Mijn klomp breekt bij Homeplug

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Mijn klomp breekt bij Homeplug

#1 Bericht door pb1a »

Om nu eindelijk eens zeker te zijn en niet langer steeds maar te blijven speculeren. Heb ik bij de Gamma a 140 Euro een homeplug van Klikaan Klikuit gekocht. De snelheid is 85 Mpbs. Na het ding aangesloten te hebben snel naar de radioshack
gehold en mijn TS2000 aangeslingerd. Wat to mijn stomme verbazing. Totaal geen soring op de HFbanden. Ook buiten de amateurbanden geen overlast. Alleen goedkope kortegolfontvangers beginnen inderdaad te spetteren. Dan heb ik het over een kortegolfontvanger van ongeveer 20 Euro. Dat neem ik niet serieus. Ook mijn FRG 8800 van Yeasu heeft er weinig tot geen moeite mee. Misschien ben ik nu wel de eerste RZA met korte golf en Homeplug HI. Maar dit ding stoort echt voor geen meter. Altans tot op heden ben ik het niet tegen gekomen. Geluisterd metname op amateurbanden. Ik ben benieuwd wat vanavond de wereldomroep op 6040 KHz gaat doen. Daar luister ik elke avond tussen 23.00 uur en 24.00 uur na.
Ik sta echt paf. Heeft iemand hier ervaring mee. Wel een wat duur expiriment, maar het geeft mij wel meer inzicht.

Gr. Anne PB1A
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

Gebruikersavatar
pd1rh
Berichten: 532
Lid geworden op: 11 aug 2007, 16:12
Locatie: Ass'n ( jo33ga )

Re: Mijn klomp breekt bij Homeplug

#2 Bericht door pd1rh »

pb1a schreef:Wel een wat duur expiriment...
Je mag 'm toch binnen een week terugbrengen?
Wel nuttig om te weten wat wèl en nièt stoort. Thanks.
Condor16,KENWOOD480SAT,YAESU857D, KENWOOD TH-F7E en AOR8000 RX

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Mijn klomp breekt bij Homeplug

#3 Bericht door pa5cal »

Ik zou ook benieuwd zijn, ik ben het zelfs, naar resultaten van een eindje verderop. Gebeurd er ook iets over de lijn? Of heb je ze alleen maar in de muur gestoken? Wellicht ken je de overburen en mag je hem daar ook eens in de muur duwen ;)

-P

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mijn klomp breekt bij Homeplug

#4 Bericht door PA0ETE »

Verschillende ervan zijn behoorlijk goed inderdaad dat weet ik. Je kunt wel pech hebben: als er een bepaalde onbalans in je elektriciteitsleidingen zit en daarnaast die leidingen toevallig op een amateurband in resonantie komen dan is het ineens een heel ander verhaal. Er zijn ook behoorlijk slechte hoor.

De beste typen mijden automatisch alle amateurbanden (vaak op 160m na). De slechtste typen gaan bij voorkeur op de frequenties met de minste en/of de zwakste signalen zitten. Daarbij komen ze doorgaans juist in de amateurbanden terecht. Hoe meer amateurs actief hoe minder kans dat ze daar gaan zitten dus.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mijn klomp breekt bij Homeplug

#5 Bericht door PA0ETE »

pa5cal schreef:Ik zou ook benieuwd zijn, ik ben het zelfs, naar resultaten van een eindje verderop. Gebeurd er ook iets over de lijn? Of heb je ze alleen maar in de muur gestoken? Wellicht ken je de overburen en mag je hem daar ook eens in de muur duwen ;)

-P
In standby modus maken de meesten ook HF-herrie.

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Re: Mijn klomp breekt bij Homeplug

#6 Bericht door pb1a »

Nee hij hangt aan mijn router en een apple. Ik ga hier uitgebreid mee expirimenteren. Reken daar maar op. Ook gaat hij
mids oke even een paar weken naar mijn buren. Ik wil ze alleen niet te anthousiast maken want als ze er een kopen die wel stoort ben ik goed zuur. Maar het fijt dat ik nu geen storing ondervind vind ik een winst. De KPN loopt behoorlijk met die dingen te luren. Mijn buur een goede vriend neemt glasvezel via KPN en ze boden het hem via de voordeur aan. Uiteraard weet hij mijn bezwaren en heeft daarvoor bedankt. Dan komt het wel akelig dichtbij. Vandaar mijn actie!! :mrgreen:

Gr. Anne PB1A
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Re: Mijn klomp breekt bij Homeplug

#7 Bericht door pb1a »

'"In standby modus maken de meesten ook HF-herrie."
Die ik gekocht heb is stil in de standby modus. Op een kortegolf rechuitontvanger van een paar Euro knetterd hij wel door.
Maar alleen als ik aan het server ben. Staat de PC aan en doe er niets mee. Dan hoor ik hem ook niet. Binnen een straal van 10 meter s dat trouwens ook geheel weg. Nogmaals dit startespakketje koste 140 Euro terwijl ze ook voor 40 Euro worden aangeboden. Daar zal best een een bak verschil ik kunnen zitten HI. Ik heb er wel een mantelstroomfilter tussen gehangen, anders is de storing wel meer, maar nog steeds niet op mijn TS 2000 van Kenwood.

Gr. Anne PB1A
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

Plaats reactie