Ruzie met een buurman

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
PA0DOM
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 okt 2007, 21:31

Ruzie met een buurman

#1 Bericht door PA0DOM »

Hallo Ik heb hooglopende ruzie met een achterbuurman,circa 25 meter achter mijn huis, die mij keihard hoord op zijn PC speakers.Het zijn hier vrijstaande villa,s en bungalows, en ik had dit nooit verwacht.Zat vroeger in een flat waar geen problemen waren.Ik heb de man ferriet gegeven. Ik mag zelf niet aan de PC komen. Ben zelfs nooit daar in huis geweest.Met 100 watt gaat het nog goed.Meer al bij 250 watt staan de speakers te krijsen, en belt de man woedend op. Ik heb erg ongepaste termen te verwereken gekregen als die klote zender van jou, en bedreigingen als ik ga andere maatregelen nemen.Welke maatregelen???Ik heb hem gegeven de regels i.z.EMC eisen, waaraan zijn spul naar mijn veronderstelling absoluut niet voldoet, gezien de afstand en het feit dat niemand uit de buurt klaagt.Nu is mijn vraag aan jullie. Kan ik gewoon hem laten barsten en mijn gang gaan? Of moet ik naar zijne pijpen dansen en vermogen reduceren tot 100 watt.In de huidige pile-ups doe je dan totaal niets meer.Ik heb hem de weg gewezen naar het A.T. Komen die inderdaad wel voor een computer??? Als da niet zo is, laat ik hem barsten, Hij heeft mij ernstig, en onder invloed van alcohol beledigd.Graag je visie.

Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

#2 Bericht door vk2gwk »

Als het zo'n "hurk" is zou ik hem eenmaal heel duidelijk op schrift uitleggen dat de oorzaak primair ondeugdelijke apparatuur is aan zijn kant en hem aanbieden dat te verhelpen.
Als hij dan niet of onbehoorlijk reageert verder gewoon laten barsten....
zenden is zilver.... luisteren is goud!
Kijk ook eens op mijn website of naar mijn andere hobby op Flickr

PA0DOM
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 okt 2007, 21:31

#3 Bericht door PA0DOM »

vk2gwk schreef:Als het zo'n "hurk" is zou ik hem eenmaal heel duidelijk op schrift uitleggen dat de oorzaak primair ondeugdelijke apparatuur is aan zijn kant en hem aanbieden dat te verhelpen.
Als hij dan niet of onbehoorlijk reageert verder gewoon laten barsten....
Bedankt. Ja vertel hem dat maar eens. Hem het bos in sturen zal de enige optie zijn.Nu maar hopen dat die driftkikker mijn ruiten er laat inzitten. Als ik juridisch maar goed zit, zal het mij verder een worst wezen.
Christa

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#4 Bericht door PA5COR »

Standpunt van het A.T. is dat de hoofdtoestellen, tv radio, als deze voldoen aan de huidige eisen van de tijd niet mogen worden gestoord.

Computerboxen zijn berucht om hun gedrag met HF in de buurt.... ook in huis de enige storing welke ik met 1 kw kreeg, een paar c's over de diodes welke als gelijkrichter worden gebruikt in de voeding, en een paar kleine c's over de ingang en wat ferriet heeft dat opgelost.

Je hebt aangeboden om te ontstoren, meer kan je niet doen.

Geef hem het nummer van het A.T, maar leg uit dat een onderzoek 1200 euro kan kosten als blijkt dat zijn apparatuur niet voldoet aan de eisen, en elke computerspeaker is niet voldoende geimuniseerd....

Meestal loopt het dan niet zo'n vaart.

Cor

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

#5 Bericht door PA2LAD »

AT zal de klacht wel in behandeling nemen, maar gaat dat probleem niet met voorrang aanpakken. Dat gebeurd als ze in de buurt bezig gaan en wat tijd vrij kunnen maken. De klagende partij dient medewerking te verlenen tot het oplossen van de storing in een installatie die niet voor ontvangst van radiosignalen is bedoeld. Zowel degene die de storing veroorzaakt, alsmede de vertegenwoordiger(s) van AT dienen toegang tot het pand verschaft te worden om te kunnen meten en een oplossing aan te dragen. Werkt klager niet mee, dan kan de klacht niet verder in behandeling worden genomen en moet hij er niet gek van opkijken als er een factuur op de mat valt van AT voor de gemaakte onkosten.
grt,
Leen

PA0DOM
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 okt 2007, 21:31

#6 Bericht door PA0DOM »

PA2LAD schreef:AT zal de klacht wel in behandeling nemen, maar gaat dat probleem niet met voorrang aanpakken. Dat gebeurd als ze in de buurt bezig gaan en wat tijd vrij kunnen maken. De klagende partij dient medewerking te verlenen tot het oplossen van de storing in een installatie die niet voor ontvangst van radiosignalen is bedoeld. Zowel degene die de storing veroorzaakt, alsmede de vertegenwoordiger(s) van AT dienen toegang tot het pand verschaft te worden om te kunnen meten en een oplossing aan te dragen. Werkt klager niet mee, dan kan de klacht niet verder in behandeling worden genomen en moet hij er niet gek van opkijken als er een factuur op de mat valt van AT voor de gemaakte onkosten.
grt,
Leen
Hallo Leen. Ja ik denk dat hij zich daarvan heeft laten verwittigen, en daarvan is gaan verschieten.Hij zal natuurlijk wel het A.T toelaten, maar op mij laat hij de hond los.Ik heb vaak aangeboden de leidingen naar de PC zoals de ADSL leiding met ferriet te ontstoren. Maar nee hoor. Ik kom er niet aan te pas.Wel mij uitkafferen in bezopen toestand op da late avond.Dat manneke is nog niet van mij af.Ik maak uit de reacties op dat ik er juridisch mee goed zit.To be continued.

Christa

Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

#7 Bericht door vk2gwk »

't Is al weer wat jaren geleden maar ik heb ooit het volgende met een "boze buurman" meegemaakt: na veel gezeur belde hij op zondagmiddag de politie. "Oom agent" kwam bij me langs en zag de vergunning, maar begon toen moeilijk te doen en vertelde me dat ik "burengerucht" zou veroorzaken, waarop ik de agent er fijntjes op wees dat art 431 WvSr het heeft over overlast "waardoor de nachtrust kan worden verstoord". Oom agent ging dus - letterlijk en figuurlijk - af...maar wist niet dat ik toevallig net vlak voor mijn doctoraal examen strafrecht zat :)
zenden is zilver.... luisteren is goud!
Kijk ook eens op mijn website of naar mijn andere hobby op Flickr

PA0DOM
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 okt 2007, 21:31

#8 Bericht door PA0DOM »

vk2gwk schreef:'t Is al weer wat jaren geleden maar ik heb ooit het volgende met een "boze buurman" meegemaakt: na veel gezeur belde hij op zondagmiddag de politie. "Oom agent" kwam bij me langs en zag de vergunning, maar begon toen moeilijk te doen en vertelde me dat ik "burengerucht" zou veroorzaken, waarop ik de agent er fijntjes op wees dat art 431 WvSr het heeft over overlast "waardoor de nachtrust kan worden verstoord". Oom agent ging dus - letterlijk en figuurlijk - af...maar wist niet dat ik toevallig net vlak voor mijn doctoraal examen strafrecht zat :)
Ha,ha. Da's kikken zeg.Ik snap niet dat de politie niets anders heeft omhand dan zich voor dat karreke te laten spannen.Maar ja dat was ook voor deez tijd,nu ze de handen vol hebben aan crimi's.Laat ze maar komen. Ik lust ze rauw.Als die buurman nou eens de moeite nam met mij uit te vogelen wanner en vooral bij welke antenne richting die klacht ontstaat, zou het zo zijn opgelost.Maar nee, hij zoekt het liever in agressie.

Yannick PE2YSB
Berichten: 793
Lid geworden op: 23 feb 2006, 20:08
Roepletters: PE2YSB

#9 Bericht door Yannick PE2YSB »

als hij zich niet kan gedragen en normaal er over kan praten, deur dicht in zijn gezicht, telefoon ophangen en geen aandacht aan schenken. Jij hebt je best gedaan een good will getoond, is er dus niets wat hij je nog kan maken. Misschien dat als oom agent er bij is hij wel wil luisteren naar je voorgestelde oplossingen, en wellicht zegt die agent. "Laat de zendamateur doen wat hij voorsteld(ontstoren), of hou op met zeuren."
PE2YSB - IC7300, TS120V, FT-817ND, FT-60 wat zelfgebouwde zendertjes.

PA0DOM
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 okt 2007, 21:31

#10 Bericht door PA0DOM »

Yannick schreef:als hij zich niet kan gedragen en normaal er over kan praten, deur dicht in zijn gezicht, telefoon ophangen en geen aandacht aan schenken. Jij hebt je best gedaan een good will getoond, is er dus niets wat hij je nog kan maken. Misschien dat als oom agent er bij is hij wel wil luisteren naar je voorgestelde oplossingen, en wellicht zegt die agent. "Laat de zendamateur doen wat hij voorsteld(ontstoren), of hou op met zeuren."
Ja hij heeft mij bedreigd er werk van te gaan maken. Nou hij doet maar.Die kerel is erg hardleers.Zijn XYL is ook eens hier geweest.Leuke meid, best mee te praten.Zij vertelde dat haar man gauw kwaad wordt. Ik heb haar gezegd stuur hem naar de dokter voor valium, of ga echtscheiding aanvragen.Hij schreeuwde door de telefoon dat hij het spugzat was.Nou ik ben dat gezaag van hem beu.

Christa

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

#11 Bericht door PE7EB »

Om jezelf goed in te dekken zou ik het volgende doen Christa.

Stuur hem een aangetekende brief (ik weet het, lijkt zonde van het geld maar toch) waarin je duidelijk aangeeft kennis te hebben genomen van ZIJN probleem, en aangeeft dat je bereid bent tot het onderzoeken en verhelpen van ZIJN probleem.
Vermeld hierin ook de wettelijke status van een zendamateur zoals die door de ITU is omschreven.
En ook de procedure bij dit soort storings situaties, foutzoeken, immuniseren en dergelijk.
en natuurlijk dat je bereid bent om ZIJN probleem op een nette en volwassen manier te bespreken.
Bewaar een afschrift van de brief, samen met het ontvangstbewijs.
Zo sta je een stuk sterker, als hij wel verdere stappen gaat ondernemen.

Succes,

Eric
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

PA0DOM
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 okt 2007, 21:31

#12 Bericht door PA0DOM »

PE7EB schreef:Om jezelf goed in te dekken zou ik het volgende doen Christa.

Stuur hem een aangetekende brief (ik weet het, lijkt zonde van het geld maar toch) waarin je duidelijk aangeeft kennis te hebben genomen van ZIJN probleem, en aangeeft dat je bereid bent tot het onderzoeken en verhelpen van ZIJN probleem.
Vermeld hierin ook de wettelijke status van een zendamateur zoals die door de ITU is omschreven.
En ook de procedure bij dit soort storings situaties, foutzoeken, immuniseren en dergelijk.
en natuurlijk dat je bereid bent om ZIJN probleem op een nette en volwassen manier te bespreken.
Bewaar een afschrift van de brief, samen met het ontvangstbewijs.
Zo sta je een stuk sterker, als hij wel verdere stappen gaat ondernemen.

Hallo Eric. Bedankt. Dit is een goede suggestie.Die kosten is geen probleem.Ik weet alleen zijn naam niet. Hij is te lamlendig om zich bekend te maken, en belt met anonieme onderdrukte telefoon nummers.Niet erg transparant.Ik heb reeds deze documenten bij hem door de brievenbus gestoken.Niets vernomen.Hij gaat nooit niet toestaan dat ik aan zijn PC ga werken.Aangetekend ga ik nu doen, met verwijzing naar door jou beschreven stellingen.Prioriteit heeft voor mij juridisch goed te staan.Dat gaat na bovenstaande zeker beter lukken.

Christa



Succes,

Eric

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

#13 Bericht door PE7EB »

Ik neem aan dat je het adres wel weet Christa.

Met de tab "adres" op deze site kun je dan misschien wat meer te weten komen.

Eric
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

PA0DOM
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 okt 2007, 21:31

#14 Bericht door PA0DOM »

PE7EB schreef:Ik neem aan dat je het adres wel weet Christa.

Met de tab "adres" op deze site kun je dan misschien wat meer te weten komen.

Eric
Dit zou te mooi zijn, edoch. Geen resultaten gevonden.......

Yannick PE2YSB
Berichten: 793
Lid geworden op: 23 feb 2006, 20:08
Roepletters: PE2YSB

#15 Bericht door Yannick PE2YSB »

zou de brief niet aan komen met alleen een adres?
PE2YSB - IC7300, TS120V, FT-817ND, FT-60 wat zelfgebouwde zendertjes.

Plaats reactie