Zoek bedrijf die bekend is met PV-installaie ontstoren

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pa0fmy
Berichten: 456
Lid geworden op: 03 mar 2015, 11:31
Roepletters: PA0FMY
Locatie: Vlijmen
Contacteer:

Re: Zoek bedrijf die bekend is met PV-installaie ontstoren

#16 Bericht door pa0fmy »

Heb ondertussen antwoord van de importeur van dat spul maar die moeten het nog onderzoeken. Dat kan lang duren, zelfde als kopers op een advertentie die nog moeten "nadenken" over de koop. Ze hebben wel een casenummer geopend. Maar weer eens een herinnering sturen. Nu heb ik ook 's-avonds een enorme ratel op 2 meter. Heb al met de vosseradio gevonden waar het vandaan komt. Lijkt wel een vonkzender. Kan misschien een kachel zijn waar de bougie maar van blijft vonken. De moderne platte TV's kunnen er ook wat van.

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 974
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Zoek bedrijf die bekend is met PV-installaie ontstoren

#17 Bericht door PA0BAK »

Wat ik niet begrijp in het hele verhaal, is waar het woord garantie is gebleven.
De installatie voldoet niet aan de norm, dus de stekker er uit, tot er een oplossing is.
De eigenaar kan na b.v. een maand de elektriciteits-rekening gaan claimen bij de installateur.
Tenslotte doet de eigenaar zaken met de installateur en niet met de importeur en/of fabrikant dus is de installateur verantwoordelijk voor de garantie.
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Gebruikersavatar
pa0fmy
Berichten: 456
Lid geworden op: 03 mar 2015, 11:31
Roepletters: PA0FMY
Locatie: Vlijmen
Contacteer:

Re: Zoek bedrijf die bekend is met PV-installaie ontstoren

#18 Bericht door pa0fmy »

Er zijn twee installateurs in het spel, een voor de apparatuur en een voor de kabels. Die schuiven het naar elkaar af en bij navraag zeggen ze dat ze die installatie niet hebben aangelegd.

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 974
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Zoek bedrijf die bekend is met PV-installaie ontstoren

#19 Bericht door PA0BAK »

pa0fmy schreef:Er zijn twee installateurs in het spel, een voor de apparatuur en een voor de kabels. Die schuiven het naar elkaar af en bij navraag zeggen ze dat ze die installatie niet hebben aangelegd.
Ze zullen toch wel een factuur hebben verzonden?
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Gebruikersavatar
pa0fmy
Berichten: 456
Lid geworden op: 03 mar 2015, 11:31
Roepletters: PA0FMY
Locatie: Vlijmen
Contacteer:

Re: Zoek bedrijf die bekend is met PV-installaie ontstoren

#20 Bericht door pa0fmy »

Vandaag 1-7-20 komen ze om 11.30 van Solar Edge langs om de storing te meten. Jammer vandaag slecht weer om storing te meten. Dit na twee jaar onbeantwoorde mailtjes en diverse keren bellen. Ze beweren de omvormer en optimisers op afstand uit te kunnen zetten maar dan blijft de centrale omvormer in standby staan en dat zal dan weer op een SMPS werken. Ze beweren dat ze de storing altijd zo meten. Denk dat ze niet naar binnen durven. Gewoon alles uitzetten en de draden van de DC loskoppelen is de enige remedie. Man die komt meten staat niet op QRZ.COM dus verwacht weinig kennis van EMC. Voornaam en achternaam mij belend. Vraag me af met wat voor metertje ze komen. Misschien met een of ander indrukwekkend apparaat dat weinig voorstelt en dan zeggen ze zie wel geen storing. Hier in Vlijmen hebben we de Stralingsmevrouw. Die komt ook je huis doormeten met een detectortje van Conrad met een halve logperio antenne er op. (leuke bijverdienste). Ze moeten gewoon in de shack luisteren terwijl een andere "technicus" bij de omvormer staat. Ik heb een PMR setje voor verbinding met elkaar.

Gebruikersavatar
ON7RA
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 mar 2011, 14:30
Roepletters: ON7RA
Locatie: Tielt (Aarsele)

Re: Zoek bedrijf die bekend is met PV-installaie ontstoren

#21 Bericht door ON7RA »

@PA0FMY
Wij horen graag hoe het is afgelopen?
73 Renaat :D ON7RA :D

pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: Zoek bedrijf die bekend is met PV-installaie ontstoren

#22 Bericht door pa4o »

Hier nu ook al een 14 a 15 maand bezig met Solar Edge. Na diverse keren met het AT gesproken te hebben was nu mij beloofd dat hun het voor 31juli geregeld en opgelost zouden hebben. Ze hebben van SE vorig jaar november getest op afstand en toen wisten ze genoeg. Weet niet meer wat ik moet geloven of ze nu wel of niet komen.

Peter

Gebruikersavatar
pa0fmy
Berichten: 456
Lid geworden op: 03 mar 2015, 11:31
Roepletters: PA0FMY
Locatie: Vlijmen
Contacteer:

Re: Zoek bedrijf die bekend is met PV-installaie ontstoren

#23 Bericht door pa0fmy »

Ze zijn dus niet geweest maar op afstand deden ze wat via internet. Ze beweren de hele installatie plat te kunnen gooien maar het maakt allemaal geen r..t uit. Het is zwaarbewolkt dus op 2 meter storing "standje shemering" op 6 meter geheel volle schaal. Op 160 en 80 meter sterke 50Hz bromtonen om de 50KHz. 40 meter ook. Ze vermoeden een slechte optimiser . De man aan de telefoon is geen zendamateur en vroeg op welke frequentie 160 meter 80 meter en 6 meter en 2 meter zit. Ook vroeg die de frequentie nauwkeuring in KHz. Ik vroeg nog of ze wel het goede IP adres hebben en dus niet bij iemand anders de boel aan het uitzetten waren maar hij beweerde dat het klopte. Ze gaan het uitzoeken. Kan natuurlijk weer lang gaan duren.

nanko
Berichten: 503
Lid geworden op: 10 okt 2012, 21:42
Roepletters: PA0V
Locatie: JO33JH

Re: Zoek bedrijf die bekend is met PV-installaie ontstoren

#24 Bericht door nanko »

Aan en uitzetten op afstand kunnen ze wel degelijk, PA4O en PA0O
kunnen dat beamen.
Zou dus heel goed kunnen dat ze met de verkeerde installatie bezig zijn.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4528
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Zoek bedrijf die bekend is met PV-installaie ontstoren

#25 Bericht door PE1PQX »

Kastje-muur-afschuif-systeem dus...

Ik zou er op staan: HIER komen meten en HIER de boel oplossen, niet remote.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
pa0fmy
Berichten: 456
Lid geworden op: 03 mar 2015, 11:31
Roepletters: PA0FMY
Locatie: Vlijmen
Contacteer:

Re: Zoek bedrijf die bekend is met PV-installaie ontstoren

#26 Bericht door pa0fmy »

Ze gaan het uitzoeken wat het probleem is en als ze weten wat het is het defecte onderdeel vervangen. Nou dan zijn het goede technici als die op die manier kunnen vinden wat er aan de hand is. Het is zo simpel wat wat. Kan je buiten de krant lezen = storing. Zie je buiten niks meer = geen storing. Dan kom je er echt niet mee klaar met ja maar, andere instellingen, etc. Gaat denk ik Vara Kassa Belbus worden.

Gebruikersavatar
pa0fmy
Berichten: 456
Lid geworden op: 03 mar 2015, 11:31
Roepletters: PA0FMY
Locatie: Vlijmen
Contacteer:

Re: Zoek bedrijf die bekend is met PV-installaie ontstoren

#27 Bericht door pa0fmy »

Ik krijg sterk het vermoeden dat het hele proces van meten op afstand fake is en gespeeld en dat stap voor stap afschakelen niet is gebeurd. Waarschijnlijk om de indruk te wekken dat de storing ergens anders vandaan komt. Hij heeft zich versproken. Omdat de storing bleef terwijl alles was afgeschakelt kreeg hij het idee dat een van de optimisers niet reageert op remote signalen. Daarmee heeft die dus zelf toegegeven dat een optimiser van SE storing veroorzaakt. En wie gaat het dak op om die ene storende optimiser op te zoeken en vervangen. Ze gaan onder geen enkele voorwaarde het dak op en de installateur beweert alles volgens voorschrift te hebben aangelegd. Ben in onderhandeling met AT. Was al begonnen voor dat Corona kwam, onderhandeling nu voortgezet wachten op antwoord. Het blijft een schuifregister verhaal.

Gebruikersavatar
ON7RA
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 mar 2011, 14:30
Roepletters: ON7RA
Locatie: Tielt (Aarsele)

Re: Zoek bedrijf die bekend is met PV-installaie ontstoren

#28 Bericht door ON7RA »

@PA0FMY
Zou het niet mogelijk zijn, om deze technici samen uit te nodigen met een paar mensen van AT om de metingen te doen?
Kunnen ze misschien nog wat van opsteken :o
73 Renaat :D ON7RA :D

Gebruikersavatar
pa0fmy
Berichten: 456
Lid geworden op: 03 mar 2015, 11:31
Roepletters: PA0FMY
Locatie: Vlijmen
Contacteer:

Re: Zoek bedrijf die bekend is met PV-installaie ontstoren

#29 Bericht door pa0fmy »

Hij mocht al niet komen van zijn baas en ik denk dat ze nooit komen. Kost verlies van tijd die ze beter kunnen gebruiken om meer klanten te benaderen en zo meer vervuiling in de ether te brengen.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4528
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Zoek bedrijf die bekend is met PV-installaie ontstoren

#30 Bericht door PE1PQX »

pa0fmy schreef:Hij mocht al niet komen van zijn baas en ik denk dat ze nooit komen. Kost verlies van tijd die ze beter kunnen gebruiken om meer klanten te benaderen en zo meer vervuiling in de ether te brengen.
Nooit mee akkoord mee gaan natuurlijk. Jij als klant kan en mag eisen dat ze bij jou thuis metingen gaan doen en niet op afstand. Anders dreig je maar met het ontbinden van de gemaakte overeenkomsten, omdat de leverende partij niet aan hun deel van de afspraken houden.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Plaats reactie