Zendamateur.COM

24 uur per dag QRV
Het is nu 29 jun 2017, 09:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 17 jun 2017, 21:37 

PA5WIL schreef:
sinds firmware update naar 6.83 geen problemen meer met de fritzbox 7581. Werkt al paar weken zonder uit te vallen of andere problemen. Ook pair bonding is nu geactiveerd.

Moet je dat speciaal aanvragen, dat pair bonding of heeft iedereen die mogelijkheid? Heb nu maar 1 draadje aangesloten, ervan uitgaande, dat het 2e draad verder niet nodig is.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 jun 2017, 21:40 

Pair bonding is alleen interessant als je een dubbele snelheid nodig hebt dan wat je nu kunt halen. Ook is het afhankelijk of het mogelijk is op jouw adres.
Natuurlijk betaal je ook extra voor pair-bonding.

Interessant URL om je telco (KPN of glas) mogelijkheden te zien: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 jun 2017, 21:45 

PE1PQX schreef:
Pair bonding is alleen interessant als je een dubbele snelheid nodig hebt dan wat je nu kunt halen en wilt betalen. Ook is het afhankelijk of het mogelijk is op jouw adres.

Interessant URL om je telco (KPN of glas) mogelijkheden te zien: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

Bedankt voor info. Meteen gekeken, maar niet beschikbaar. Blijft alleen koper over ;-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 jun 2017, 09:04 

PE1PQX schreef:
Pair bonding is alleen interessant als je een dubbele snelheid nodig hebt dan wat je nu kunt halen. Ook is het afhankelijk of het mogelijk is op jouw adres.
Natuurlijk betaal je ook extra voor pair-bonding.

Bij xs4all betaal je niets extra voor pair bonding. Ook het aansluiten en indien nodig vernieuwen isra punt door KPN monteur is gratis. Op mijn adres is geen glasvezel dus pair bonding de enige mogelijkheid voor snelle verbinding. Op mijn abonnement is download 80 maximaal mogelijk. Ik haal 79 Mb/s down en 66 Mb/s up. Dat is toch heel mooi. Ik kan zelfs mijn abonnement verhogen naar 160 Mb/s downloaden.
Nu heb ik ook het voordeel dat de wijkkast maar 58 meter van mijn huis staat. In de wijkkast houdt de glasvezel op. Vandaar alleeen koper naar de huizen. De gemeente heeft besloten dat er geen glasvezel gaat komen op particulieren adressen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 jun 2017, 09:09 
Moderator

Ik woon in een nieuwbouwwijk (huis is 6 jaar oud), maar max hier is 12Mbit down over DSL. Reden: hele wijk (met heel veel woningen) zit aangesloten op de "oude" centrale in het centrum en de wijkkasten zijn nog niet verglaast. Gelukkig wel kabelinternet van Ziggo, dus 300/30 in huis. ;)

Icom IC-7000, X50N (14m asl), MFJ926B+ZS6BKW (inverted V, 12m asl), Kenwood TH-F7E, Polmar DB-50M, Diamond SG7500 (2m ASL ;) ), Hytera PD-785G, Tytera MD380, 18x Baofeng BF888S, Uniden UBC3500XLT, Garmin NuviCam, Garmin Montana 650t
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, EMC apparatuur overzicht, Scannerfrequenties NL e.o.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 jun 2017, 17:29 

PA5WIL schreef:
sinds firmware update naar 6.83 geen problemen meer met de fritzbox 7581. Werkt al paar weken zonder uit te vallen of andere problemen. Ook pair bonding is nu geactiveerd.

Ok, ik was ook al maanden niet meer op dat forum geweest, was er klaar mee. Toch maar eens uit het hoekje halen dan, en aansteken. Benieuwd of DECT het dan ook doet, want daar was het mij om te doen....

Xs4all had dat hele modem nog niet moeten leveren, in December 2016, was gewoon te veel mis mee ( als je er meer mee wilt doen dan alleen interneppen)

elsinga schreef:
Ik woon in een nieuwbouwwijk (huis is 6 jaar oud), maar max hier is 12Mbit down over DSL. Reden: hele wijk (met heel veel woningen) zit aangesloten op de "oude" centrale in het centrum en de wijkkasten zijn nog niet verglaast. Gelukkig wel kabelinternet van Ziggo, dus 300/30 in huis. ;)

Klopt, ik zou 80 moeten hebben, en heb nog steeds "maar" 26 mb

Zat ook aan Ziggo (zakelijk) te denken, maar dan moet ik alles wat nu via xs4all loopt, even in kaart brengen, ik heb er in de jaren veel aan toegevoegd, o.a veel emailadressen....

Voor de komende winter maar eens bekijken, nu te warm voor :P

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur