Ruzie met een buurman

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
PA0DOM
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 okt 2007, 21:31

#16 Bericht door PA0DOM »

Yannick schreef:zou de brief niet aan komen met alleen een adres?
Nou beter nog. Ik heb getraceerd dat hij thuis voor een bedrijf werkt.Weet de naam van dat bedrijf.Met dank aan www.goudengids.nl :-) Ik kan dus adresseren naar die bedrijfsnaam.Hoort U meer van.

Christa

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

#17 Bericht door PA0FRI »

Bel hem eens op en zeg dat je storing in je ontvangst hebt van zijn "klote" PC en dat hij het "rot" ding weg moet doen. Die storing komt vaker voor dan je denkt en neemt hier steeds meer toe. Verder sluit ik mij aan bij de adviezen van alle vorige inzenders.
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

PA0DOM
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 okt 2007, 21:31

Ruzie met buurman

#18 Bericht door PA0DOM »

PA0FRI schreef:Bel hem eens op en zeg dat je storing in je ontvangst hebt van zijn "klote" PC en dat hij het "rot" ding weg moet doen. Die storing komt vaker voor dan je denkt en neemt hier steeds meer toe. Verder sluit ik mij aan bij de adviezen van alle vorige inzenders.
Goed idee. Ik wacht wel tot ie weer aan de deur komt zagen.Ik hoor trouwens na mijn brief niets meer van hem.Zal hem toch hebben doen verschieten.
Christa

Gebruikersavatar
PA9CW
Berichten: 1787
Lid geworden op: 15 sep 2005, 21:24
Roepletters: PA9CW
Locatie: Oosterhout (NB)

#19 Bericht door PA9CW »

Ik heb zo'n jaar of tien geleden ook zoiets aan de hand gehad. IK zat toen nog in R'dam en werkte op 2 meter met een 9 elements Tonna en 200 Watt. Als ik mijn antenne in 1 bepaalde stand had staan, straalde ik precies in op een "oude" TV die meteen in de stress ging. En omdat ik toen in de continu zat, was ik ook weleens 's nachts actief. Die mensen ( ca. 100 meter verderop ) hoorde dan geluid via de op standbay staande TV. Ik kan me voorstellen dat ze zich rot zijn geschrokken, zo midden in de nacht.
Alleen deze personen zijn nooit naar mij toe gekomen. Opeens kreeg ik bezoek van de heren. Zij zijn aan het meten gegaan en kwamen tot de conclusie dat de TV niet voldeed aan de eisen. En dat ik bij iets minder vermogen geen storing meer veroorzaakte. Tot de tijd dat ze nog geen nieuwe TV hadden heb ik er "rekening" mee gehouden.
Toen de heren terug kwamen van de test, zei eentje :" toen ik mijn porto aanzette in de huiskamer ging de TV al meteen in de stress !" Het bewijs dat de TV ondeugdelijk was.
Ik heb van die "buren" nooit iets gehoord, zowel voor als na het incident.
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.

PA0DOM
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 okt 2007, 21:31

Ruzie met buren

#20 Bericht door PA0DOM »

PA9CW schreef:Ik heb zo'n jaar of tien geleden ook zoiets aan de hand gehad. IK zat toen nog in R'dam en werkte op 2 meter met een 9 elements Tonna en 200 Watt. Als ik mijn antenne in 1 bepaalde stand had staan, straalde ik precies in op een "oude" TV die meteen in de stress ging. En omdat ik toen in de continu zat, was ik ook weleens 's nachts actief. Die mensen ( ca. 100 meter verderop ) hoorde dan geluid via de op standbay staande TV. Ik kan me voorstellen dat ze zich rot zijn geschrokken, zo midden in de nacht.
Alleen deze personen zijn nooit naar mij toe gekomen. Opeens kreeg ik bezoek van de heren. Zij zijn aan het meten gegaan en kwamen tot de conclusie dat de TV niet voldeed aan de eisen. En dat ik bij iets minder vermogen geen storing meer veroorzaakte. Tot de tijd dat ze nog geen nieuwe TV hadden heb ik er "rekening" mee gehouden.
Toen de heren terug kwamen van de test, zei eentje :" toen ik mijn porto aanzette in de huiskamer ging de TV al meteen in de stress !" Het bewijs dat de TV ondeugdelijk was.
Ik heb van die "buren" nooit iets gehoord, zowel voor als na het incident.
Bedankt. Goh ik wist niet dat ze zomaar toekwamen.Nou ze komen maar.Prima, dan kunnen we het eindelijk oplossen.Mijn FT990 en good old FL2100Z kunnen ze meten.Ik durf wedden dat die PC van hem een goedkoop ding van A,H. of zoiets is, die niet voldoet aan de EMC eisen.Mochten ze komen van het A.T, verwittig ik je aanstonds.Die bedreiging met maatregelen zijn loze kreten.Na mijn schrijven dat hij dat maar moest doen, hoor ik niets meer.

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

#21 Bericht door PA0FRI »

PE7EB schreef: Stuur hem een aangetekende brief (ik weet het, lijkt zonde van het geld maar toch) etc. Eric
Dat is een goed advies maar de aangetekende brief moet een type zijn "met bericht op antwoord".
Vermeldt erbij dat als zijn apparatuur niet aan de geldende norm voor storingsvrij gebruik voldoet, hij voor alle kosten van het onderzoek opdraait.
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

PA0DOM
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 okt 2007, 21:31

#22 Bericht door PA0DOM »

PA0FRI schreef:
PE7EB schreef: Stuur hem een aangetekende brief (ik weet het, lijkt zonde van het geld maar toch) etc. Eric
Dat is een goed advies maar de aangetekende brief moet een type zijn "met bericht op antwoord".
Vermeldt erbij dat als zijn apparatuur niet aan de geldende norm voor storingsvrij gebruik voldoet, hij voor alle kosten van het onderzoek opdraait.
Ja oké.,maar die brief is al enkele weken verzonden.Hij laat niets meer horen, en heeft of een nieuwe PC gekocht, of zet wellicht de speakers uit.Ik heb inmiddels een nieuwe laptop.Toshiba, en als hij weer komt zeveren, stel ik voor met mijne laptop naar ze toekomen, zodat hij zelf zien kan dat deez wel stil is.Als dat wordt geweigerd, kan ik mij beroepen op niet meewerken.

Christa

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

#23 Bericht door PA0FRI »

PA0DOM schreef:Ja oké.,maar die brief is al enkele weken verzonden.Hij laat niets meer horen
Dat is duidelijk, hij heeft de brief "niet ontvangen" of toen hij de enveloppe oepende was die"leeg, er zat niets in"!
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

PA0DOM
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 okt 2007, 21:31

#24 Bericht door PA0DOM »

PA0FRI schreef:
PA0DOM schreef:Ja oké.,maar die brief is al enkele weken verzonden.Hij laat niets meer horen
Dat is duidelijk, hij heeft de brief "niet ontvangen" of toen hij de enveloppe oepende was die"leeg, er zat niets in"!
"--"

Nou dat zal niet zijn.Ik heb het schrijven niet weer terug ontvangen, en mag aannemen dat het is aangekomen.Mijn gedachte is, omdat hij dreigde met sancties, dat hij meende met een piraat van doen te hebben.Nu hij mijn machtiging,en de voorwaarde en rechten heeft gezien, is hij geschrokken.Er steekt ook nog vakantie tussen.Dit is volk dat 6 weken het land uit gaat.Ik zit allang te wachten op Bijzen. Hij moet de antenne nog 3 meter omhoog brengen.Dat gaat alles zeker verbeteren.Daarna gaat de volle 400 watt erin.Zien wat gaat gebeuren.

Christa.

Michel-nl
Berichten: 448
Lid geworden op: 22 jul 2007, 09:45
Locatie: Boornbergum (Fryslân)

#25 Bericht door Michel-nl »

pesies schroeien met die handel, zolang jij alles legaal doet heeft ie niks te melden.

pd4vdw
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 mei 2008, 21:25
Locatie: Helmond

#26 Bericht door pd4vdw »

PA0DOM schreef:
PA0FRI schreef:
PA0DOM schreef:Ja oké.,maar die brief is al enkele weken verzonden.Hij laat niets meer horen
Dat is duidelijk, hij heeft de brief "niet ontvangen" of toen hij de enveloppe oepende was die"leeg, er zat niets in"!
"--"

Nou dat zal niet zijn.Ik heb het schrijven niet weer terug ontvangen, en mag aannemen dat het is aangekomen.Mijn gedachte is, omdat hij dreigde met sancties, dat hij meende met een piraat van doen te hebben.Nu hij mijn machtiging,en de voorwaarde en rechten heeft gezien, is hij geschrokken.Er steekt ook nog vakantie tussen.Dit is volk dat 6 weken het land uit gaat.Ik zit allang te wachten op Bijzen. Hij moet de antenne nog 3 meter omhoog brengen.Dat gaat alles zeker verbeteren.Daarna gaat de volle 400 watt erin.Zien wat gaat gebeuren.

Christa.
Zoals Michel-nl al zegt, als jij je aan de regels houd is er niks aan de hand, en mag hij niet klagen.
Vraagt u maar :D

PA0DOM
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 okt 2007, 21:31

#27 Bericht door PA0DOM »

pd4vdw schreef:
PA0DOM schreef:
PA0FRI schreef:
PA0DOM schreef:Ja oké.,maar die brief is al enkele weken verzonden.Hij laat niets meer horen
Dat is duidelijk, hij heeft de brief "niet ontvangen" of toen hij de enveloppe oepende was die"leeg, er zat niets in"!
"--"

Nou dat zal niet zijn.Ik heb het schrijven niet weer terug ontvangen, en mag aannemen dat het is aangekomen.Mijn gedachte is, omdat hij dreigde met sancties, dat hij meende met een piraat van doen te hebben.Nu hij mijn machtiging,en de voorwaarde en rechten heeft gezien, is hij geschrokken.Er steekt ook nog vakantie tussen.Dit is volk dat 6 weken het land uit gaat.Ik zit allang te wachten op Bijzen. Hij moet de antenne nog 3 meter omhoog brengen.Dat gaat alles zeker verbeteren.Daarna gaat de volle 400 watt erin.Zien wat gaat gebeuren.

Christa.
Zoals Michel-nl al zegt, als jij je aan de regels houd is er niks aan de hand, en mag hij niet klagen.
Bedankt. Dat geeft mij weer hoop.Het is erg onaangenaam als je zit te DX,en, en dat heerschap staat weer briesent van woede aan de bel te drammen.Ik weet nu dat ik hem het bos kan insturen.Is geleik om de hoek, dus da,s makkelijk.H.I.

Christa

PD2VCC
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2008, 22:46
Locatie: Veghel

#28 Bericht door PD2VCC »

Wat dacht je van zelf het AT bellen en melden dat die man klaagd en dat je hem hebt voorgesteld om te helpen maar dat hij dat pertinent weigerd hulp te aanvaarden.

Succes met die idioot.

(of topic mooie jurk heb je aan Christina)

PA0DOM
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 okt 2007, 21:31

#29 Bericht door PA0DOM »

PD2VCC schreef:Wat dacht je van zelf het AT bellen en melden dat die man klaagd en dat je hem hebt voorgesteld om te helpen maar dat hij dat pertinent weigerd hulp te aanvaarden.

Succes met die idioot.

(of topic mooie jurk heb je aan Christina)
Ha,ha. Dank je. Het is mijn Christmas dress.Met mijn liefste hond bij de boom.Voor zover ik weet, kan alleen de klager het A.T.verwittigen.Maar dat zijn wellicht wetten uit mijn jongere jaren.Ik heb op het web gezocht naar de nieuwe regels, maar kan weinig vinden.Ik kan natuurlijk altijd wel het A.T. bellen. Zijn ze vast geprepareerd als die vent belt.Volgens mij heeft hij daar een flutding van Kijkshop of dergelijk.Ik heb hier 3 PC die allen geheel stil zijn bij het zenden.
Christa

pa3gju
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jan 2006, 20:44
Roepletters: PA3GJU
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

storingen op tv.computer,radio.

#30 Bericht door pa3gju »

Ik lees al deze berichten met belangstelling. Waarom..ik heb gister avond ook de buurman aan de deur gehad en die deed ook verhaal van storingen. zelfs met 30 wat was er gebrom in zijn speakers te horen volgens hem. Ik zend nooit hoger dan 100 watt en doe aan bpsk31 met 30 watt, en nu heb ik hetzelfde probleem. Nu is de vraag, moet ik opkomen voor de kosten zoals ontstoring materiaal en dergelijke bij hem ? dat lijkt mij sterk. Ik heb vandaag een mantelstroom filter gemaakt en onder de antenne gehangen, verder de magnetiche loop in een andere richting gedraaid. of het wat uitmaakt.. die kerel was ook hardstikke boos, en hij wist alles beter. Heb vandaag naar telecom gebeld, maar daar gaven ze mij het advies van een winkel op te bellen die zenders en materiaal verkoopt. Die zouden dan eventueel een oplossing kunnen hebben. Dus deze berichtjes worden toch met belangstelling gelezen, en zelf kan ik er ook mischien van leren. Nu dat ik in een appartement woon is het er niet op verbeterd.
Dit stuk komt uit de website van telecom..
Zeer opmerkelijk, maar dat weten we wel.

13.1.2 Opheffen van storingen
Het uitzenden van elektromagnetische
straling kan voor andere elektrische
apparatuur in de omgeving aanleiding zijn
niet naar behoren te werken.
Indien de radiozendamateur hiervan op de
hoogte wordt gesteld kan hij zich niet
onttrekken aan de verantwoordelijkheid
hiervoor, ook niet met het argument dat hij
toestemming heeft zendapparatuur te
gebruiken op grond van een met goed
gevolg afgelegd examen.
Hij dient daarom mee te werken aan het
vinden van een oplossing waarbij de
gevolgen van de storing worden vermeden
of op zijn minst worden geminimaliseerd.

Plaats reactie