"Butt plugs" bij de Aldi

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

"Butt plugs" bij de Aldi

#1 Bericht door PE7EB »

Ook lowbudget grootgrutter Aldi werkt vanaf morgen mee aan de aanval op de HF banden :!:

Raad uw familie, vrienden, buren, collega's, kortom iedereen die u kent ten zeerste af deze troep te kopen :!:
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Gebruikersavatar
SM0FLY
Berichten: 471
Lid geworden op: 09 jul 2007, 13:12
Locatie: Sorunda_Grödby bij Stockholm/ Zweden
Contacteer:

Re: "Butt plugs" bij de Aldi

#2 Bericht door SM0FLY »

PE7EB schreef:Ook lowbudget grootgrutter Aldi werkt vanaf morgen mee aan de aanval op de HF banden :!:

Raad uw familie, vrienden, buren, collega's, kortom iedereen die u kent ten zeerste af deze troep te kopen :!:
da's niet leuk!
http://www.youtube.com/user/rdehli#p/a/u/0/zlJvUwSZqNE
/Bram

Gebruikersavatar
pd1rh
Berichten: 532
Lid geworden op: 11 aug 2007, 16:12
Locatie: Ass'n ( jo33ga )

Re: "Butt plugs" bij de Aldi

#3 Bericht door pd1rh »

Ja, daar zijn we weer mooi klaar mee...
Bijlagen
Het zal toch niet waar zijn.
Het zal toch niet waar zijn.
ScreenShot001.gif (129.5 KiB) 5346 keer bekeken
Condor16,KENWOOD480SAT,YAESU857D, KENWOOD TH-F7E en AOR8000 RX

PD4M
Berichten: 807
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13

Re: "Butt plugs" bij de Aldi

#4 Bericht door PD4M »

In de Engelstalige wikipedia stelt men het volgende (http://en.wikipedia.org/wiki/Power_line_communication):

These concerns are however now largely historical, predating the IEEE standards and G.hn for in-home use. All new powerline modems are able to detect the existence of SW-Radio services at the location and time of operation by monitoring the ground noise at the socket where the modem is connected. The frequencies allocated by radio broadcast will be omitted from use for powerline communication. Such new technologies remove interferences from powerline modems to SW-Radio broadcast. Tests to verify this technique were organized by ETSI. There is a technical report ETSI TR 102616 on the plugtest of the Coexistence between powerline communication and SW-Radio broadcast. Finally the concept was standardized in ETSI TS 102578 and embedded in the IEEE and ITU standards

In April 2009 the Wireless Institute of Australia reported that radio amateurs in Australia appear to be safe from the rollout of a nationwide Broadband over Powerline or BPL system.[citation needed] Australia's government announced that it will be building a system based on fibre optic technology for its backbone - though it would likely still rely on BPL on high-voltage lines in remote areas. This decision would appear to remove the possibility of widespread interference to radio communications from any network-wide adoption of BPL technology, but still leaves as a concern the possibility of interference from in-home use of G.hn over AC.
Als ik het goed begrijp zijn alle moderne, nieuwere varianten kennelijk voorzien van een anti-stoormechanisme. Het gaat dan wel over SW broadcast, uit de beschrijving maak ik op dat het apparaat polst of een frekwentie beschikbaar is. En laat deze dan met rust. Hoe kan ik overigens zelf horen of meten dat ik er last van heb? Bestaat er zoiets als de complete gids voor RFI met geluidsfragmenten?

Maarten
PD4M
Maarten
PD4M

fred101
Berichten: 1173
Lid geworden op: 15 dec 2006, 19:38
Locatie: waardenburg

Re: "Butt plugs" bij de Aldi

#5 Bericht door fred101 »

Heftig, hij ontvangt het al een dikke 100 meter van dat huis af. Zit blijkbaar op 11KHz. Er is wel een optie als je buren zoiets kopen. Je eigen stopcontact moduleren :twisted: En dan dusdanig jammen dat het internet niet echt meer naar tevredenheid werkt en ze die dingen weer terugbrengen cq wegknikkeren. Dat is legaal want je buurman mag het ook :roll:

Meten of je er last van hebt ? Ik denk dat je dan bedoeld, als je ergens last van hebt of dat het die dingen zijn. Met meetontvanger kijken welke frequentie het is en dan een afgestemde veldsterkte meter maken (spoel/C en diode) en zoeken.
Mijn website met veel info over RF meettechniek www.pa4tim.nl

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: "Butt plugs" bij de Aldi

#6 Bericht door pa5cal »

diepe DIEPE zucht.

... o_O speechless gewoon, klote rommel. Ik mag ernstig hopen dat dit inderdaad goede zooi is maar gezien in nog nooit iets goeds van een lidl, aldi, whatever heb gezien zal het dit ook wel niet zijn.

Waar zit toch het verstand van die idioten die dit bedenken en produceren?!? Als ik in conspiracy theories zou geloven dan zou ik zeggen men is structureel bezig de hf banden te vervuilen opdat ze ze kunnen gaan veilen HI


-P

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: "Butt plugs" bij de Aldi

#7 Bericht door andre »

pa5cal schreef:diepe DIEPE zucht.


Waar zit toch het verstand van die idioten die dit bedenken en produceren?!? Als ik in conspiracy theories zou geloven dan zou ik zeggen men is structureel bezig de hf banden te vervuilen opdat ze ze kunnen gaan veilen HI


-P

Het gaat enkel en alleen om de $$$$$$$.
Mag niets kosten om het te maken, moet veel kosten voor de consument.
Net als de "slimme energiemeters" die gaan komen. Zeer kosten besparend voor de leverancier en dat een ander er mogelijk last van gaat krijgen..ach dat doet er niet toe.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

centamateur
Berichten: 1240
Lid geworden op: 12 jul 2007, 01:06

Re: "Butt plugs" bij de Aldi

#8 Bericht door centamateur »

...
Laatst gewijzigd door centamateur op 14 okt 2013, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat is een zendamateur zonder antenne? Helemaal niets.

Gebruikersavatar
SM0FLY
Berichten: 471
Lid geworden op: 09 jul 2007, 13:12
Locatie: Sorunda_Grödby bij Stockholm/ Zweden
Contacteer:

Re: "Butt plugs" bij de Aldi

#9 Bericht door SM0FLY »

PF3CH schreef:
sm0fly schreef: da's niet leuk!
http://www.youtube.com/user/rdehli#p/a/u/0/zlJvUwSZqNE
/Bram
Heb uiteraard eerst dat filmpje gekeken, maar bedenk wel dat deze "test" gedaan is met een goedkope portable met een simpele spriet.
Dat is niet te vergelijken met een -veel- duurdere sw-receiver die voorzien is van filters en voorts aangesloten op een fatsoenlijke HF-antenne.

Dan heb je blijkbaar deze niet gezien.
http://www.youtube.com/user/rdehli#p/a/u/1/KMR4wPDUM9g
Let wel dat dit de gebruikele Devolo set is en heeft niets met Lidl te maken.

73/Bram

fred101
Berichten: 1173
Lid geworden op: 15 dec 2006, 19:38
Locatie: waardenburg

Re: "Butt plugs" bij de Aldi

#10 Bericht door fred101 »

Er is ook ergens een filmpje van een Engelsman. Die stopt zo'n ding in het stopcontact, maakt internetverbinding en dan gaat hij in de tuin met zijn set zitten en draait over de band. Ik dacht dat hij tot 20 of zelfs tot 10 meter niets meer hoorde als dat ding. Hij demonstreert het ook door het ding er uit te trekken en weer aan te zetten. Ik kan het zo snel niet meer vinden.
Mijn website met veel info over RF meettechniek www.pa4tim.nl

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Re: "Butt plugs" bij de Aldi

#11 Bericht door pb1a »

Als ik die filmpjes zie blijf ik het gek vinden. Ik draai zelf homeplug klikaan klikuit in mijn huis heb heb echt naganant geen last. Mijn vrouw zat te internetten over dat ding en ik kwam blij met een FRG 7700 het huis in lopen. Even een draaidje van een paar meter aan gehangen en ik heb de hele avond lekker zitten luisteren terwijl zij over die PLC zat te internetten. Afstand tussen PLCen ontvanger met antenne (draaitje van 3 meter was nog geen anderhalve meter. Totaal echt niets gemerkt van storing. ook hingen ze in dezelfde groep. Ik snap niet hoe dat kan als ik zulke dingen op internet lees.
Uiteraard neem ik dat serieus. Dat zonder twijfel. Aan ervaringen van medeamateurs moet je niet teveel twijfelen maar juist respect voor hebben. mensen zetten zoiets niet voor janlul op internet!!!!!!!!

Gr. Anne PB1A
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

Theo

Re: "Butt plugs" bij de Aldi

#12 Bericht door Theo »

pb1a schreef:Als ik die filmpjes zie blijf ik het gek vinden. Ik draai zelf homeplug klikaan klikuit in mijn huis heb heb echt naganant geen last. Mijn vrouw zat te internetten over dat ding en ik kwam blij met een FRG 7700 het huis in lopen. Even een draaidje van een paar meter aan gehangen en ik heb de hele avond lekker zitten luisteren terwijl zij over die PLC zat te internetten. Afstand tussen PLCen ontvanger met antenne (draaitje van 3 meter was nog geen anderhalve meter. Totaal echt niets gemerkt van storing. ook hingen ze in dezelfde groep. Ik snap niet hoe dat kan als ik zulke dingen op internet lees.
Uiteraard neem ik dat serieus. Dat zonder twijfel. Aan ervaringen van medeamateurs moet je niet teveel twijfelen maar juist respect voor hebben. mensen zetten zoiets niet voor janlul op internet!!!!!!!!

Gr. Anne PB1A
Ik zou je graag willen geloven.
Heb je ook een film van je SA, verbonden met een echte antenne?
En wat zien we dan?
Langegolf ten op zichte van 3 cm ?
Waar heb je de "storing" staan?
Veel vragen, helaas.

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: "Butt plugs" bij de Aldi

#13 Bericht door PE7EB »

Wellicht heb jij echt iets heel goeds Anne.
Wat PA4NIC de afgelopen dagen is overkomen is echter totaal het tegenovergestelde, storing, storing, nog meer storing en dan ook nog storing.
Gelukkig intussen wel opgelost, rotzooi retour leverancier en netwerk op een goede manier, kabels.
Hier betrof het een product van een van de grootste Nederlandse telecom profiteurs.
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

EMCees
Berichten: 411
Lid geworden op: 30 dec 2005, 19:46
Contacteer:

Re: "Butt plugs" bij de Aldi

#14 Bericht door EMCees »

Ze moeten gewoon cispr 22 van toepassing laten zijn op PLC, dat doen ze in australie ook, kortom dan is plc onmogelijk.

Maar plc maakt gebruik van een lacune in de normen. En als ze storen dan zou AT moeten optreden conform de telecom wet. Misschien wel een leuke zaak voor een particulier met een goede rechtsbijstand. Dan komt er eens wat jurisprudentie.

Plaats reactie