knipperende "" touch me"" lamp

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pa3gdl
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2011, 20:09
Roepletters: pa3gdl

knipperende "" touch me"" lamp

#1 Bericht door pa3gdl »

Mijn buurvrouw heeft een nieuwe zg. " touch me" hanglamp gekocht en na de lamp diverse keren omgeruild ! te hebben gehad bij de firma waar ie vandaan kwam,had ze het idee dat als ik aan het zenden was de lamp gaat varieren in lichtsterkte.
En idd met meer dan 50 watt zendvermogen"schakelt" de lamp naar diverse lichtsterktes terwijl niemand m aanraakt.
hEEFT IEMAND HIER SURGGESTIES WAT IK TEGEN DEZE HFINSLAG KAN DOEN?
Ja niet uitzenden hihi das de makkelijkste oplossing,heb de firma waar de lamp vandaan kwam al gemaild maar tot op heden niets teruggehoord.
grtz teun pa3gdl

PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

Re: knipperende "" touch me"" lamp

#2 Bericht door PA2LO »

Herkenbaar Teun. Ik heb een 'echte' Jan des Bouvrie touch me lamp van de Gamma. Zelfde probleem: gaat aan zodra de sleutel ingedrukt wordt. Ik heb het nog niet kunnen oplossen (anders dan de stekker eruit trekken...)

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: knipperende "" touch me"" lamp

#3 Bericht door PE7EB »

Netsnoer bij wijze van proef zo dicht mogelijk bij de lamp een aantal keren door een ferrietkern halen, en kijken of dat wat oplost.
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: knipperende "" touch me"" lamp

#4 Bericht door Steef »

Ik heb geen zin om te zoeken, sorry.
Maar ik weet zeker dat het al een keer op het forum besproken is, samen met een oplossing (iets met geheugen als een..).

Dus misschien zelf even opzoeken.
Wie praat luistert niet

pd3jme

Re: knipperende "" touch me"" lamp

#5 Bericht door pd3jme »

ik weet er alles van.....er zit maar een ding op,DE KLIKO!(of wil je nog wat van je stress terug verdienen,markplaats/tweedehands!)
want wat je ook doet,probeert of wat dan ook,die krengen blijven als een discolamp knipperen. :evil:
hier liggen ze in een kast,straks bij een opruim sessie,de hamer :twisted: ...
troep komt er hier niet meer in,en helaas voor de buren die ook die krengen bezitten,succes met dansen!

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: knipperende "" touch me"" lamp

#6 Bericht door Ton_O_E »

Ik had het zelfde probleem, alleen niet bij de buren, maar bij mijzelf.
Toen er gezinsuitbreiding kwam, en mijn studio verplaatst werd naar een andere ruimte,
was het probleem opgelost :D
Bij mij was het vooral de 20m die er last van had.
De antenne opstelling is bij mij niet veranderd, dus daar lag het bij mij niet aan.
een doeltreffende oplossing: alle elektronica vervangen door een aan-uit knopje, die dim functie gebruik je toch nooit!
Voorheen PA3TON

QSY
Berichten: 635
Lid geworden op: 15 feb 2010, 10:55

Re: knipperende "" touch me"" lamp

#7 Bericht door QSY »

..
Laatst gewijzigd door QSY op 19 mar 2013, 00:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PA2EFR
Berichten: 1455
Lid geworden op: 04 jan 2008, 00:13
Roepletters: PA2EFR
Locatie: JO33HE: Haren Gn.
Contacteer:

Re: knipperende "" touch me"" lamp

#8 Bericht door PA2EFR »

Ik heb ook zo'n lamp, een soort kroonluchter met halogeenlampjes boven de eettafel.
Nadat ik een niet-getunede langdraad had vervangen voor een min of meer resonerende antenne was het over.
Maar uiteindelijk komt het dus omdat het ding HF oppikt en daar niet tegen bestand is.

Plaats reactie