...

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Plaats reactie
Bericht
Auteur
centamateur
Berichten: 1240
Lid geworden op: 12 jul 2007, 01:06

...

#1 Bericht door centamateur »

...
Laatst gewijzigd door centamateur op 14 okt 2013, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat is een zendamateur zonder antenne? Helemaal niets.

Gebruikersavatar
PE9DX
Berichten: 490
Lid geworden op: 10 jan 2010, 00:08
Roepletters: PE9DX
Locatie: Winschoten
Contacteer:

Re: 50MHz en city qrm?

#2 Bericht door PE9DX »

Antwoord hierop is simpel, kan alleen maar erger worden!!!

Ik woon in een middelgrote stad, +/- 16.000 inwoners, maar over de laatste jaren is de storing alleen maar toegenomen.
En ook niet zo'n klein beetje.
Vorig jaar nieuwe buren gekregen en nu is het alleen maar erger geworden van HF tot aan VHF / 6 meter overal brom/stoorsignalen van een tv cq draadloos internet.
Buren willen niet meewerken aan oplossing en dan ben je er mooi klaar mee.

Aangezien ik ook nog yagi antennes gebruik voor het DX is het in bepaalde richtingen iets minder, maar bij de rondstralers die ik heb staan voor MG / KG is het een drama.

Als ik ga eleveren met mijn EME antenne wordt het wel heel veel rustiger.

Johan, PE9DX.
member SATNOGS project

http://www.pe9dx.com

Gebruikersavatar
PA0LUX
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 apr 2009, 14:09
Roepletters: PA0LUX

Re: 50MHz en city qrm?

#3 Bericht door PA0LUX »

Ik woon in de grootste stad en heb alleen een balkon (op 20 meter hoog). Daarop een V2000 en een draadje om te luisteren op HF. Op 2,70 en 6 heb ik uitstekende ontvangst (en SWR ok) alle modes, maar wel wat storing op specifieke frequenties op 70 cm. Dat komt van de CAI kabels die er boven en onder langs lopen. Van 160 tot 40 m S7-S9 QRM, 20 meter en hoger S1-S3 QRM, dat laatste is wel redelijk. Er zijn tijden dat alle QRM een paar S puntjes lager is. Iets in huis zelf is niet te doen, gewapend beton. Daar komt bijna niets doorheen.
Iedereen heeft recht op het maken van zijn eigen fouten...

centamateur
Berichten: 1240
Lid geworden op: 12 jul 2007, 01:06

Re: 50MHz en city qrm?

#4 Bericht door centamateur »

...
Laatst gewijzigd door centamateur op 14 okt 2013, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat is een zendamateur zonder antenne? Helemaal niets.

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: 50MHz en city qrm?

#5 Bericht door xxxx »

PE9DX schreef:Antwoord hierop is simpel, kan alleen maar erger worden!!!

Ik woon in een middelgrote stad, +/- 16.000 inwoners, maar over de laatste jaren is de storing alleen maar toegenomen.
En ook niet zo'n klein beetje.
Vorig jaar nieuwe buren gekregen en nu is het alleen maar erger geworden van HF tot aan VHF / 6 meter overal brom/stoorsignalen van een tv cq draadloos internet.
Buren willen niet meewerken aan oplossing en dan ben je er mooi klaar mee.

Aangezien ik ook nog yagi antennes gebruik voor het DX is het in bepaalde richtingen iets minder, maar bij de rondstralers die ik heb staan voor MG / KG is het een drama.

Als ik ga eleveren met mijn EME antenne wordt het wel heel veel rustiger.

Johan, PE9DX.
Johan,

Gewoon Flink wat QRO maken zodat de buren ook storing hebben van jou kant, durf te wedden dat ze dan best wel snel mee willen werken!....Soms moet je de bal even terug leggen!.

Gr Jelle

Plaats reactie