Storing bij de buren

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
dc2dc

Re: Storing bij de buren

#31 Bericht door dc2dc »

-de allerlaatste 2 regels van betreffende topic - :mrgreen:

Edwin42

Re: Storing bij de buren

#32 Bericht door Edwin42 »

DC2DC schreef:-de allerlaatste 2 regels van betreffende topic - :mrgreen:

Klopt gezien.

Ik zie trouwens bij thuis komst dat 15 nF heb meegekregen is dit een probleem.

Edwin42

Re: Storing bij de buren

#33 Bericht door Edwin42 »

Nou het volgende, vandaag 18-11-2011 met de buurman overal ferriet tussen gedaan (wat uiteindelijk niet voldoende werkte),
Toen als uiterste middel de condensatoren eroverheen gezet met als gevolg 1 klap en rook ha ha ha ja echt waar.
Versterker kapot.
Dus gelijk met de buurman een nieuwe gekocht een Marantz SR 5006 €775,- buurman betaald de helft mee dus dat scheelde weer.
Maar ja, je gelooft het niet alle storingen zijn weg, het kost wat maar dan heb je wat de hele zondag lopen klooien ongelofelijk.

die condensatoren was geen succes.
Iedereen in iedergeval bedankt.

EMCees
Berichten: 411
Lid geworden op: 30 dec 2005, 19:46
Contacteer:

Re: Storing bij de buren

#34 Bericht door EMCees »

Doe mij nog wel fff het merk en type. En ja die C is dus opgeblazen, waardoor er waarschijnlijk kortsluiting is ontstaan met als gevolg dat de eindtrap rip is.
En ja elektronica werkt op rook als dat er uit komt is het stuk.

Marantz is wel een redelijk goed merk wat ook nog wat aan emc doet. beter dan die hashibashi merken uit CE (Chinese Export)

Edwin42

Re: Storing bij de buren

#35 Bericht door Edwin42 »

Het was de NAD T 742 surround

PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: Storing bij de buren

#36 Bericht door PA4JAN »

Edwin42 schreef:Nou het volgende, vandaag 18-11-2011 met de buurman overal ferriet tussen gedaan (wat uiteindelijk niet voldoende werkte),
Toen als uiterste middel de condensatoren eroverheen gezet met als gevolg 1 klap en rook ha ha ha ja echt waar.
Versterker kapot.
Dus gelijk met de buurman een nieuwe gekocht een Marantz SR 5006 €775,- buurman betaald de helft mee dus dat scheelde weer.
Maar ja, je gelooft het niet alle storingen zijn weg, het kost wat maar dan heb je wat de hele zondag lopen klooien ongelofelijk.

die condensatoren was geen succes.
Iedereen in iedergeval bedankt.

Dus het lag niet aan jou

lloyd
Berichten: 320
Lid geworden op: 24 jan 2011, 21:28

Re: Storing bij de buren

#37 Bericht door lloyd »

Edwin42 schreef:Dus gelijk met de buurman een nieuwe gekocht een Marantz SR 5006 €775,- buurman betaald de helft mee dus dat scheelde weer.
Dat is dan Euro 387,50

Een boek waarin staat hoe je het wel aan had kunnen pakken, zoals het genoemde
http://www.arrl.org/shop/The-ARRL-RFI-Book-3rd-Edition
kost nog geen $30,--

lloyd
Berichten: 320
Lid geworden op: 24 jan 2011, 21:28

Re: Storing bij de buren

#38 Bericht door lloyd »

EMCees schreef:En ja die C is dus opgeblazen, waardoor er waarschijnlijk kortsluiting is ontstaan met als gevolg dat de eindtrap rip is.
En ja elektronica werkt op rook als dat er uit komt is het stuk.
misschien niet onverstandig om ook eens een boek aan te schaffen

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Storing bij de buren

#39 Bericht door PA2LAD »

Edwin42 schreef:Dus gelijk met de buurman een nieuwe gekocht een Marantz SR 5006 €775,- buurman betaald de helft mee dus dat scheelde weer.
Als hij dat ding nu gelijk gekocht had, had jij in dezelfde tijd die je nodig had om die storing voor hem te proberen op te lossen een paar leuke QSO`s kunnen voeren zonder storing en was je ook dat geld niet kwijt geweest. Je hebt 1 ding wel bewezen: wat hij had was troep en er is ook materiaal wat wel goed werkt.

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Storing bij de buren

#40 Bericht door pc1mb »

Over draadje-met-climax gesproken ;)

Wel meteen bewezen dat het echt aan de NAD lag !

Overigens zou het me niet verbazen als die Marantz tegenwoordig ook gewoon uit China komt hoor, voor de stokpaardjes-coureurs onder ons...

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4555
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Storing bij de buren

#41 Bericht door PE1PQX »

Mooi dat het probleem opgelost is ten nadele van je portemonnee...

Lees voor de grap eens pagina 2 van de manual: http://nadelectronics.com/download.php? ... h%20Manual
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

andre
Berichten: 2481
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Storing bij de buren

#42 Bericht door andre »

Marantz is welliswaar een merk(naam) die al een poosje mee gaat. Helaas wil dat niet altijd zo veel zeggen over de kwaliteit van zo'n ding. Heb poosje terug eens zo'n doosje open gehad naast een Panasonic met dezelfde consumenten eigenschappen, waarbij de Panasonic ietsie duurder was.

Opbouw van de printen, afscherming, behuizing, interne bekabeling lag toch voor de Panasonic 10 klassen hoger als de Marantz.
Panasonic komt net als de meeste andere geluidsdragers, tuner-versterkers en receivers ook uit Azië.

Zelfs de "fabriek" van de heer Roos (Elro) staat in Azie tegenwordig, en wat ze hier maakten was ook al niet zo fraai.

Waar ik mee wil zeggen dat het wat makkelijk is om te zeggen dat wanneer het uit Azië komt, de kwaliteit wat achter loopt. Roos maakte in NL goedkope zooi, en nu in Azië weer. Voorbeeld van mijn Panasonic zag er weer gelikt uit, maar komt uit Azië.

Bijkomstigheid is dat mijn multimedia machine in de woonkamer van het merk Panasonic is, en hoor daar nooit klachten over hihi.
Mijn buren beneden daarentegen, hebben een oelieboelie dingetje staan waar ik al met 10 watt ssb vhf op te horen ben. :mrgreen:

Je moet met deze hobby nu eenmaal wat geluk hebben. Je bent soms afhankelijk van je omgeving, of je dat nu leuk vind of niet.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Plaats reactie