Electrostress weer in het nieuws

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
PA2RUS
Berichten: 419
Lid geworden op: 24 apr 2007, 08:11
Roepletters: PA2RUS
Locatie: JO22ed

Re: Electrostress weer in het nieuws

#16 Bericht door PA2RUS »

pa5cal schreef:Dit soort mensen zijn helaas geheel niet gehinderd door enige vorm van kennis. Je zou de goede dame , apotheker, eens moeten vragen naar homeopatische middelen die zo ver verdunt worden dat er nog geen molecull van de werkzame stof overblijft. Die zal ze vast afdoen als prietpraat...

-p
Handig dat er dan een antenneregister bestaat waar deze mensen alle zendende bronnen kunnen opzoeken. Handig hè?

PA-een
Berichten: 522
Lid geworden op: 08 nov 2007, 22:41

Re: Electrostress weer in het nieuws

#17 Bericht door PA-een »

PA2RUS schreef:Handig dat er dan een antenneregister bestaat waar deze mensen alle zendende bronnen kunnen opzoeken. Handig hè?
Zouden ze onze antennes dan ook gaan saboteren? :evil:

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: Electrostress weer in het nieuws

#18 Bericht door PD0MV »

al die pseudo shit, elk goed nadenkend mens weet dat hij of zijn voor 1 a 2 % uit RF bestaat.
met onze hersen activiteiten :lol: :mrgreen:

Het enige wat ze meten is hun Hersen activiteit :lol: :lol: :mrgreen: en dan beweren dat het de kerk zender is of de GSm umts mast, ja jongens, het moet niet gekker worden :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik ben ook maar een mens :wink:

PA2RUS
Berichten: 419
Lid geworden op: 24 apr 2007, 08:11
Roepletters: PA2RUS
Locatie: JO22ed

Re: Electrostress weer in het nieuws

#19 Bericht door PA2RUS »

PA1FW schreef:
PA2RUS schreef:Handig dat er dan een antenneregister bestaat waar deze mensen alle zendende bronnen kunnen opzoeken. Handig hè?
Zouden ze onze antennes dan ook gaan saboteren? :evil:
Dat kunnen ze proberen, maar die van mij is "verdekt" opgesteld.

Afbeelding

Theo

Re: Electrostress weer in het nieuws

#20 Bericht door Theo »

Toch is deze club zo ver gegaan, dat de toren in Smilde er niet meer is.
Na 50 jaar stralen in de verschillende banden, en rond om de toren was al het leven in die 50 jaar uitgestorven, is het gedaan met deze stralende kaars.
De verantwoording is nog niet opgeëist.
Tot zo ver dit pers bericht :mrgreen:

PC1I
Berichten: 418
Lid geworden op: 06 jan 2009, 23:29
Roepletters: PC1I
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Electrostress weer in het nieuws

#21 Bericht door PC1I »

PA1FW schreef:De meest exotische dingen worden bedacht om de slachtoffers te beschermen, maar of ze er ook resultaat mee geboekt hebben hoor je iedere keer niet. Is er nog niemand op het idee gekomen om een Placebo-effect uit te sluiten? Daar ben ik eigenlijk juist heel benieuwd naar.

De mevrouw uit dit filmpje zit er continu zo droevig bij, zowel onder de klamboe als daarbuiten. Heeft het uitzetten (saboteren) van die UMTS nou eigenlijk nog wat uitgemaakt? Als iemand zich zo sloom gedraagt en pijn in 'alles' heeft, zou ik eerder aan Pfeiffer of Reuma denken. Dat wens ik haar niet toe natuurlijk, maar het zou toch mooi zijn als haar klachten met medicijnen te behandelen zijn? :oops:
wat Placebo effect betreft maar dan omgekeerd.
Jaren geleden was er, ik dacht in Utrecht, een flat waar zo'n beetje alle bewoners hoofdpijn kregen toen een GSM antenne op die flat werd geplaatst. De bewoners in kwestie waren fel tegen die plaatsing maar die strijd hadden ze verloren.
Na plaatsing van de antennes dus collectief pijn in de knar.

Dat de antenne's alleen maar geplaatst waren en er nog geen enkele verbinding mee gemaakt kon worden omdat de rest van de aanleg nog moest gebeuren kwam hard aan... Ik meen mij te herinneren dat er 4 weken zat tussen de plaatsing van de antenne's en het werkelijk in gebruik nemen van de installatie...

De mevrouw uit het filmpje zegt dat ze het huis niet uit kan voor een behandeling van Lyme.
Dat zal dan de ziekte van Lyme zijn neem ik aan.
http://www.lymenet.nl/info/symptomen-zi ... n-lyme.htm

Nou, ben benieuwd welke van de symptomen van die ziekte veroorzaakt worden door die mast...

Veel plezier er mee...
:twisted:

73, Kees
-------------------------------------------------------------------------
Van mei 2000 tot en met oktober 2021 vooral bekend als PE2KM
FTdx10, FT-991A, FT-817ND, FTM-300E, VX-6E, Anytone 868UV
-------------------------------------------------------------------------

Gebruikersavatar
pe1rdp
Berichten: 707
Lid geworden op: 22 dec 2006, 23:46
Roepletters: pe1rdp
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: Electrostress weer in het nieuws

#22 Bericht door pe1rdp »


Dat de antenne's alleen maar geplaatst waren en er nog geen enkele verbinding mee gemaakt kon worden omdat de rest van de aanleg nog moest gebeuren kwam hard aan... Ik meen mij te herinneren dat er 4 weken zat tussen de plaatsing van de antenne's en het werkelijk in gebruik nemen van de installatie...
Het kan wel enkele maanden duren voordat transmissie is geleverd.
Die personen hebben ook daadwerkelijk hoofdpijn en dat is zeer vervelend! Maar het kan zeker niet door "straling" van deze installatie komen want die staat al die maanden uit.

73 Arno - PE1RDP - Veldhoven - JO21QK
73 Arno - PE1RDP - Veldhoven - JO21QK
http://www.qsl.net/pe1rdp/
https://www.twitter.com/pe1rdp/

Gebruikersavatar
PA1RLM
Berichten: 147
Lid geworden op: 01 mar 2009, 13:29

Re: Electrostress weer in het nieuws

#23 Bericht door PA1RLM »

Tja.. Ik ben behoorlijk sceptisch als het gaat om dit soort zaken.
Ik geloof niet alles zo maar. Groot was dan ook mijn verbazing toen het volgende gebeurde.

Bij mijn ex-werkgever hadden wij WLan geïnstalleerd in verschillende gebouwen op verschillende locaties.
De gebruikte accesspoints (AP) waren van een bekend en veel gebruikt merk met een output van 34 mW.
De AP's waren geplaatst boven het plafond en waren, zonder het plavond open te maken, niet zichtbaar vanaf de werkplek.
Wij deden voor deze klant Remote management.

Na een aantal klachten van een van de werknemers in locatie X moesten we een aantal AP's op 1 bepaalde verdieping uitzetten.
De genoemde werknemer had namelijk klachten die volgens medisch onderzoek (vraag me niet hoe) toe waren te schrijven aan Electrostress.
Gelul, schreeuwde ik over de afdeling maar de klant is koning dus uitzetten die hap. De AP's hebben zo'n 10 maanden uitgestaan en volgens zeggen waren de klachten van de werknemer verdwenen als sneeuw voor de zon. Probleem opgelost dus.....

Echter na zo'n 10 maanden begon de werknemer weer te klagen over klachten veroorzaakt door Electrostress.
Wij vonden dit vreemd. Immers sinds de AP's in de buurt van de werkplek van deze werknemer waren uitgeschakeld waren er geen klachten meer. En nu ineens wel? Dan gooien we de hele verdieping wel uit!! Dus inloggen in het Remote Management Systeem en de verdieping van deze locatie opgezocht om de hele verdieping maar uit te zetten. Wat bleek? De eerder uitgeschakelde AP's stonden weer aan!!
(een van onze engineers had 2 weken daarvoor gezien dat er een aantal AP's uitstonden en hij dacht: Dat is niet goed.. Ik zet ze even aan).
OEPS.. Uitgezet maar weer en de klachten verdwenen weer.

Ondanks het feit dat ik nog heel sceptisch ben en zeker niet alles geloof ben ik er nu wel zeker van dat sommige mensen iets kunnen voelen.

Karel

PD4M
Berichten: 809
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13

Re: Electrostress weer in het nieuws

#24 Bericht door PD4M »

Mooie anecdote Karel...

Als redelijk wetenschappelijk ingesteld persoon sluit ik gevoeligheid voor elektromagnetische straling ook niet uit. Ik startte dit topic uit ergernis vanwege de vreemde en overdreven aandacht voor en berichtgeving rond het onderwerp en de overreactie van de dame in kwestie.

Het zou mij niet eens verbazen dat sommigen onder ons hier nog gevoelig voor zijn als een overblijfsel uit de oertijd. Een mechanisme dat ons mogelijk maakte verstoringen in het aardmagnetisch veld te herkennen en hier ons richtingsgevoel mede door te laten bepalen (soort oerkompas zoals vele dieren dit nog hebben) of om wateraders op te sporen. Wichelroedelopen is vaak afgeserveerd als onzin. Wichelroedelopers zelf geven aan dat niet de wichelroede water of verstoringen in het aardmagnetisch veld detecteert, maar dat het slechts een hulpmiddel is om door te geven wat het lichaam voelt. Dat gevoel schijnt bij enkelen dus nog steeds te bestaan. En het gegeven dat niet alles dubbelblind te onderzoeken valt wil nog niet zeggen dat een verschijnsel niet bestaat.

De hele discussie over levend water is ook zoiets. Iedereen doet daar wat lacherig over, maar een serieuze club als DHV heeft er een onderzoek en congres aan gewijd. En wat blijkt? De industrie blijkt dus al jarenlang technieken te gebruiken om water te behandelen (meestal met magnetische velden of inductie) op een wijze waar de wetenschap geen goed woord voor over heeft, maar waar wel een effect blijkt op te treden. De eigenschappen van dat water schijnen dan te veranderen en wordt al gebruikt in de voedingsindustrie en waterbehandeling. Ondanks het feit dat het verschil moeilijk te meten is met moderne apparatuur. Wel is smaakverandering van water, veranderde kiemkracht bij planten en het effect op kalkafzetting vastgesteld.
http://www.dhv.nl/dhvnl/files/b9/b91496 ... 9bf1e4.pdf

Persoonlijk vermoed ik dat sommigen van ons gevoelig zijn voor electromagnetische straling maar dat de extreme effecten hiervan die men zegt te ervaren een andere oorzaak moeten hebben.

Zo horen/voelen ik en mijn vrouw een heel lage bromtoon in ons huis. Alleen in ons huis en niet buiten in de tuin. Maar onze buren horen niets terwijl wij in hun woningen ook deze bromtoon horen. Bestaat die dan niet? Zo hoort ook niet iedereen de befaamde 'Hum' in een bepaald gebied waar hij optreedt. http://en.wikipedia.org/wiki/The_Hum

En neem nu weer de neutrino's... er valt nog veel te onderzoeken en te leren.

Maarten
PD4M
Maarten
PD4M

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5129
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Electrostress weer in het nieuws

#25 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

PE2KM schreef:De mevrouw uit het filmpje zegt dat ze het huis niet uit kan voor een behandeling van Lyme.
Dat zal dan de ziekte van Lyme zijn neem ik aan.
http://www.lymenet.nl/info/symptomen-zi ... n-lyme.htm

Nou, ben benieuwd welke van de symptomen van die ziekte veroorzaakt worden door die mast...

Veel plezier er mee...
:twisted:

73, Kees
Ze moet behandeld worden i.v.m. ziekte van Lyme. Dit wil niet zeggen dat er een verband met haar probleem en "Lyme" is.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

PC1I
Berichten: 418
Lid geworden op: 06 jan 2009, 23:29
Roepletters: PC1I
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Electrostress weer in het nieuws

#26 Bericht door PC1I »

Tjeerd,

lees even de lijst met symptomen waar ik naar verwees. Vergelijk die met wat er in het filmpje gezegd wordt over de verschijnselen die deze vrouw ervaart. Van alles wat er gezegd wordt in het filmpje komt de omschrijving voor in die Lyme lijst.
Branderig gevoel, heftige pijn en zo nog een paar.

Wat anderen ook wel aangeven, ik geloof best dat er mensen zijn die een overgevoeligheid hebben als het om magnetische velden gaat.

Het is alleen zo jammer dat er kennelijk alleen maar uit de hoek van "de moderne kwakzalver" "oplossingen" lijken te komen.
En de diepgang van een dergelijke documentaire draagt, in mijn beleving, niet echt bij aan een gedegen beeld van een dergelijke ziekte. Ik zie eigenlijk alleen maar een zieke vrouw die, ten einde raad, alles aanpakt wat er aangeboden wordt en dat aanbod is brak. En waarschijnlijk betaalt ze zich helemaal scheel aan rommel die niet werkt. Een UHF klamboe, stralingswerende verf, roosters in de vloer, kiezel (of andere steentjes) op strategische snijpunten van kritische aardlekverbindingen, aardstraaltemmende wichelroedelopers en wat hebben we nog meer...

Het meest vervelende voor de zieke is dan nog wel dat als er afdoende bewijs geleverd wordt over deze aandoening er van je lang zullen ze leven geen afdoende oplossing komt anders dan ergens midden op de hei gaan wonen want in de bebouwde kom een straal van 500 Meter storingsvrij maken zal wel niet gaan lukken.

73, Kees
-------------------------------------------------------------------------
Van mei 2000 tot en met oktober 2021 vooral bekend als PE2KM
FTdx10, FT-991A, FT-817ND, FTM-300E, VX-6E, Anytone 868UV
-------------------------------------------------------------------------

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5129
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Electrostress weer in het nieuws

#27 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Merkwaardig, "Lyme" wordt opgelopen door een tekenbeet.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PD0AC
Berichten: 467
Lid geworden op: 16 jun 2011, 09:00
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Electrostress weer in het nieuws

#28 Bericht door PD0AC »

Bij mij in de buurt is recent ook zo'n 'zweefteef' komen wonen. Eén van de eerste vragen die ze stelde tijdens het voorstellen (heel netjes, dat weer wél!) betrof elektromagnetische straling uitgestraald door mijn antenne's.

"Geen zorgen mevrouw, er zitten ontvangers aan, die zuigen de straling juist weg."
"Dat dacht ik al, ik heb hier helemaal niks gevoeld."

Ik laat het maar zo.

Hans
Windows assumes that I'm stupid, Linux demands proof of it.

http://hamgear.wordpress.com/

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1487
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: Electrostress weer in het nieuws

#29 Bericht door pa3met »

Ik woon vlakbij de "mast van Lopik". Landelijk gezien schijnt het aantal gevallen van kanker hoger te liggen dan hier.

Een kennis, toen ze nog bij Nozema werkte, vertelde me laatst dat men een uitwijk ging doen in een weekend ofzo, vanwege onderhoud in de flevo. Dat soort dingen werden gepubliceerd. Het aantal klachten liep buitenprortioneel op tijdens die uitwijk-acties. Spontaan aangaande magnetrons, hoofdpijn, stofzuigers die uit zichzelf gaan zuigen. Dat soort dingen. Bleek dat de geplande onderhoud niet doorgegaan was, dus geen uitwijk en dat vanwege het weer.

Zo heb je ook notoire klagers van vliegtuig-geluid. Er zijn gevallen bekend van mensen die de klachtenlijn gebeld hadden terwijl desbetreffend vliegtuig aan de grond stond met (technische) vertraging.

Zo was er ook iemand die sinds de montage van een stel antenes hoofdpijn had, last van van alles en nog wat. Desbetreffend persoon moet zich waarschijnlijk een beetje lullig hebben gevoeld toen de eigenaar van de UMTS masten/antennes liet zien dat de antennes er stonden maar nog geen apparatuur.

Ik weet ook nog van de eerste CD spelers met xx oversampling en supwer-ongefilterde blahblah. Blind-test gedaan en meneer zijn nieuwe CD speler werd niet uitgekozen als best klinkende maar zijn oude.

Ik herinner me dat diezelfde meneer riep dat 's nachts de filters op de FM zenders uitgeschakeld werden (lopen to 15 kHz ofzo, je moet niet te dicht bij de 19 kHz piloot-toon komen) voor betere kwaliteit. En zo hebben we nog veel meer mensen die goed zijn in het verkopen van onzin vrees ik.

(overigens zeg ik niet dat er mensen kunnen zijn die werkelijk ergens last van kunnen hebben)
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: Electrostress weer in het nieuws

#30 Bericht door PD0MV »

een heel artikel in het AD zie foto, foto is niet scherp maar de kranten kop is lees baar, over zo'n zweefteef geval :lol:
Ik ben ook maar een mens :wink:

Plaats reactie