Staat ons dit te wachten in de directe toekomst?

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Plaats reactie
Bericht
Auteur
andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Staat ons dit te wachten in de directe toekomst?

#1 Bericht door andre »

Waarschijnlijk wel...
Sinds enige dagen is voor mij de 40 meter band nagenoeg onbruikbaar door de aanwezigheid van een enorme berg ruis met een sinusvormig karakter. Waar normaal gesproken mijn ruisnivo op 40mtr. zo rond de S2 tot S4 lag, is dit plotseling opgelopen to S9 + 10-15 db. Beperkt zich uiteraard niet alleen tot de amateurband maar is enige Mhz. breed.

Mogelijk is er in de directe buurt hier een bedenkelijk apparaat aangezet. Ik heb er 24 uur per dag last van. Op de scoop van mijn ic7700 ziet het signaal op zich er wel leuk uit een hele mooie halve sinus op mijn spectrum.

Ik heb inmiddels AT geinformeerd en ben benieuwd of ik er ooit weer vanaf kom. Eigenlijk denk ik dat met de komst van steeds meer plc systemen dit alleen maar erger wordt. :( :(

Mogelijk dat er amateurs zijn met dezelfde vervelende ervaring en of dat ooit weer is goed gekomen.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#2 Bericht door PA5COR »

De Panasonic plasma tv is net vervangen na 16 maanden door Panasonic.

Produceerde vanaf de middengolf tot 20 meter een s9+ als ie aan stond.

Zoek eens in je eigen omgeving, geen geschakelde telefoon ladertjes aan de stroom permanent? niemand trekt zo'n ding eruit na het laden, monitor? heb je wat nieuws gekocht op electrisch gebied de laatste tijd?

Succes, ik heb weer een "rustige" korte golf ontvangst.

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

#3 Bericht door pb1a »

Beste Andre,

Ik weet niet van welke vereniging je lid bent. VRZA of VERON of beide of geen van beide HI. Ben je wel lid van een vereniging is het raadzaam om het hoofdbstuur op de hoogte te stellen. Die kunnen dat dan weer meenemen in de amateuroverleggen met AT.

Gr. Anne PA3FYI

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

#4 Bericht door andre »

PA5COR schreef:De Panasonic plasma tv is net vervangen na 16 maanden door Panasonic.

Produceerde vanaf de middengolf tot 20 meter een s9+ als ie aan stond.

Zoek eens in je eigen omgeving, geen geschakelde telefoon ladertjes aan de stroom permanent? niemand trekt zo'n ding eruit na het laden, monitor? heb je wat nieuws gekocht op electrisch gebied de laatste tijd?

Succes, ik heb weer een "rustige" korte golf ontvangst.
Uiteraard heb ik zo om me heen gekeken en geluisterd Cor. Het zal overigens geen plasma zijn, deze staan doorgaans ook wel eens uit. Ik denk trouwens dat het probleem zich verder strekt als alleen 40 mtr.
In een richting zie ik op 20mtr ook al rare golfjes op mijn spectrum scoop.
Gelukkig zonder een al te veel verhoogd ruis nivo.

Het goede nieuws is dat binnen 15 uur na dat ik me had gemeld bij AT er al een auto bij me voor de deur stond met de nodige ontvangst apparatuur van de telecom club!! Helaas was ik er niet. Volgende week komen ze bij me terug om op lokatie te meten.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Plaats reactie