Ruis door aanslaande CV Ketel

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Ruis door aanslaande CV Ketel

#1 Bericht door pb1a »

Ik heb een AWB CV Ketel en als dat gekke ding aanspringt loopt mijn QRM van 20 meter op van een S1 t/m 4 naar een S7. Dit op een Yeasu FT 897D
met IPO aan geschakeld. (IPO is volgen het usermanual een bijpass om je ingebouwde antenne versterker). Ik ben benieuwd of er meerdere amateurs zijn met dit soort klachten. Als ik de CV uitzet verdwijnt de ruis.

Gr. Anne PA3FYI 8)

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

#2 Bericht door PE2AAB »

'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

#3 Bericht door pb1a »

De zoekfunctie is gebruikt!!. Dat zijn storingen op 2 meter en 70 cm. Is hier in het Gooi bekend. Het gaat bij mij op 12 t/m 18 Mhz. En ik heb ook geen tik, maar een ruisbult.
Dus bij deze nogmaals mijn vraag.

Gr. Anne PA3FYI

PE2HD
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 aug 2006, 06:47
Locatie: Eindhoven

#4 Bericht door PE2HD »

Toen ik nog een binnenantenne op zolder (waar ook mijn Agpo verwarmingsketel hangt) had hangen, had ik ook erg veel last van QRM als de ketel aan was. De ketel heeft een gemoduleerde gasklep die wel eens de boosdoener zou kunnen zijn. Pogingen met ferriet hebben bij mij niet geholpen. Inmiddels hangt mijn antenne buiten en heb ik geen last meer van de verwarmingsketel. Nu ontvang ik weer andere storingen :(

Gebruikersavatar
SM0FLY
Berichten: 471
Lid geworden op: 09 jul 2007, 13:12
Locatie: Sorunda_Grödby bij Stockholm/ Zweden
Contacteer:

Re: Ruis door aanslaande CV Ketel

#5 Bericht door SM0FLY »