LG Plasmascherm

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: LG Plasmascherm

#16 Bericht door pa5cal »

Ik ook! :P

Waar ik me echter nog veel meer voor interesseer is natuurlijk WAT dit gekost heeft en wat er nodig zou zijn in het ontwerp om het wel aan de eisen te laten voldoen, of beter nog, aan onze amateur eisen te laten voldoen HI. Uiteraard ook wat dit gekost zou hebben en op hoeveel (ongetwijfeld) CENT! dit de fabrikant dit nou bespaard heeft, terwijl het een priceless hoeveelheid ellende veroorzaakt...

-P

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: LG Plasmascherm

#17 Bericht door PA0ETE »

Ik heb hier meerdere led-lampen in gebruik, waaronder een paar met een behoorlijk hoge lichtopbrengst, maar ik heb er nog niet eentje gevonden die stoort. De grootste heeft 2,6 watt verbruik, bij 40 watt geclaimde lichtopbrengst en daar zitten ze volgens mij niet echt ver naast. De kleur kan nog wel iets beter maar is ook helemaal niet zo gek.

Of een printplaatje zoals in de Gamma-wel 30 jaar gegarandeerd blijft werken kun je over twijfelen :-) Dat is toch wet de meesten claimen.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: LG Plasmascherm

#18 Bericht door PA0ETE »

Ik liet in mijn ontwerpen toen ik dat werk nog deed ook altijd een paar plaatsen vrij waar je extra ontstoring kon aanbrengen. Dat wilde niet zeggen dat het apparaat zonder die onderdelen meer storing maakte dan goed was of dat het overdreven gevoelig was voor instraling door (in die tijd) bijvoorbeeld portofoons van beveiligers, maar je kon bij een serie treffen waarbij door spreiding van componenten of een ander materiaal behuizing een apparaat ineens wel gevoelig was, en dan kon je op deze manier de productie daarop nog corrigeren zonder dat je alle printplaten, instellingen enzomeer hoefde aan te passen.

Ik was in die tijd (jaren 80 en begin jaren 90) wel een van de weinigen die zich van de onstoringsproblematiek bewust was. Niet een van de veertig à vijftig HTS-ers die ik in die tijd heb opgeleid wist destijds uit zichzelf iets over deze materie te melden.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: LG Plasmascherm

#19 Bericht door PE7EB »

Heb(ben) jij of je studenten het printje van de "Gamma lamp" al blootgesteld aan "reversed engineering" Cees?
M.a.w. heb je ook een schema van het schakelingetje?
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: LG Plasmascherm

#20 Bericht door pe1rea »

PE7EB schreef:Heb(ben) jij of je studenten het printje van de "Gamma lamp" al blootgesteld aan "reversed engineering" Cees?
M.a.w. heb je ook een schema van het schakelingetje?
Moet toch niet zo heel moeilijk zijn om dat uit het printje te decoderen Eric?

We hebben luchtbedden overigens.
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

EMCees
Berichten: 411
Lid geworden op: 30 dec 2005, 19:46
Contacteer:

Re: LG Plasmascherm

#21 Bericht door EMCees »

Nee de foto's zijn via de EMC cie. van de Veron toto mij gekomen.
Ik kan er natuurlijk zelf wel 1 openslopen en eens aan de tand voelen.
Ehh een spoel in serie met de 220 V een C en een r-tje lijkt wel een resonantie kringetje die een gelijkrichter voederd..... of zo... Dat groene "tantaal look a like" is een zekering.

Maar zooi is het.

Plaats reactie