Status vaillant ontstoringen?

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Status vaillant ontstoringen?

#1 Bericht door pe1hzg »

Na een voortraject van enige maanden heeft het Agentschap Telecom op 17 Augustus een beschikking aan Vaillant gestuurd, waarmee ze gedwongen worden de storende ketels te ontstoren. Daarvoor staat een termijn van 4 maanden, vanaf 17 augustus (dus tot 17 December, lijkt me)

Helaas hangen er hier in de buurt ook een aantal van die dingen, en nog spijtiger is het om te constateren dat die dingen tot op heden blijkbaar nog niet ontstoord zijn.

Ik heb een paar weken geleden contact gehad met Vaillant maar men was uiterst terughoudend met het geven van informatie over de voortgang. De belangrijkste opmerking was dat men weinig medewerking kreeg van de installateurs, en niet weten waar ze hangen == niet kunnen ontstoren..
Op zich is dit een logische conclusie, maar ik realiseer me ook dat dit voor Vaillant het makkelijkst is, en bovendien is dit te makkelijk: Vaillant *weet* aan welke installateurs / distributeurs die dingen geleverd zijn, en *weet* dus van welke serienummers ze bij wie na moeten vragen waar het kreng hangt.
Als er een defect was geweest die een ontploffing tot gevolg zou hebben, dan vraag ik me af of men met hetzelfde argument ("de installateurs werken niet mee") weg zou komen. (Je zou ze op dat moment via de nieuwsberichten op kunnen sporen, maar of dat de bedoeling is...)

Dit bericht heeft alle kenmerken van een flamebait maar dat is nadrukkelijk *niet* de bedoeling. Wel zou ik graag willen weten:
  • Wie er nog meer zo'n ding in de buurt heeft (gehad?)
  • Of er ontstoord is, en of de storing nu weg is
  • Andere interessante datapunten
Tevens ben ik benieuwd, als je als zendamateur toevallig zo'n ding zelf in huis hebt, of er iets gebeurd is: contact door vaillant, heb je zelf contact opgenomen, is het ding inmiddels ontstoord, en scheelt 't?

Ik vrees dat het AT na 17 December overspoeld gaat worden met klachten, en dat de prioriteitsregeling en de beschikbare capaciteit nog voor problemen gaat zorgen.

Ik ben benieuwd.

73, Geert Jan PE1HZG

Plaats reactie