PLC

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
SM0FLY
Berichten: 471
Lid geworden op: 09 jul 2007, 13:12
Locatie: Sorunda_Grödby bij Stockholm/ Zweden
Contacteer:

Re: PLC

#16 Bericht door SM0FLY »


PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: PLC

#17 Bericht door PA2LAD »

andre schreef:Ik heb hier nog wel een telefoonnummer Anne van de man die het hier in de buurt heeft opgelost, misschien kan die je verder helpen, maar zal mogelijk niet zijn regio zijn. Stuur maar een pb als je geïnteresseerd bent.
Al zou die man het willen oplossen: eerst moet de storing in Groningen bij AT aangemeld zijn en na invoer in het systeem kan er pas in Amersfoort personeel op gezet worden om het probleem op te lossen.

andre
Berichten: 2469
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: PLC

#18 Bericht door andre »

PA2LAD schreef: Al zou die man het willen oplossen: eerst moet de storing in Groningen bij AT aangemeld zijn en na invoer in het systeem kan er pas in Amersfoort personeel op gezet worden om het probleem op te lossen.

Jawel dat is zo, want we wonen hier per slot van rekening in het formulierenland Nederland, maar eerstens is de klacht al eerder ingediend, zoals je heb kunnen lezen natuurlijk(!!) , en ten tweede, een kruiwagen wil wel eens helpen e.e.a. te versnellen.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Re: PLC

#19 Bericht door pb1a »

Beste Andre,

Ik ga misschien wel gebruik maken van je aanbod. Ik heb inmiddels contact gehad met AT. Ze belde vanuit Amersfoort.
Was dus een 033 nummer. Ik moet zeggen dat ik me zeer serieus genomen voelde. Mede omdat de storing meer dan 100 meter bij mij vandaan zat. Ook de mensen die de storing veroorzaken er netjes op geattendeerd heb. Helaas waren ze daar niet van onder de indruk. Maar dat laat ik nu aan AT over. Nogmaals ik ben netjes te woord gestaan en ik voelde me uiterst serieus genomen. Dus to zo ver alles oke. Nu verder afwachten. Wordt dus vervolgd.

Gr. Anne PB1A
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: PLC

#20 Bericht door PE7EB »

En als dan toch niemand je serieus neem of wil helpen, is er nog onderstaande, via het net als de "RHA methode" verspreidde optie.
Hacken en actief storen is niet aan te bevelen, echter als de storingsgevoeligheid van het systeem echt zo groot is word ik daar wel vrolijk van moet ik zeggen

PLC ........... Paniek voor niets…

Je bent toch zendamateur en creatief met elektronica!

Als de buren zoiets hebben dat komt het hetzij direct hetzij met een omweg (het tussenstation) toch wel bij jou uit. Deze netwerken zijn erg eenvoudig te hacken en over het algemeen zal iemand met een beetje verstand van computers nooit aan een dergelijke optie beginnen. De gebruikers zijn over het algemeen niet zo handig met computers. Dit geeft je alle opties om de computer van de buren plat te leggen en als je op niet zo’n goede voet staat formatteer je de PC gewoon.

Wat ook kan is een vet stoorsignaal op het net te zetten, zodat het netwerk van de buren niet aan de praat te krijgen is. Wedden dat ze het snel zat zijn en een andere optie gebruiken.

ouderwetse vonkzender bijvoorbeeld is simpel te maken en lekker breedbandig (dat moet ook) en dan koppelen aan het lichtnet.....

Ik heb een buurman die het heeft proberen te gebruiken. Er was van mij niet eens actie nodig om zijn netwerk plat te leggen dat deed zijn wasmachine wel. Welk apparaat er ook werd ingeschakeld de verbinding was foetsie. Hij heeft het een week volgehouden en het ligt nu in de prullenbak.

Waar het wel kans van slagen heeft is in gebieden die niet zoals wij een fijnmazig netwerk hebben liggen (ons oude PTT telefoon netwerk bijvoorbeeld).

Let wel dit is al het geval in Duitsland, Frankrijk en wat te denken aan de gebieden in de bergen.

Voorlopig maak ik mij niet zo’n zorgen om dit product, ik verwacht dat de PLC (Product Life Cycle) niet lang zal zijn. In ieder geval niet in Nederland. Persoonlijk geloof ik meer in de technieken die nu voor de telefoon gebruikt worden. Veel zal afhangen wat die muts van Kroes in de EU gaat doen en wat voor regelgeving gaat neerzetten.

In de tussentijd zou ik zeggen als zij kunnen storen kunnen wij het toch veel beter. Zet een mooi signaal op je netspanning en wacht tot er bij de buren rook uit de ramen komt.
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: PLC

#21 Bericht door PA2LAD »

pb1a schreef:Beste Andre,

Ik ga misschien wel gebruik maken van je aanbod. Ik heb inmiddels contact gehad met AT. Ze belde vanuit Amersfoort.
Was dus een 033 nummer. Ik moet zeggen dat ik me zeer serieus genomen voelde. Mede omdat de storing meer dan 100 meter bij mij vandaan zat. Ook de mensen die de storing veroorzaken er netjes op geattendeerd heb. Helaas waren ze daar niet van onder de indruk. Maar dat laat ik nu aan AT over. Nogmaals ik ben netjes te woord gestaan en ik voelde me uiterst serieus genomen. Dus to zo ver alles oke. Nu verder afwachten. Wordt dus vervolgd.

Gr. Anne PB1A
Dan zit je nu op de goede plaats in het systeem. Mogelijk heb je met Bert gesproken. Verwacht niet dat ze met toeters en bellen op de storing af gaan, maar dan zit je storing wel in de werkmap van de mannen die dat district doen.

PA-een
Berichten: 522
Lid geworden op: 08 nov 2007, 22:41

Re: PLC

#22 Bericht door PA-een »

Ze zijn weer eens ergens in de aanbieding...

Afbeelding

Bron

:(

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Re: PLC

#23 Bericht door pb1a »

Klacht door AT binnen twee weken opgelost. Diegene die storing veroorzaakte heeft wel meegewerkt. Dat zal ook zeker van invloed geweest zijn voor de snelle afhandeling. Maar als het binnen twee weken is opgelost kan je wel stellen dat AT zich nog steeds inzet voor ons RZA.

Gr. Anne
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: PLC

#24 Bericht door Steef »

Wat gaf de storing?????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Re: PLC

#25 Bericht door pb1a »

Dat wilde AT niet mededelen. Waarschijnlijk op advies van diegene die de storing veroorzaakte (Wet op de privacy)
Dat zal ik helaas dus nooit te weten komen. De storingbron veroorzaakte een ruis van 150 Khz tot ongeveer 17 Mhz en
zat ongeveer 100 meter bij mijn huis vandaan..

Gr. Anne PB1A
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: PLC

#26 Bericht door pa5cal »

Erg mooi Anne. Dat het AT zich inzet hoor ik erg graag! Geeft weer hoop voor de toekomst.

-P

Plaats reactie