Het Nieuwe Ziggo modem

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
nl10855
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jul 2007, 20:26

Het Nieuwe Ziggo modem

#1 Bericht door nl10855 »

Hallo,,,

Graag wil ik weten wie bij ziggo inmiddels ook een nieuwe modem thuis heeft gekregen (Arris) dit modem kon volgens Ziggo hogere snelheden bereiken van ca 50 mb/s.
Uiteraard gaat het daar ff niet om maar nu ben ik nieuwsgierig of deze mensen met zo'n nieuw modem inmiddels ook veranderingen in het gebied van ca 1,5 Mhz tot zeker 13 Mhz hebben.
waar ik naar toe wil is ik heb desbetreffende modem inmiddels binnengekregen en mijn oudere opgestuurd.
Nadat ik hem had geinstalleerd ging alles prima zowel internet als telefonie zelfs sneller prima dus!!!.
S avonds wilde ik ff weer lekker luisteren op HF en nu komt het 1 bonk brom en vreemde geluidjes, gemiddelde signaal sterktes van ca 9 +20 dit allemaal in het bereik van 1,5 tot zeker 13 Mhz.
Na de 13 Mhz is het nog niet klaar maar daar wordt de brom aanmerkelijk zwakker ca 5 tot s 9.
Ik ben inmiddels in contact met ziggo alleen gaven ze mij verkeerde informatie dus ben ik weer in afwachting met dezelfde vraag.
Probleem komt naar mijn mening echt uit de voeding die in het modem is ingebouwd, mijn vorige modem had een adapter 12 volt, maar bij dit ding zit hij erin met een 220 netstekker eraan.
Kreeg nu netjes een brief dat ze bij de TD van Ziggo ook van niets wisten en dit soort gevallen nooit voorkomen.
Het enige wat ze konden vertellen dat ik er maar iets om heen moet bouwen in vorm van een metalen kast of mijn ontvanger maar moest verplaatsen.
(had ik daarvoor al gedaan!!)
En anders konden ze mij wel aanbieden om dit modem om te ruilen voor een modem die mindere snelheden aan kon,, ja ja wel voor hetzelfde geld hehehe dus niet he!!!.

Mijn vraag aan de zend ontvang amateurs hier zijn er meerdere mensen die en een nieuw modem hebben van ziggo en ook wat vreemde geluidjes erbij hebben gekregen ?
Ik ben nieuwsgierig want ik persoonlijk vind dat dit niet kan met dit spul, onze hobby hoeft net op zolder te worden gezet omdat fabrikanten zonodig willen bezuinigen op onderdelen in voedingen ect ect.

Naar mijn mening zijn namelijk de CE keurmerkjes er snel door de testen heen gegaan zonder goede metingen te doen aan uitstralingen.
Overigens heb ik het modem ff in alu.folie ingepakt en de storing halveerd gelijk, als de spanning van het modem af gaat is het nog iets rustiger :D 8) .
Verder heb ik aan alle kabeltje ferrietkernen zitten ook voor de nodige ontstoringen.
Goed ben nieuwsgierig misschien als er meerdere mensen op attent worden gemaakt met dezelfde problemen dan wordt het een stukje rustiger op onze banden en wordt het luistergenot weer beter, zeker als ze ook deze klacht vermelden.

Ik verwacht zeker dat er veel zend/luisteramateurs in de aankomende tijd last van gaan krijgen omdat de razende signaal zeker erg hard is overal.
Er schijnen ook duizenden van dit soort modems te zijn uitgeleverd!!!.


met vr gr Pieter nl10855
Met vr gr Pieter nl10855

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Het Nieuwe Ziggo modem

#2 Bericht door PA2LAD »

Was het niet dat ZIGO gebruikt maakt van de 230V huisbekabeling als antenne? Dan heb je zeer waarschijnlijk een PLC modem en daarmee een paard van Troje in je huis.

nl10855
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jul 2007, 20:26

Re: Het Nieuwe Ziggo modem

#3 Bericht door nl10855 »

Hallo,,

Nee hoor dat Ziggo modem is gelukkig een kabelmodem merk Arris, uiteraard gevoed door 230 maar ja in ieder geval geen gekke dingen via het lichtnet.

Maar goed desondanks toch nog een verschikking voor een zend / en of luisteramateur want ik luister al zeker 30 jaar maar heb in al die jaren nog nooit zo'n storing ontvangen als met dit modem.
Overigens wordt er geluisterd op 2 toch redelijke ontvangers de Yeasu FRG 100 en de aor AR 5000 ook niet zomaar ff 2 ontvangers die je dagelijks zou kopen, maar goed dat doet eigenlijk niet ter zake geef alleen maar ff aan dat het niet een huis tuin en keuken radio'tje is waar ik het op ontvang.
Belooft wat voor andere hobbyisten onder ons want Ziggo zit verspreid over het hele land.

vr gr Pieter
Met vr gr Pieter nl10855

Gebruikersavatar
kees - pa3deb
Berichten: 278
Lid geworden op: 05 dec 2008, 14:57
Roepletters: pa3deb
Locatie: Feanwalden, FRL
Contacteer:

Re: Het Nieuwe Ziggo modem

#4 Bericht door kees - pa3deb »

Simpele test: trek dat modem uit de netspanning en kijk of de storing weg is. Issie dr nog dan ligt het niet aan Ziggo, maar ergens anders.. Is de storing weg als de modem uit is, dan zou ik overstappen op UPC. (die overigens ook snelheidsverhoging heeft doorgevoerd)
73
Kees, PA3DEB

nl10855
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jul 2007, 20:26

Re: Het Nieuwe Ziggo modem

#5 Bericht door nl10855 »

Uiteraard is die test allang uitgevoerd en het blijkt dat het modem echt stoort.
Tja overstappen het is zo ik heb eigenlijk alles van Ziggo en ben erg tevreden over alles, daarvoor (naamsverandering) zaten we bij @home.
Ondanks wat kleine dingetjes ging ook alles prima afgezien van de eerste paar maanden toen @home nog maar net bestond.

Kortom modem omwisselen naar een lagere snelheid is geen optie, maar ook ff van provider wisselen eigenlijk ook geen optie.
En ook al zou ik van provider gaan wisselen dan denk ik dat het probleem blijft ivm die paar duizenden andere modems die overal zijn verspreid.
En die gaan ook storen in de omgeving, en dat zouden best mensen kunnen zijn die niets met deze hobby hebben zoals wij dus geen begrip voor dit soort situaties.

Maar goed toch bedankt voor het meedenken.
Laatst gewijzigd door nl10855 op 29 aug 2009, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vr gr Pieter nl10855

Gebruikersavatar
PD5DJ
Berichten: 1032
Lid geworden op: 02 jan 2006, 14:55
Roepletters: PD5DJ
Locatie: Avenhorn NH
Contacteer:

Re: Het Nieuwe Ziggo modem

#6 Bericht door PD5DJ »

Hoi,

Ik heb onlangs ook zo'n nieuw modem van Ziggo.
Alleen wat jij beschrijft heb ik geen last van..

Ik heb vanavond even over de band zitten draaien, maar heb niet iets opmerkelijks kunnen bespeuren, qua storing van de modem.

Ik moet er wel bij vertellen, dat ik overal op de in en uitgangen van Netwerk apparatuur Ferriet blokjes plaats, ongeveer 5 per kabel..
Laatst gewijzigd door PD5DJ op 29 aug 2009, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
73's
Björn de PD5DJ
https://www.pd5dj.nl

nl10855
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jul 2007, 20:26

Re: Het Nieuwe Ziggo modem

#7 Bericht door nl10855 »

toch nog een goed modem? in het bandje vanaf ca 1.8 tot zeker 13 Mhz moet er een bonk brom uitkomen.
Heb je ook ff in AM mode gekeken toevallig?
Met vr gr Pieter nl10855

Gebruikersavatar
PD5DJ
Berichten: 1032
Lid geworden op: 02 jan 2006, 14:55
Roepletters: PD5DJ
Locatie: Avenhorn NH
Contacteer:

Re: Het Nieuwe Ziggo modem

#8 Bericht door PD5DJ »

nl10855 schreef:toch nog een goed modem? in het bandje vanaf ca 1.8 tot zeker 13 Mhz moet er een bonk brom uitkomen.
Heb je ook ff in AM mode gekeken toevallig?
Ik werk dagelijks op 40m en luister veel op 80m.. ook AM netjes.. en heb geen enkele vorm van Brom oid gehoord wat uit huis zou kunnen komen..
Misschien wel wat rateltjes hier en daar maar.. geen vol spectrum qua brom oid..

Laat ik het zo zeggen, ik heb geen veranderingen gemerkt ten opzichte van het oude modem.
73's
Björn de PD5DJ
https://www.pd5dj.nl

nl10855
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jul 2007, 20:26

Re: Het Nieuwe Ziggo modem

#9 Bericht door nl10855 »

oke dat zou betekenen dat het ook goed kan we praten hoop ik wel over hetzelfde modem het arris modem met een 230 netstekker eraan, dus geen losse adapter of iets dergelijks.
Tja ik luister zelf veel op 160 en 80 meter daar zit enorm veel brom op, op het moment de helft minder omdat ik dat modem met alu.folie heb ingepakt maar goed dat is voor nood om toch nog iets te kunnen ontvangen.
Neemt niet weg dat de storing er nog is in ieder geval weet ik dat er dus wel degelijk modems zijn die dus niet storen dus het kan wel.
Met vr gr Pieter nl10855

Gebruikersavatar
PD5DJ
Berichten: 1032
Lid geworden op: 02 jan 2006, 14:55
Roepletters: PD5DJ
Locatie: Avenhorn NH
Contacteer:

Re: Het Nieuwe Ziggo modem

#10 Bericht door PD5DJ »

Even een foto gemaakt van de modem.

Afbeelding
73's
Björn de PD5DJ
https://www.pd5dj.nl

nl10855
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jul 2007, 20:26

Re: Het Nieuwe Ziggo modem

#11 Bericht door nl10855 »

Ja dat is hem idd zou dus betekenen dat waarschijnlijk toch mijn modem niet goed is tenminste naar mijn mening.
Tja werking is prima telefonie en internet alleen die vreselijke storing nog.
:shock: :?
Mag ik eens vragen hoever staat hij bij jou zend / ontvanger vandaan?
Met vr gr Pieter nl10855

Gebruikersavatar
PD5DJ
Berichten: 1032
Lid geworden op: 02 jan 2006, 14:55
Roepletters: PD5DJ
Locatie: Avenhorn NH
Contacteer:

Re: Het Nieuwe Ziggo modem

#12 Bericht door PD5DJ »

nl10855 schreef:Ja dat is hem idd zou dus betekenen dat waarschijnlijk toch mijn modem niet goed is tenminste naar mijn mening.
Tja werking is prima telefonie en internet alleen die vreselijke storing nog.
:shock: :?
Mag ik eens vragen hoever staat hij bij jou zend / ontvanger vandaan?
Hij staat bij mij in de kamer waar ook de zendapparatuur staat. ongeveer 4m
73's
Björn de PD5DJ
https://www.pd5dj.nl

nl10855
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jul 2007, 20:26

Re: Het Nieuwe Ziggo modem

#13 Bericht door nl10855 »

dank je voor je info hier heb ik tenminste wat aan zou dus betekenen wat ik al eerder dacht dat er toch iets goed fout zit met mijn modem.
Die van mij staat ca 6 meter afstand en heb zelfs geprobeerd op ca 10 (uiterste hoek van het huis) maar werd niet echt veel beter.
In ieder geval bedankt voor de moeite en info, hier kan ik wel wat mee.
Ik ga nog een test doen van de week met een scheidingstrafo lukt dat niet ga ik opnieuw ziggo aanspreken en vragen voor een ander modem, met dezelfde snelheid uiteraard.

vr gr Pieter
Met vr gr Pieter nl10855

PA3UL
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 apr 2009, 11:09

Re: Het Nieuwe Ziggo modem

#14 Bericht door PA3UL »

Hoi Pieter,

Ik heb ook een nieuw modem gekregen van Ziggo (TM702).
Ik heb dezelfde problemen, alleen staat de modem bij mij in de meterkast en de apparatuur op zolder.

Altijd nog goed voor een s5 brom e.d.
Als ik de modem op zolder aansluit i.d.d. s9+20db storing.
Ook ik heb de TD van ziggo gebeld, maar krijg geen ander modem voor dit probleem, mag er wel zelf een gaan kopen.
Hiervoor had ik een Motorola modem met een adapter, daar geen problemen mee gehad.

Ben jij al van de storing af?

M.v.g.

Paul

dxhunter
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 jan 2010, 18:32

Re: Het Nieuwe Ziggo modem

#15 Bericht door dxhunter »

Vraag of ze het ARRIS modem willen omruilen voor een UBEE modem. Deze is ook geschikt voor hoge snelheid en werkt met een externe adaptor en voor zover ik weet geeft het geheel geen storing.

Plaats reactie