leuk om door te lezen

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

leuk om door te lezen

#1 Bericht door pb1a »

Van de week was ik heerlijk met sdr aan het stoeien. Ik had me op een RTL dongle getracteerd. Softwae HDSDR gedownload met driver en extra dll file. Alles werkte prima. Dus ik ook Ham Radio de Lux ook gedowload en geinstalleerd. TS 2000 eraan gehangen Dan wil je die zaak ook sinchoon laten lopen. Na wat gegoogle ook gevonden en verdimd het werkte alles Oke.
Rtl dongle eraf gehaald en zelfs toen werkte de zaak nog via mijn TS 2000. Maar ineens veroorzaakte ik bij mezlef wel storing
Zelfs met 10 Watt op 40 en 80 meter ging mijn TV internet telefoon en openspot voor DMR plat. Daarvoor met 100 Watt nooit geen last gehad. Kon alles doen wat ik laten kon. Brvriede buurman gebeld of hij ook storing had . Nee Anne ik heb nergens last van gehad.
Anja mijn YWL PE2RCY en ik zaten. Hoe kan dit nu????? Zelfs mijn Windows 2012 r2 was vastgelopen.

Dezelfde avond hebben mijn YWL en ik alle overtollige draden van vorigen expirimenten weg gehaald. Mantelstroomfilters

gemaakt. Mijn HyEndline isolator ertussen gehangen. Nog niet weg Wel minder, maar adt kwam door die HyEnd line isolator.

Een TV die constant plat gaat is ook niet leuk (ISP XS4ALL) Bij ping router kreeg ik op PC zelfs transmit failed

Maar naar regen komt zonnenschijn. Ik heb met glasvezel geresset Mijn modem daarna gereset Daarna mijn TV kasje van xs4all

en ik heb mijn TS 2000 een harde resset gegeven. Daarna was allen weer oke. EEn processor moet volgens mij even de weg kwijt geweest zijn.


Hulde voor mijn QWL Anja PE2RCY. Zonder haar inbreng was het een stuk moeilijker geworden om eruit te komen.

Maar ja ik kan haar al 38 jaar.


Gr. Anne PB1A
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3346
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: leuk om door te lezen

#2 Bericht door Juul - PE0GJG »

Hé Anne,


YWL en dan QWL ?????? ( help even………..)



Juul
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Plaats reactie