Ik moet er nu ook aan geloven - extreme storing. Advies/hulp
Geplaatst: 08 mei 2017, 20:31
Ik ben een tijdje stil geweeest op radiogebied. Daarom niet gemerkt wanneer het is gebeurd...
Maar in de tijd 2 maanden geleden - nu is er iets gebeurd/veranderd/bijgekomen wat alle ontvangst tussen 150khz en 7MHz onmogelijk maakt door een luide BRRRRRRRRRR.
Hoe luid? Het signaal is op een aperiodisch loopje van 50*50cm en 8 windingen om 't raam, 500mV groot.
Het zijn HF bursts die zich met exact de netfrequentie herhalen - ik kan de scope op het net triggeren, dan blijft het beeld netjes stabiel.
5mS/div, 100mV/div
Waarom open ik dit topic? Nou, ik vrees dat dit verholpen krijgen, een hele onderneming gaat worden en ik kan alle hulp gebruiken.
Het lijkt er op dat het stoorsignaal uit de Ziggo wijkkast komt, en zich via bekabeling verspreidt.
Het signaal is er altijd al geweest, maar dan zacht genoeg om te tolereren in de zin van 'in de moderne wereld kun je geen volkomen storingsvrije ontvangst verwachten'.
Wat ik wil gaan doen:
1. Ziggo bellen. Ik vrees alleen dat zij niet gekwalificeerd zijn hiervoor - ik heb een monteur er al eens eerder op aangesproken en die zegt 'normaal, je zit hier naast een versterker'. Maar ik denk niet dat die ook maar iets begreep van wat ik zei. Heeft het zin om nog met Ziggo contact op te nemen?
2. Het Agentschap Telecom contacteren. Hoe gaat dat in z'n werk? Moet ik betalen? Moeten Ziggo betalen?
3. De Veron EMC commissie aanspreken. Wat kunnen zij voor mij doen?
groeten,
Laurens.
Maar in de tijd 2 maanden geleden - nu is er iets gebeurd/veranderd/bijgekomen wat alle ontvangst tussen 150khz en 7MHz onmogelijk maakt door een luide BRRRRRRRRRR.
Hoe luid? Het signaal is op een aperiodisch loopje van 50*50cm en 8 windingen om 't raam, 500mV groot.
Het zijn HF bursts die zich met exact de netfrequentie herhalen - ik kan de scope op het net triggeren, dan blijft het beeld netjes stabiel.
5mS/div, 100mV/div
Waarom open ik dit topic? Nou, ik vrees dat dit verholpen krijgen, een hele onderneming gaat worden en ik kan alle hulp gebruiken.
Het lijkt er op dat het stoorsignaal uit de Ziggo wijkkast komt, en zich via bekabeling verspreidt.
Het signaal is er altijd al geweest, maar dan zacht genoeg om te tolereren in de zin van 'in de moderne wereld kun je geen volkomen storingsvrije ontvangst verwachten'.
Wat ik wil gaan doen:
1. Ziggo bellen. Ik vrees alleen dat zij niet gekwalificeerd zijn hiervoor - ik heb een monteur er al eens eerder op aangesproken en die zegt 'normaal, je zit hier naast een versterker'. Maar ik denk niet dat die ook maar iets begreep van wat ik zei. Heeft het zin om nog met Ziggo contact op te nemen?
2. Het Agentschap Telecom contacteren. Hoe gaat dat in z'n werk? Moet ik betalen? Moeten Ziggo betalen?
3. De Veron EMC commissie aanspreken. Wat kunnen zij voor mij doen?
groeten,
Laurens.