Hoe het ook kan

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0MJM
Berichten: 480
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:43
Roepletters: PA0MJM
Locatie: Oosterhout (Gld)

Hoe het ook kan

#1 Bericht door PA0MJM »

De laatste maanden had (!) ik een fikse storing (S9) op de 7MHz, 10MHz, en per band in afnemende mate: 14MHz en 18MHz.

Uit eindelijk eens rond gelopen met een korte golf ontvanger. Tot mijn stomme verbazing bleek de storing in eigen huis en had 2 bronnen: een 5V adapter voor een oude PalmIII cradle die niet meer in gebruik was èn mijn recent (13maand geleden) aangeschafte desktop PC.

De oude cradle was snel verwijderd, maar de storing uit de PC was onaangenamer. PC uit hielp enigszins, maar de storing verdween geheel als ook de voeding achterop de kast uit gezet werd. Voor ik allerlei ingrepen pleegde, leek het toch verstandig eerst eens overleg te plegen met de leverancier Comflex, vestiging Hengelo (Ov). Dat is al meer als 10 jaar mijn vaste 'PC-boer'.

Om kort te gaan: filmpje gemaakt met de telefoon en met dat als ondersteund 'bewijs' naar de winkel. Tot mijn niet geringe verbazing kreeg ik 3 nieuwe voedingen mee om te proberen! thuis allemaal ff aan de 230V gezet en in onbelaste toestand: allemaal goed. Gezien wat stekker problemen kon slechts één proberen in de computer zelf. Storing geheel weg!

De 3 voedingen vandaag terug gebracht. Zonder mankeren kreeg ik één gratis in de handen, met het verzoek of de oude terug kwam. Dat was geen probleem, natuurlijk.

En nu zit ik weer te genieten van een storingsvrije 40m band.

Het bestaat dus nog: SERVICE :!: :D

http://www.comflex.nl/
73, Martin, PA0MJM
DXCC mixed (219), phone (192), digital (173), 40m (103), 30m (108), 20m (151), 17m (108), 15m (143), 12m (100), 10m (114) met een IC-735/IC-7300, 2 doublets van 2x9m en een multiband vertical en 100W

PA-een
Berichten: 522
Lid geworden op: 08 nov 2007, 22:41

Re: Hoe het ook kan

#2 Bericht door PA-een »

Chapeau voor deze winkel! Ik ken weinig winkels die je 13 maanden na aanschaf nog 3 voedingen meegeven om uit te proberen.. :oops:
En al helemaal weinig die de voeding gratis omruilen. Veel plezier op de banden gewenst!

73,
Floris
PA1FW

Plaats reactie