dreigende storingsramp voor de HF?!

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0MJM
Berichten: 480
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:43
Roepletters: PA0MJM
Locatie: Oosterhout (Gld)

#46 Bericht door PA0MJM »

Ik weet wat er in omgaat. Ik heb jaren in de techniek van bij de telecomindustrie gewerkt. Ben niet direct betrokken geweest bij taps, maar wel dichtbij genoeg om de te weten wat er kan. Vanuit die functie weet ik ook wat er op internet aan sporen van mij achterblijft. Vandaar dat ik ook niet aan APRS begin :D En via andere bronnen weet ik globaal, maar meer dan genoeg, wat ze uit mijn GSM en het bijbehorende netwerk kunnen halen. Maar dat staat niet zomaar op internet.

Maar om dezelfde reden kunnen eventuele bekendheid van mijn momentane meterstanden mij niet boeien, zolang ze niet op internet gepubliceerd worden :evil:. Het is een keus, die ik zo gemaakt heb. En dat is mijn punt: risico's behoren bij ons leven, maar ga o.a. met je gegevens op internet, GSM, radio-amateurschap, etc. bewust om.

Overigens, Roeland, op basis van QRZ.com en het jaarlijks uitgegeven telefoonboek kom je zo achter mijn telefoonnummer. Verder staat het in de Twentebeam en die staat op het internet.... Oh en niet te vergeten het callboek (geen typefout!) van Henk Bekelaar. Ook die staat op internet. En in oude exemplaren van de op papieren callbook staat mijn adres. Mogelijkheden te over dus. 8)

Maar eigenlijk hoort de privacy deel van dit draadje niet op dit technische forum thuis, maar elders. :lol:

73,
Martin, PA0MJM
73, Martin, PA0MJM
DXCC mixed (219), phone (192), digital (173), 40m (103), 30m (108), 20m (151), 17m (108), 15m (143), 12m (100), 10m (114) met een IC-735/IC-7300, 2 doublets van 2x9m en een multiband vertical en 100W

Gebruikersavatar
PE7RB
Berichten: 104
Lid geworden op: 09 dec 2008, 09:38

#47 Bericht door PE7RB »

PA0MJM schreef:
Maar eigenlijk hoort de privacy deel van dit draadje niet op dit technische forum thuis, maar elders. :lol:
Dit onderwerp gaat een ieder aan, zendamateur of niet, daar zijn de huidige ontwikkelingen van schending van onze privacy te belangrijk voor! Zomaar een greep uit de talloze berichten:

http://www.eerstekamer.nl/nieuws/200903 ... gen_slimme

Waaruit dit citaatje:


Senator Van Driel van de PvdA maakte zich tot tolk van verontruste burgers die de inbreuk op de privacy zo ernstig vinden, dat zij een 'slimme meter' weigeren te laten installeren. "Wat gebeurt er dan?", vroeg Van Driel. De minister zei dat er dan strafrechtelijke gevolgen zijn als de netbeheerder aangifte zou doen van een economisch delict.


Van dergelijke taal ga ik me toch ook achter de oren krabben. De meter weigeren betekent dus gewoon het plegen van een misdrijf. U zegt? Waarom moet die meter zonodig in mijn huis? Ze kunnen toch één keer per jaar de meterstand op komen nemen of ik stuur even een kaartje terug? Waarom een nieuwe meter als de oude het nog doet? En wat moet ik in vredesnaam met een digitale meter als die niet kan terugdraaien bij het aansluiten van zonnepanelen? Verder gaat het niemand iets aan wanneer ik drie weken geen energie verbruik, omdat ik toevallig in die periode op de camping ver van huis aan het vertoeven ben en na thuiskomst een leeggeroofd huis aantref.
73 de Ron

FT817ND - HLA150 - NRD525 - PX777 - TH-F7E

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1477
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

#48 Bericht door pa3met »

PA0MJM schreef:Ik weet wat er in omgaat. Ik heb jaren in de techniek van bij de telecomindustrie gewerkt. Ben niet direct betrokken geweest bij taps, maar wel dichtbij genoeg om de te weten wat er kan. Vanuit die functie weet ik ook wat er op internet aan sporen van mij achterblijft. Vandaar dat ik ook niet aan APRS begin :D En via andere bronnen weet ik globaal, maar meer dan genoeg, wat ze uit mijn GSM en het bijbehorende netwerk kunnen halen. Maar dat staat niet zomaar op internet.

Maar om dezelfde reden kunnen eventuele bekendheid van mijn momentane meterstanden mij niet boeien, zolang ze niet op internet gepubliceerd worden :evil:. Het is een keus, die ik zo gemaakt heb. En dat is mijn punt: risico's behoren bij ons leven, maar ga o.a. met je gegevens op internet, GSM, radio-amateurschap, etc. bewust om.

Overigens, Roeland, op basis van QRZ.com en het jaarlijks uitgegeven telefoonboek kom je zo achter mijn telefoonnummer. Verder staat het in de Twentebeam en die staat op het internet.... Oh en niet te vergeten het callboek (geen typefout!) van Henk Bekelaar. Ook die staat op internet. En in oude exemplaren van de op papieren callbook staat mijn adres. Mogelijkheden te over dus. 8)

Maar eigenlijk hoort de privacy deel van dit draadje niet op dit technische forum thuis, maar elders. :lol:

73,
Martin, PA0MJM

en geen een van die bronnen heb ik gebruikt.... en zo zie je maarweer, informatie staat op plekken die jij niet wil weten.

zie ook voorgaande reactie over het economisch delict.. hoezo economisch delict? precies, ze willen weten wat jij op welk moment met jouw verbruik doet en dat is iets waar niemand ook maar iets mee van doen heeft. privacy is iets waar je voorzichtig mee om moet gaan; als je dat zomaar weggooit omdat je denkt dat het allemaal wel meevalt.... ja...
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

pe5ed
Berichten: 280
Lid geworden op: 11 jan 2009, 21:13
Locatie: Haarlem

#49 Bericht door pe5ed »

Afbeeldinghttp://iarl.org
Van en voor amateurs. Helpt u een handje mee?

Gebruikersavatar
PE7RB
Berichten: 104
Lid geworden op: 09 dec 2008, 09:38

#50 Bericht door PE7RB »

Over qrz.com wat anders. Ooit heb ik me daar aangemeld, maar sindsdien is mijn vorige mailadres onbruikbaar geworden door een stortvloed aan spam.

Na dit wetje dachten we dat het niet zo'n vaart zou gaan lopen:

http://www.justitie.nl/onderwerpen/opsp ... aving/wbp/

Inmiddels is de overheid de grootste privacy schender geworden. Triest!
73 de Ron

FT817ND - HLA150 - NRD525 - PX777 - TH-F7E

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

#51 Bericht door andre »

De Eertse Kamer der Staten Generaal heeft de minister terug gefloten vandaag. De "slimme meters" zullen in iedergeval niet verplicht worden ingevoerd.
Weigering van het plaatsen van deze meters zullen voorals nog niet tot een economisch delict worden aangemerkt.

We zullen moeten afwachten hoe de energie MIJ het nu gaat aanpakken om deze meters door de strotten van de burgers te duwen.

Eerste kamer, bedankt voor uw heldere inzicht. En dat geld nu niet direct uw inzicht in mogelijke EMC storing, dan wel uw inzicht omtrent de bescherming van ons energieverbruik!
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Plaats reactie