enexis slimme meters

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: enexis slimme meters

#16 Bericht door pe5jw »

PE1LGW schreef:Is er wat bekent betreft het plaatsen van de slimme meters van Enexis.
Ze zijn van plan om ongevraagd mijn meters te vervangen gas en electra, kan dit zomaar.
Is dit verplicht, en hoe zit dit met mogelijke storing.

Iemand ervaring hier mee ?

Pe1lgw
Ik heb dat ook gehad met betrekking tot het plaatsen van een slimme meter, brief dat er een afspraak volgt en vervolgend een afspraak.
Dat terwijl ik altijd aangeven heb dat ik er geen wil.
Achter aangebeld wat blijkt ze plannen het gewoon in !!!
Ze gaan er vanuit dat je weigert aan de deur of er achteraan belt en dan wordt de afspraak geannuleerd !

Hele rara gang van zake en dat heb er ook bij gemeld.
Echt belachelijk om het zo voor te laten komen dat je niet kan weigeren.
Oja hoop bla bla dat je waarschijnlijk moet betalen als je toch een slime meter wil of moet hebben.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

pe5ed
Berichten: 280
Lid geworden op: 11 jan 2009, 21:13
Locatie: Haarlem

Re: enexis slimme meters

#17 Bericht door pe5ed »

Het is toch werkelijk triest dat er zo word gemanipuleerd met de publikaties.
Ik snap ' het is mensenwerk '
Maar dit lijkt toch echt op bewust geknoei.

PE1LGW
Berichten: 973
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: enexis slimme meters

#18 Bericht door PE1LGW »

Had om bevesteging gevraagd in een brief, dat ik af zie van het plaatsen van de meters.

In de korte brieft staat, de volgende info.

Eerst de standaard bla bla.


"Zoals wij besproken hebben op 20 juni 2018 is het mogelijk dat de slimme meter kan storen op uw zendapparateur.
Dit heeft te maken met de frequentie waarop de slimmer meter uitzendt.
Wij zijn hiervan op de hoogte en zoeken naar een gepaste oplossing."


Deze info staat duidelijk, dat ze toegeven en bekent is, dat er echt wel een probleem is.

Nu hebben ze hier begrip voor de weigering en niet moeilijk over gedaan, dus netjes opgelost, tot zo ver.
Heb verhalen van de andere netbeheerder waarbij het een stuk lastiger was.
Waar bij een monteur gewoon toch met een slimme meter aan de deur stonden, en er op stond dat de meters toch geplaatst gaan worden.
Dus ik wacht de eerst genoemde plaats datum maar gewoon af.
Maar denk niet dat ze aan de deur komen.

Mvg PE1LGW
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: enexis slimme meters

#19 Bericht door Steef »

Nogmaals, het is door Europa opgelegd dat 97% van de huishoudens een slimme meter moet hebben.
Echter, ze kunnen het niet verplichten om je meter uit te laten wisselen.

Maar om hun 97% te halen, hebben ze extreem agressieve manieren nodig.

Dreigen met geen dag en nacht stroom meer, dreigen met de meter is niet goed, meter moet geijkt worden, bla die bla die bla.

Hier zijn ze zo'n beetje als eerste uitgerold als pilot.
Kreeg een brief, we komen dan en dan uitwisselen, als je niet thuis bent moet je voorrijkosten betalen.
Netjes 1x geprobeerd te bellen dat ze weg konden blijven, en dat opgenomen.

Weer een hoop bla bla, en dus toch een monteur aan de deur.
Deze verteld dat hij vooral weg moest gaan.

Daarna verschillende pogingen gehad met de meest wilde verhalen.
Meerdere keren gehad, dat ze de meterstand wilde komen controleren.
De "controleur/monteur" netjes begeleid (nadat hij alle gereedschap en meters netjes in zijn auto had gelegd) naar de meterkast en weer naar de voordeur.

Recentelijk weer en brief gehad dat ze de gasmeter willen vervangen.

Super irritante zeikerds, die uiteraard gedwongen worden door de regering in Den Haag, die uiteraard weer het braafste jongetje van de klas Europa willen zijn.
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1821
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: enexis slimme meters

#20 Bericht door PA2RU »

Vorige week kregen wij een vierkant envelopje van Enexis met daar in een brief dat ze een slimme meter gaan plaatsen , hoe dat zijn werk gaat en een vooraankondiging voor een afspraak.
Brief met de afspraak daar in werd gisteren bezorgd : vandaag gebeld en ze mede gedeeld dat ik de afspraak wil annuleren.
Daarop kwam de vraag of ik de afspraak wil verzetten , mijn antwoord : Nee , ik zei duidelijk annuleren , wil namelijk geen slimme meter.
Werd verder niet moeilijk over gedaan , wel kreeg ik te horen dat ik in de toekomst verplicht kan worden er 1 te laten plaatsen.
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7081
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: enexis slimme meters

#21 Bericht door PE2AAB »

PA2RU schreef:Vorige week kregen wij een vierkant envelopje van Enexis met daar in een brief dat ze een slimme meter gaan plaatsen , hoe dat zijn werk gaat en een vooraankondiging voor een afspraak.
Brief met de afspraak daar in werd gisteren bezorgd : vandaag gebeld en ze mede gedeeld dat ik de afspraak wil annuleren.
Daarop kwam de vraag of ik de afspraak wil verzetten , mijn antwoord : Nee , ik zei duidelijk annuleren , wil namelijk geen slimme meter.
Werd verder niet moeilijk over gedaan , wel kreeg ik te horen dat ik in de toekomst verplicht kan worden er 1 te laten plaatsen.
Dan krijg je over een bepaalde tijd een brief dat de huidige kWh meter is afgekeurd en dient te worden vervangen. Zo ging dat bij mij :cry:
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1821
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: enexis slimme meters

#22 Bericht door PA2RU »

Zolang ze me niet verplichten zal ik het tegenhouden..
73 René PA2RU

-Verwijderd account

Re: enexis slimme meters

#23 Bericht door -Verwijderd account »

PE2AAB schreef:Dan krijg je over een bepaalde tijd een brief dat de huidige kWh meter is afgekeurd en dient te worden vervangen.
Dat is niets anders dan zoeken naar een argument om de meter te vervangen.
PA2RU schreef:Zolang ze me niet verplichten zal ik het tegenhouden..
Ze kunnen het niet verplichten, zelfs niet in geval van afkeur. De energieleveranciers willen dit natuurlijk wel heel erg graag, omdat het vooral in hún voordeel is.
Voor zover mij bekend, bestaat er geen wettelijke verplichting dat je als klant een slimme meter moet accepteren.

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1821
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: enexis slimme meters

#24 Bericht door PA2RU »

Nog niet , maar naar wat ik begrepen heb vanmorgen bestaat de kans wel dat je in de toekomst verplicht word het ding te laten installeren.
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: enexis slimme meters

#25 Bericht door PA3HMP »

als hij afgekeurd is dan ben je verplicht het te laten vervangen, de meter is namelijk hun eigendom, je kunt hoogstens eisen dat je een domme electronische meter krijgt maar die zooi telt bij mij gewoon dubbel en je kunt er niks tegen doen, je kunt een ijking aanvragen en dan komen ze vervolgens met een zuiver Ohmse belasting en dan werkt de meter goed, maar een huishouden is geen zuiver Ohmse belasting en dan heb je pech.

zo wordt je besodemieterd.

Plaats reactie