Slimme meters

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pe5jw
Berichten: 2033
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Slimme meters

#1 Bericht door pe5jw »

Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Slimme meters

#2 Bericht door coolepascal »

Slimme meters, domme volksvertegenwoordigers ?
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

EMCees
Berichten: 411
Lid geworden op: 30 dec 2005, 19:46
Contacteer:

Re: Slimme meters

#3 Bericht door EMCees »

Slimme meters maken gebruik van de frequentieband tot ca 175 kHz, geen storing op HF van te verwachten. En dat blijkt ook uit experimenten.

Dus hoezo domme volksvertegenwoordigers, eerder slecht op de hoogte zijnde mede amateurs vermoed ik.

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Slimme meters

#4 Bericht door PE7EB »

Wie afgelopen zaterdag bij de lezing was wist dat ;-)

Met de nu aangebrachte beperkingen, vrijwillig en geen realtime inzicht van uur tot uur, op zich geen verkeerde regeling.
Of het het energie verbruik terug dringt durf ik te betwijfelen, het massale geflits op de snelwegen helpt ook nauwelijks en dat kost je ook extra geld.
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

EMCees
Berichten: 411
Lid geworden op: 30 dec 2005, 19:46
Contacteer:

Re: Slimme meters

#5 Bericht door EMCees »

Ja precies, ik was zaal voorzitter ;), maar wist dit al.

Maar dat is dan ook niet zo verwonderlijk als je als EMC docent werkt... en zendamateur bent

PE1LGW
Berichten: 975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: Slimme meters

#6 Bericht door PE1LGW »

Oxxio heeft twee jaar geleden al toe gezegd dat ze een degelijke meter gingen plaatsten.
Beetje te vlug dus, ik wacht wel af hoe en wat.

(er was dus nog geen toestemming dus )

Pe1lgw
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

pe5jw
Berichten: 2033
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Slimme meters

#7 Bericht door pe5jw »

Het is op het moment actueel er kwamen veel artiekelen over voorbij vandaar de posting.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Slimme meters

#8 Bericht door PE7EB »

EMCees schreef:Maar dat is dan ook niet zo verwonderlijk als je als EMC docent werkt... en zendamateur bent
Grinnnnn Cees.
P.s. hoeveel pF moet er tussen fase en nul om "buttpluggen" het zwijgen op te leggen :?: :mrgreen:
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Slimme meters

#9 Bericht door coolepascal »

EMCees schreef: Dus hoezo domme volksvertegenwoordigers, eerder slecht op de hoogte zijnde mede amateurs vermoed ik.
Dus omdat ik amateur ben mag ik aleen maar op de amateurbanden luisteren en heb ik genoegen te nemen met de verdere elende die ik mag verwachten ?
Dus omdat ik amateur ben moet ik maar toelaten dat ik continue controlle heb op wat ik doe ?
Net zoals bij jou zijn er tal van onderwerpen waar ik kennis van heb, dat maakt mij geen beter of slechter mens.
Kom eens uit je ivoren toren vriend.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Slimme meters

#10 Bericht door pe1rea »

PE7EB schreef:
EMCees schreef:Maar dat is dan ook niet zo verwonderlijk als je als EMC docent werkt... en zendamateur bent
Grinnnnn Cees.
P.s. hoeveel pF moet er tussen fase en nul om "buttpluggen" het zwijgen op te leggen :?: :mrgreen:
Ja Cees, daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

EMCees
Berichten: 411
Lid geworden op: 30 dec 2005, 19:46
Contacteer:

Re: Slimme meters

#11 Bericht door EMCees »

Gewoon een impedantie van 0 ohm er tussen gooien.

EMCees
Berichten: 411
Lid geworden op: 30 dec 2005, 19:46
Contacteer:

Re: Slimme meters

#12 Bericht door EMCees »

Dus omdat ik amateur ben mag ik aleen maar op de amateurbanden luisteren en heb ik genoegen te nemen met de verdere elende die ik mag verwachten ?
Schrijf ik dit dan? Ik heb zelf bij het AT verzoek om plc notches de hele korte golf aangegeven, ik heb een ontvanger die tot 50 MHz loopt (ok deel VHF dan ook). Dus ben ik gebruiker van die frequenties.
Dus omdat ik amateur ben moet ik maar toelaten dat ik continue controlle heb op wat ik doe ?
Ja dat moet anders ben je wils onbekwaam, maar ik vermoed dat je wat anders bedoeld dan wat je schrijft. Ik heb een vermoeden dat jij het continue (ieder uur of zo) pollen van de meterstanden een inbreuk is op de privacy, helemaal mee eens.

Net zoals bij jou zijn er tal van onderwerpen waar ik kennis van heb, dat maakt mij geen beter of slechter mens.
Kom eens uit je ivoren toren vriend.
Ik zit niet in een ivoren toren, hij is bruin, maar dat neemt niet weg dat ik drommels goed weet wat er in de emc wereld speelt. En of jij een beter of slechter mens zou zijn dat schrijf ik niet, ik geef alleen maar aan dat ik goed op de hoogte ben, en het is niet zo heel handig om zaken te poneren die rusten op geruchten etc zonder zelf ingelezen te zijn.

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Slimme meters

#13 Bericht door Steef »

coolepascal schreef:Slimme meters, domme volksvertegenwoordigers ?
IDD!!!!!!!

En dat EMC Kees dit op zijn eigen vakgebied trekt is misschien te verwachten, maar niet wat er bedoelt wordt denk ik.

Het aantal camera's dat hier in de omgeving elke auto automatisch registreert op kenteken neemt echt ongelooflijke vormen aan.
Ik weet zeker dat je hier in de omgeving geen 2 km met een auto kan rijden zonder geregistreerd te worden.

Ik Frankrijk gooien ze een land plat, hier zitten we als slachtvee achter de PC.
Wie praat luistert niet

EMCees
Berichten: 411
Lid geworden op: 30 dec 2005, 19:46
Contacteer:

Re: Slimme meters

#14 Bericht door EMCees »

dan hoort niet in deze rubriek thuis dunkt mij

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Slimme meters

#15 Bericht door Steef »

Er gebeurd hier zoooooooo vvveeeeelllllll of topic, en gelukkig maar.
Wie praat luistert niet

Plaats reactie