pd0sbr schreef:
Hallo allemaal
Ik weet niet dat het de oplossing is maar proberen waart denk ik
Had het zelfde probleem hier met mijn telfort modem viel ook steeds uit, en had last dat mijn beeld op de TV bleef stil staan en blokjes beeld.
Ik heb een ringkern gepakt hier de voedings-kabel een aantal keer door heen gehaald meende 8 keer probleem op gelost .
Ringkern een grote gele uit een pc voeding .
gr Harry
Hier valt alles weg : internet , radio , tv en telefoon..
Alleen de bekabelde verbindingen naar alle randapparatuur en de wifi verbindingen blijven er in..
KHoos schreef:
Is je maximale VDSL snelheid recent omhoog gegaan? Dan is de upgrade naar vectored VDSL voorbij gekomen, en vectored VDSL is veel gevoeliger voor lokale signalen onder de 17 MHz.
Mijn ervaring is trouwens dat het modem wel 'leert' dat bepaalde frequenties veel storing hebben en het modem dus snel 'leert' dat de PSK31 frequenties niet zo bruikbaar zijn. Het nadeel is dat het modem dat na een week weer vergeten is.
Niet dat ik weet..ik zit al een tijdje op 100mbit down , maar dat van die vectored vdsl zou heel goed kunnen..
Die 4meter vanaf het ISRA punt naar het modem is dan een prima antenne om de boel danig te verzieken..
De enige optie die ik dan kan bedenken is het ISRA punt te verplaatsen naar de meterkast om die 'antenne' zo kort mogelijk te houden : eens zien hoe ik dat ongestraft kan doen gezien de haken en ogen die daar aan vast zitten..
Verder heb ik niet de indruk dat de fritzbox leert dat bepaalde frequentie's veel storing hebben want het blijft zich voor doen..