Ruzie met een buurman

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
PA0DOM
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 okt 2007, 21:31

#46 Bericht door PA0DOM »

pa3gju schreef:Even het vervolg.
Vandaag ontstoord.
Ben bij buurman 2 de ferriet klemmen aangebracht, en ziedaar. Heb met 100 watt op alle banden cq test geroepen en dat langere tijd, ik kwam bij hem op zijn geluidsboxen niet meer door. Heb pro kabel 3 ferriet kernen geplaatst. dus 3 stuks op iedere kabel, onmiddelijk achter de versterker en onmiddelijk voor de ingang van de luidspreker. Op tv heeft hij geen last.Het ontstoren is in ieder geval gelukt. (( hoop ik )) Nu buurman 1 die laat nog steeds niets van zich horen en dat al meer dan 1 maand.
Dan neem maar van mij aan Karel dat hij geen last meer van jou heeft.Zend lekker door.Als hij wat hoort, staat hij gelijk voor de deur.Zo zie de maar wat ferriet gaat doen.Vroeger moesten wij de zender uitzetten. Het gezegde ging "Als Lopik in de lucht is, is Christa uit de lucht." Mede door gewijzigde wetten en betere apparatuur is dien tijd voorbij.

Christa

pa3gju
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jan 2006, 20:44
Roepletters: PA3GJU
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Storingspook terug.

#47 Bericht door pa3gju »

Weer teleurgesteld....( het spook van storing is terug. ) buurman 2 waar ik toch goede connecties mee heb kwam vandaag weer aan de deur bellen. Ik kwam weer door in fonie en in psk31. Wel zeer vreemd omdat ik een tijdje geleden alles ontstoord had, en het werkte inderdaad. Ik kan alleen nog proberen ferriet op de stroom kabel en de verbinding kabel tussen de muur ( stekdoos muur ) en de kabel muur ( stekdoos ) naar de versterker. Dus ferriet is ook nog niet alles, ik heb er steeds mijn twijfels over gehad en nog steeds. 1 probleem is er, ze zoeken zelf niet naar een oplossing, ze gaan ervan uit, wie stoort moet het maar zelf oplossen, dat is de mentaliteit van deze mensen. Ik heb hem wel gezegt ik kan alleen deze genoemde kabeltjes nog met ferriet omklemmen, en dan houd het op. Wel heb ik hem gezegt deze morgen als er dan nog storing op zijn boxen zijn dan moet hij het A.T. bellen, mischien komen ze en kunnen zij meehelpen met het ontstoren, naar ik gelezen heb kan dat ook gebeuren.
Wie heeft er een idee, buiten het stoppen met de hobby natuurlijk want dat zou jammer zijn.

De woningvereniging loopt hier op deze moment ook rond, ik verwacht ze iedere moment, of ik krijg een brief thuis dat kan ook. Bepaalde mensen hebben mij niet op de hoogte gebracht dat ze de woning vereniging zouden bellen, dat is achter de rug gegaan, zonder mij persoonlijk aan te spreken. en dat vind ik geen stijl. De poppen zijn hier aan het dansen vrees ik. Toevallig zag ik vandaag buurman 1 en die zij geen storing meer te hebben. De oorlog is bezig, ik vraag me af of de woningvereniging een zendverbod kan instellen ?
Laatst gewijzigd door pa3gju op 06 nov 2008, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.

PA0DOM
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 okt 2007, 21:31

Re: Storingspook terug.

#48 Bericht door PA0DOM »

pa3gju schreef:Weer teleurgesteld....( het spook van storing is terug. ) buurman 2 waar ik toch goede connecties mee heb kwam vandaag weer aan de deur bellen. Ik kwam weer door in fonie en in psk31. Wel zeer vreemd omdat ik een tijdje geleden alles ontstoord had, en het werkte inderdaad. Ik kan alleen nog proberen ferriet op de stroom kabel en de verbinding kabel tussen de muur ( stekdoos muur ) en de kabel muur ( stekdoos ) naar de versterker. Dus ferriet is ook nog niet alles, ik heb er steeds mijn twijfels over gehad en nog steeds. 1 probleem is er, ze zoeken zelf niet naar een oplossing, ze gaan ervan uit, wie stoort moet het maar zelf oplossen, dat is de mentaliteit van deze mensen. Ik heb hem wel gezegt ik kan alleen deze genoemde kabeltjes nog met ferriet omklemmen, en dan houd het op. Wel heb ik hem gezegt deze morgen als er dan nog storing op zijn boxen zijn dan moet hij het A.T. bellen, mischien komen ze en kunnen zij meehelpen met het ontstoren, naar ik gelezen heb kan dat ook gebeuren.
Wie heeft er een idee, buiten het stoppen met de hobby natuurlijk want dat zou jammer zijn.
Da's efkes shit zeg.Stoppen met de hobby is natuurlijk het laatste wa ge doet.Het lichtnet moet ook worden ontstoord.Als dat ook niet helpt, kun de alleen nog de antenne hoger plaatsten.Geef niet op.

Christa

PA1cm
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 dec 2006, 20:35

Ruzie met een buurman

#49 Bericht door PA1cm »

Vanmorgen is mij dit ook overkomen, ik was aan het zenden op de 17m
band met de Kenwood Ts 480HX (200 Watt) toen de overbuurman woedend aan de voordeur stond te bellen.
Toen ik naar de voordeur ging om open te doen zag ik niemand meer,
maar eenmaal terug achter op het erf zag ik hem woedend uit mijn shack komen,
want het duurde vlgs mij te lang voordat ik open deed.
Het probleem is dat zijn draadloze telefoon gaat rinkelen als ik zend.
Verder zei hij ook dat ik gelukkig geen storing veroorzaakte in zijn opnamestudio,
en dat hij niks tegen mijn hobby heb, maar dat het maar eens afgelopen moest zijn met mijn gestoor.
Van een goed gesprek is verder niks meer gekomen wel dat hij maatregelen ging nemen.

73 Corné

Michel-nl
Berichten: 448
Lid geworden op: 22 jul 2007, 09:45
Locatie: Boornbergum (Fryslân)

Re: Ruzie met een buurman

#50 Bericht door Michel-nl »

PA1cm schreef:Vanmorgen is mij dit ook overkomen, ik was aan het zenden op de 17m
band met de Kenwood Ts 480HX (200 Watt) toen de overbuurman woedend aan de voordeur stond te bellen.
Toen ik naar de voordeur ging om open te doen zag ik niemand meer,
maar eenmaal terug achter op het erf zag ik hem woedend uit mijn shack komen,
want het duurde vlgs mij te lang voordat ik open deed.
Het probleem is dat zijn draadloze telefoon gaat rinkelen als ik zend.
Verder zei hij ook dat ik gelukkig geen storing veroorzaakte in zijn opnamestudio,
en dat hij niks tegen mijn hobby heb, maar dat het maar eens afgelopen moest zijn met mijn gestoor.
Van een goed gesprek is verder niks meer gekomen wel dat hij maatregelen ging nemen.

73 Corné
wat doet jouw buurman in jouw schack?? noem ik zonder toestemming binnen komen.

PA0DOM
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 okt 2007, 21:31

Re: Ruzie met een buurman

#51 Bericht door PA0DOM »

PA1cm schreef:Vanmorgen is mij dit ook overkomen, ik was aan het zenden op de 17m
band met de Kenwood Ts 480HX (200 Watt) toen de overbuurman woedend aan de voordeur stond te bellen.
Toen ik naar de voordeur ging om open te doen zag ik niemand meer,
maar eenmaal terug achter op het erf zag ik hem woedend uit mijn shack komen,
want het duurde vlgs mij te lang voordat ik open deed.
Het probleem is dat zijn draadloze telefoon gaat rinkelen als ik zend.
Verder zei hij ook dat ik gelukkig geen storing veroorzaakte in zijn opnamestudio,
en dat hij niks tegen mijn hobby heb, maar dat het maar eens afgelopen moest zijn met mijn gestoor.
Van een goed gesprek is verder niks meer gekomen wel dat hij maatregelen ging nemen.

73 Corné
Laat hem rustig zijne maatregelen nemen.Wordt zijn telefoon afgekeurd, en kan hij een nieuwe gaan kopen.:-) Maar het is wel een gelammenteer. Ik ben er voor in een rustige villa wijk gaan wonen.Heb hier afgezien van die PC man nooit klachten.De villa,s staan weid genoeg van elkaar.Ook de PC baas houd nu zijn kop na mijn brief waarin ik heb de regels heb duidelijk gemaakt. Dus laat ze maar maatregelen nemen bij het A.T. De beste manier.
Christa

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

#52 Bericht door Steef »

Waarom geef je die man voor de goede vrede geen dect telefoon?

Liggen voor 30 euro bij de Aldi.


Jij lekker zenden, hij blij met een splinter nieuwe telefoon die niet stort.
Wie praat luistert niet

Yannick PE2YSB
Berichten: 793
Lid geworden op: 23 feb 2006, 20:08
Roepletters: PE2YSB

#53 Bericht door Yannick PE2YSB »

Steef schreef:Waarom geef je die man voor de goede vrede geen dect telefoon?

Liggen voor 30 euro bij de Aldi.


Jij lekker zenden, hij blij met een splinter nieuwe telefoon die niet stort.
30 euro vind ik niet niets hoor, kan ik als student leuke dingen mee doen :P
PE2YSB - IC7300, TS120V, FT-817ND, FT-60 wat zelfgebouwde zendertjes.

PA0DOM
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 okt 2007, 21:31

#54 Bericht door PA0DOM »

Yannick schreef:
Steef schreef:Waarom geef je die man voor de goede vrede geen dect telefoon?

Liggen voor 30 euro bij de Aldi.


Jij lekker zenden, hij blij met een splinter nieuwe telefoon die niet stort.
30 euro vind ik niet niets hoor, kan ik als student leuke dingen mee doen :P
Elders op de site staat een draadje over een nieuwe telefoon geven aan de buren.

Christa

PA1cm
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 dec 2006, 20:35

#55 Bericht door PA1cm »

Steef schreef:Waarom geef je die man voor de goede vrede geen dect telefoon?

Liggen voor 30 euro bij de Aldi.


Jij lekker zenden, hij blij met een splinter nieuwe telefoon die niet stort.
In principe was dit wel de beste oplossing geweest als buurman normaal aan de deur gekomen was met zijn klacht.
En die 30 Euro of wat ook een dect telefoon mag kosten had ik er graag voor over gehad.
Maar mijn overbuurman die ik al van mijn jeugd af ken, en sinds 7 maanden tegenover mij woont is kortaf, ik stoor dus ik moet stoppen het ligt aan mij.
Ik weet daarom ook niet wat voor telefoon deze man heeft misschien belt hij wel via internet, of heeft hij nog zo'n oud ding dat ergens in de 31 en 36 MHZ werkt zodat het eventueel mijn 2de harmonische zou kunnen zijn.
Maar dit is allemaal maar gissen ik wacht wel af wat er gaat gebeuren.

Corné

PA0DOM
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 okt 2007, 21:31

#56 Bericht door PA0DOM »

PA1cm schreef:
Steef schreef:Waarom geef je die man voor de goede vrede geen dect telefoon?

Liggen voor 30 euro bij de Aldi.


Jij lekker zenden, hij blij met een splinter nieuwe telefoon die niet stort.
In principe was dit wel de beste oplossing geweest als buurman normaal aan de deur gekomen was met zijn klacht.
En die 30 Euro of wat ook een dect telefoon mag kosten had ik er graag voor over gehad.
Maar mijn overbuurman die ik al van mijn jeugd af ken, en sinds 7 maanden tegenover mij woont is kortaf, ik stoor dus ik moet stoppen het ligt aan mij.
Ik weet daarom ook niet wat voor telefoon deze man heeft misschien belt hij wel via internet, of heeft hij nog zo'n oud ding dat ergens in de 31 en 36 MHZ werkt zodat het eventueel mijn 2de harmonische zou kunnen zijn.
Maar dit is allemaal maar gissen ik wacht wel af wat er gaat gebeuren.

Corné
Gewoon naar het A.T sturen. Kun de ge leut hebben.:-) Ze willen ons allemaal de lucht uit hebben, en werken zelf met gammele rotzooi.Zou gemakkelijk wezen,toch?

Christa

pa3gju
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jan 2006, 20:44
Roepletters: PA3GJU
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

#57 Bericht door pa3gju »

Zo zie je maar dat het niet gemakkelijk is op storing bij de buren op te lossen. En inderdaad je kan ze een andere telefoon aanbieden, die van kpn zijn inderdaad niet slecht. Maar nu even serieus..ik en mijn vrouw hebben beiden een pensioentje, we zijn beide 65 plusser. Moet ik mijn buurman dan ook een nieuwe tv kopen als hij storing heeft ? Ergens moeten we toch zelf niet financieel in de problemen komen wegens het gestoorde toestel van de buren. De ellende is dat ze zelf niets eraan doen
Er zal altijd we iemand zijn die komt jammeren aan de deur. Komt het vandaag niet dan is het morgen.

PD2EDR
Berichten: 331
Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:35
Locatie: Spijkenisse / The Netherlands / JO21DR

#58 Bericht door PD2EDR »

Zo heeft mijn broer al tijden ''ruzie'' met zijn buren. Die kan niet meer dan 25 watt maken op HF of de schotel van de buren stopt er mee (eind gevoede draad).

Inmiddels halve kilo aan ferriet door hele huis geknoopt en nog... ellende.

Is een dubbeltje de meter coax kabel van die schotel, en daarbij houtje-touwtje vastgemaakt op tuner met alle losse eindjes ''netjes'' op een bosje gerolt in de hoek.

Hoever moet je gaan om het hun naar hun zin te maken, terwijl de rest van het blok nergens last van heeft?

KI6APR
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 okt 2008, 01:40
Locatie: Woodland, California

#59 Bericht door KI6APR »

Het is inderdaad wel iets om te overwegen. Wij zijn geen "ontstoringsdienst". Ik begrijp best wel dat niet elke situatie hetzelfde is en soms kan het simpel opgelost worden. Toen ik nog in Hoogeveen woonde had ik ook een antenne mast met 2 meter en 70 cm beams. Ik gebruikte alleen maar 10 Watt output en heb nooit een echte klacht gekregen. Ik was wel actief met SSB op 2 meter. Wanneer ik toen ook HF had was er misschien wel een ander verhaal te vertellen.

Op mijn nieuwe locatie in Californie heb ik nog geen klachten gekregen. HF 100 Watt SSB en ook digitale modes met minder vermogen. Ik heb geen antenne mast en de HF vertical staat gewoon on de grond tegen de schutting aan. Het is wel 7 meter lang zodat het wel wat moet opvallen. De buren denken waarshijnlijk dat het een CB antenne is?

Ik zou heel voorzichtig zijn met het meteen aanbieden van oplossingen omdat de klagende buur dat zou kunnen zien als een "bekentenis" dat jij de storing veroorzaakt en het dus ook moet oplossen of gewoon stoppen. Dat hangt dus helemaal van de situatie af en als het al veel te ver is gegaan en de buur ongevraagd je huis binnenkomt met een moker wordt je wel even een beetje "afgeleid" denk ik.

Jan
Voorheen PA0PWR, nu KI6APR

ron1872
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 feb 2006, 10:02

#60 Bericht door ron1872 »

PD2EDR schreef:
Is een dubbeltje de meter coax kabel van die schotel, en daarbij houtje-touwtje vastgemaakt op tuner met alle losse eindjes ''netjes'' op een bosje gerolt in de hoek.
Hier geen problemen met ontvangst via een schotel en een G5RV. De afstand is ongeveer 5 meter. Er is nogal verschil in kwaliteit wat coax betreft. Verder moeten de connectors gewoon correct aangesloten worden, daar kan wel eens wat ongewenst signaal op binnen komen. Maar ik zou die storing eerst zelf eens willen zien, over welke harmonische gaat dat wel niet? De LNB ontvangt ergens op 11 GHz en de omzetting in de LNB ergens naar 2 GHz. De kans dat iemand rechtsreeks via de schotel ongewenst signaal opvangt is echt heel erg klein.

Overigens kreeg ik hier een maand geleden twee heren aan de deur van de afdeling handhaving van de gemeente. Wat was het geval? Een paar dagen daarvoor had ik een schuifmast tegen de zijgevel van de woning gezet met tophoogte 13 meter. De buurman had bij de gemeente geklaagd wegens 'verminderd uitzicht' en 'wegvallen van TV ontvangst'. Tijdens het bezoek stond de voordeur van de buurman op een kier, zodat hij het gesprek kon opvangen. Dat was appeltje-eitje! Ik kon zowel de vergunning van de mast als de zendvergunning tonen en heb de heren gevraagd om de buurman even te bellen en door te geven dat hij voor storingen bij het AT moest zijn. Uiteraard met vermelding van de kosten als het aan zijn eigen apparatuur zou liggen. Ik heb er niks meer van gehoord.

De 'aardige buurman' had kennelijk niet de moed om zelf even aan te bellen ;)

Plaats reactie