Power LIne communicatie.

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
PD4M
Berichten: 807
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13

Re: Power LIne communicatie.

#16 Bericht door PD4M »

Zowel de PCM als de Computer Totaal gaan volgende maand aandacht besteden aan de Power line devices. Misschien is het iets voor onze belangenverenigingen om een notabene te sturen zodat in ieder geval ook de negatieve kant van die dingen wordt belicht.

Groet
Maarten
PD4M
Maarten
PD4M

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Power LIne communicatie.

#17 Bericht door PE7EB »

Heeft die meuk dan positieve kanten?

Maar het zou inderdaad niet verkeerd zijn als de amateurverenigingen ook hier eens goed bovenop gaan zitten.
Ik heb begrepen dat in Duitsland er door de amateurs contact is gezocht met de Bundeswehr, om de gezamenlijke HF belangen te verdedigen tegen de opkomst van PLC en andere oneigenlijke toepassingen van het lichtnet.
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Re: Power LIne communicatie.

#18 Bericht door pb1a »

"Zijn er amateurs die dit gebruiken?
Zo ja wat zijn de ervaringen van PLC in huis, in combinatie met kortegolf ontvangst"

Nu ik wilde het weten. Dus heb ik zo'n ding gekocht van klikaan klikuit bij de Gamma a 140 Euro en tot mijn stomme
verbazing stoort dat ding voor geen meter. Nog steeds een S2 op 20 meter aan ruis en 80 meter een S6.
Voor een woonwijk in een dorp zoals Hilversum is dat al bijzonder laag. Nogmaals ik heb vanmiddag dat ding pas aangeschaft en aangesloten en ik kan het nog steeds niet geloven. Als ik bij andere lees denk ik dat er verschil in zit welke je hebt. Deze was wel 2 maal zo duur als waar je die krengen standaard voor in de winkel ziet leggen. En de Gamma lijkt me nu niet de duurste zaak!!

Gr. Anne PB1A
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

Plaats reactie