijgt teveel tegenstand.

Die opmerking over de hoeveelheid notch-wensen uit het veld waarmee de datarate onderuit wordt gehaald stemt dan weer enigzins vrolijk.

Laten we elkaar op de hoogte houden en samen als amateurs iets ondernemen.
Dat is misschien de enige manier om het tot nu toe falende beleid te passeren.

Dat is de hoofdboodschap van mijn periodieke zeurpartijen :-)
In ieder geval maakt het iets los, merk ik, en dat is al winst...

73
Paul
PD0PSB
Hallo Paul,

Zoals ik zei vind ik dat een goed initiatief om het onderwerp aan te kaarten. Het is tot nu toe inderdaad steeds nogal misgegaan, en vooral in Engeland lijken ze zich daar veel meer druk over te maken dan in ons land en in de rest van Europa.

Het punt is dat we een redelijk vervelende periode op het forum achter ons hebben, en dat we om die reden sinds die tijd er veel beter op letten dat mensen zich aan de vaak ongeschreven gedragsregels houden, en in elk geval ook aan de forumvoorwaarden. Dat werkt alleen goed als je dat al heel in het begin doet, vandaar dat het misschien een beetje lijkt alsof ik er wel heel erg bovenop zit. Het is zeker niet bedoeld als persoonlijke aanval en ook niet als kritiek op het onderwerp dat je op zich heel terecht aankaart.

Ga gerust verder met 'zeuren' in de goede zin van het woord. :-)

Groet!
John - PA0ETE

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Weg met PLC? (Power Line Communication)

#26 Bericht door PE7EB »

Het "quoten" mag ook wel eens beter! :wink: :mrgreen:
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weg met PLC? (Power Line Communication)

#27 Bericht door PA0ETE »

PE7EB schreef:Het "quoten" mag ook wel eens beter! :wink: :mrgreen:
We gaan niet op alle zakken hout leggen hè!? :wink:

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Weg met PLC? (Power Line Communication)

#28 Bericht door PE7EB »

Neuh, dat zet geen doden in de zeik :)
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Plaats reactie