Controle op storing.

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
PA-een
Berichten: 522
Lid geworden op: 08 nov 2007, 22:41

Re: Controle op storing.

#46 Bericht door PA-een »

marco schreef: Ook als straks 3d tv zijn opmars krijgt ben ik heel bang voor de hobby. Plasma tv's schakelen sneller dan LCD tv's En dus krijgt de plasma tv een herintreden. Als dit aanslaat is het einde Hobby vrees ik. Dus lijkt me goed dat we niet de storing verstoppen maar kenbaar maken bij AT. Ik heb ook me TV verkocht. Weg van de minste weerstand. Meer klachten zal uiteindelijk een resultaat opleveren waar fabrikanten niet blij van worden.
Ik heb ook een Plasma TV staan welke bekend is bij het AT. Weer een praktijkcase voor het AT om de fabrikant over proberen aan te spreken. Het zal echter een hele tijd duren, als er ooit iets mee gedaan zal worden door de fabrikant. De fabrikant houdt vol dat dit inherent is aan de techniek achter Plasma..

Ik heb de TV pas een jaar, maar bevalt me verder uitstekend. Ik ben niet van plan om zomaar geld uit te geven aan weer een nieuwe TV, waar het naar mijn mening de verantwoordelijkheid van de fabrikant had moeten zijn. Bovendien heb ik geen last van de storing als ik in de shack zit; hij staat dan namelijk altijd uit. :mrgreen:
Helaas voor mijn (zendamateur)buurman dat hij er nog wel wat last van heeft. Dus de TV staat als het even kan dan ook uit.

Overigens gaat Plasma naar mijn idee geen tweede leven beleven. LED kan zich tegenwoordig prima meten met Plasma en de meeste nieuwe 3D tv's zijn dan ook LED. Ze zijn bovendien nog steeds zuiniger dan Plasma, ik zie het dus niet gebeuren dat Plasma weer terugkomt. Ik vraag me trouwens af of er ook LED-tv's zijn die storen als een Plasma..

73,
Floris
PA1FW

pd2rw
Berichten: 130
Lid geworden op: 30 nov 2008, 19:57
Locatie: Vlaardingen

Re: Controle op storing.

#47 Bericht door pd2rw »

Na een lange tijd weer heel even terug hier op deze post.
Ik heb de hobby destijds maar even opzij geschoven(huilend uiteraard)
Nu al weer een tijdje er weer mee bezig en hoi hoi geen tot nauwelijks storing nog!!!
Ik hoop dat dit voor eeuwig zo zal blijven,
Maar in het achterhoofd als de buurman strakjes nog mooier de wedstrijd wil bekijken….
Maar even weer wat plezier en dus.
.
Maar nog even terug en over de stoorbron hard op nagedacht.
Als de storing van de TV direct komt word het probleem oplossen waarschijnlijk moeilijk,
Misschien wat ferrite clamps.
Bij mij hier bij mijn overburen die hebben een schotel antenne.
En ik denk * :arrow: achter af :idea: * dat de storing juist door de schotel maar ook door de coax als een antenne uitgestraald werd.
Misschien een TIP voor andere mensen die nog steeds last hebben van storing -
Om eens te kijken hoe de buren het daar hebben geplaatst!
Mijn buren hadden de coax toen destijds door het bovenraam en denk bovenlangs
(ik denk over de heg) naar hun schuur laten lopen, een prachtige stoor antenne dus.
Nu kan ik de coax van hun niet meer zien, dus denk dat de coax of over, of in de grond zit.
Waardoor de storing hoog waarschijnlijk minder uitgestraald word.
.
Misschien zijn er mensen die met dit schrijven nog iets kunnen doen waardoor ook zij weer kunnen luisteren,
Ik wens al die mensen HEEL veel succes toe bij het oplossen van ……..
:wink:
Vriendelijke groetjes!
PD2RW.
Knutselen das de hobby!

Plaats reactie