Ervaring met Agentschap Telecom

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
Lezer
Berichten: 456
Lid geworden op: 10 dec 2007, 20:43

Re: Ervaring met Agentschap Telecom

#31 Bericht door Lezer »

..
Laatst gewijzigd door Lezer op 02 jan 2012, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.

andre
Berichten: 2484
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Ervaring met Agentschap Telecom

#32 Bericht door andre »

Pascal, er loopt hier niemand te jammeren maar er worden een aantal feiten geventileerd die helaas, in mijn optiek, maar al te waar zijn. Daar zijn geen "schuldigen" voor aan te wijzen. Het is een ingeslopen mentaliteit die onomkeerbaar is. En je noemde zelf al het woord individualisering...Overal in de maatschappij terug te vinden, dus ook hier.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Re: Ervaring met Agentschap Telecom

#33 Bericht door pb1a »

Veel meer valt er niet over te vertellen. Mijn buren hebben bij AT geklaagt dat ik stoorde over hun Onkyo surroundset.
Op advis heb ik mijn symetrische dipool voor HF opgehoogt en bij controle bleek ik daar geen storing (meer) te veroorzaken. Zat keurig netjes ook op alle frequenties binnen de 3 volt/per meter. Verder weet ik het ook niet omdat de buur nogal licht ontflambaar is.
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Ervaring met Agentschap Telecom

#34 Bericht door PE7EB »

Onkyo

En meer zeg ik daar niet over :mrgreen:
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

andre
Berichten: 2484
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Ervaring met Agentschap Telecom

#35 Bericht door andre »

pb1a schreef:Veel meer valt er niet over te vertellen. Mijn buren hebben bij AT geklaagt dat ik stoorde over hun Onkyo surroundset.
Op advis heb ik mijn symetrische dipool voor HF opgehoogt en bij controle bleek ik daar geen storing (meer) te veroorzaken. Zat keurig netjes ook op alle frequenties binnen de 3 volt/per meter. Verder weet ik het ook niet omdat de buur nogal licht ontflambaar is.

ok Anne...das duidelijk. Dit is dus weer een positieve ontwikkeling omtrent de werkwijze van AT. Zo ben ik er de laatste tijd meer tegengekomen hier op het forum, incluis mijn eigen positieve ervaring met het AT. Waar komt dan zo al die negatieve invloed vandaan wanneer deze dienst ter sprake komt bij radio amateurs?
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Ervaring met Agentschap Telecom

#36 Bericht door PE7EB »

Ik snap dat wel Andre, de legale amateur heeft ook hier weer de aanpassing moeten maken, terwijl het Onkyo **** waarschijnlijk een serieuze EMC test niet had overleeft, laat staan doorstaan.
M.a.w. hier is in mijn ogen de verkeerde beslissing genomen.

Sjips, heb ik er toch meer over gezegd :mrgreen:
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

andre
Berichten: 2484
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Ervaring met Agentschap Telecom

#37 Bericht door andre »

Ik denk dat je met zo'n halsstarrige houding het niet meer ga redden. Er komt steeds meer van die zooi op de markt of je het wil of niet, dat valt niet meer tegen te houden. Dat handjevol zendamateurs wereldwijd is niet voldoende om dit te keren.
Dat weet jij, en dat weet ook het AT. In het geval van Anne denk ik dat hij met een voldaan gevoel afscheid heeft genomen van de AT mensen die hem ter wille zijn geweest al of niet tegen wil en dank. Zijn probleem is in goed overleg opgelost en ik heb niets gelezen over sancties.

Ik met mijn meest recente storing van een nabij gelegen liftinstallatie vind ik dat er de nodige inspanningen zijn gedaan om mijn storing probleem te verhelpen. Eigenlijk was dat niet nodig geweest omdat bedoelde installatie binnen de normen was die daaraan worden gesteld.

ps:op mijn slaapkamer staat een Philips wekkerradio. Als ik die aanzet in de shack samen met enige hoogfrequent op 2 meter.....enfin...je begrijpt het zijn niet alleen de pikkepoelie spullen die daar niet tegen kunnen.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Re: Ervaring met Agentschap Telecom

#38 Bericht door pb1a »

Ik vind dat Philips het op hoogfrequent dichtheid het ook nogal eens af laat weten. Ik ben inderdaad tevreden met de
uitslag van AT. Ze nemen zowel de zendamateur als diegene die storing ondervind serieus. Ook hebben ze ruim de tijd genomen om de zaak uit te testen. Dus kan ik niet anders zeggen dat ik zeer tevreden ben over AT.
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

Marco
Berichten: 423
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:42

Re: Ervaring met Agentschap Telecom

#39 Bericht door Marco »

pb1a schreef:Veel meer valt er niet over te vertellen. Mijn buren hebben bij AT geklaagt dat ik stoorde over hun Onkyo surroundset.
Op advis heb ik mijn symetrische dipool voor HF opgehoogt en bij controle bleek ik daar geen storing (meer) te veroorzaken. Zat keurig netjes ook op alle frequenties binnen de 3 volt/per meter. Verder weet ik het ook niet omdat de buur nogal licht ontflambaar is.

Mijn vraag met hoeveel vermogen heb je de test gedaan? 100w 200w of 400w. Dat maakt nogal uit. Ben zeer benieuwd.
Stel je buren zouden de surround set boven zetten dan heb je echt een probleem. Dan komt de set te dicht bij je antenne en kan je in vermogen zakken om het aantal vol/meter te verlagen. Ik vind dat AT niet geheel voor de zendamateur meer opkomt. Men doet dit deels. Ze bekijken de regel en voor de rest of je nu wel of geen super speelgoed hebt doet niet ter zaken. Ook dat je buren storen met een adapter die harmonische staat te produceren geeft niet. Valt binnen de norm. Ik zeg stoort iets op HF wat niet mag. Weg die bende. En daarbij een buurman hoeft niet mee te werken. Wij wel . Ook weer zn kromme regel.

andre
Berichten: 2484
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Ervaring met Agentschap Telecom

#40 Bericht door andre »

Marco, helaas bestaat er geen ideale wereld(meer).
We hebben een aantal positieve ervaringen hier op het forum de revue zien passeren, maar helaas zat die van jou er niet bij. Je kan, en dat is wat ik vind, daardoor niet de gehele dienst (at) in diskrediet brengen. Ze doen wat mogelijk is, en doen er nog moeite voor ook.

Een storingsvrije hf band zal meer en meer een utopie worden.

Overigens, als ik hier mijn lamp in de shack aanzet hoor ik ook <hééééél kort> storing op hf, en dan zet ik snel de nois blanker aan... :lol:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Marco
Berichten: 423
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:42

Re: Ervaring met Agentschap Telecom

#41 Bericht door Marco »

Andre

Ik heb ook goeie ervarignen met AT. Wel gesteld 1 stuks.
Een plasma tv die stoorde en dat heeft Samsung moeten oplossen. Die hebben de mensen een Led tv aangeboden.
Dat is verschuiven van het probleem maar is voor mij een oplossing. Tijdelijk.

Want de ene plasma is weg en de andere duikt op bij de volgende buurman. Het blijft dweilen met de kaan open. En dat is fout.
Men had dit nooit toe moeten laten. Maar we laten het gewoon gebeuren.

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Re: Ervaring met Agentschap Telecom

#42 Bericht door pb1a »

Het gemeten vermogen is 100 Watt. Die 3 Volt/meter is zelfs verruimt. Was vroeger minder.
Neem van mij aan AT is echt niet gek. Als de buren expres hun audioapparatuur zo dicht mogelijk bij mij antenne
zetten hebben ze dat echt wel door. AT laat zich echt niet belazeren. Niet door de buur en niet door de zendamateur.
Zo hoort het ook. In de 22 jaar dat ik mijn licentie heb ben ik altijd zeer tespreken geweest over AT.

Gr. Anne PB1A :mrgreen:
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

Plaats reactie