Documentaire over link tussen wifi en hersentumoren

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
pe1rxq
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: Documentaire over link tussen wifi en hersentumoren

#46 Bericht door pe1rxq »

Radioot schreef:inhoudelijk komt het overeen met de inzichten van de World Health Organization.
Dat is de categorie 'possibly carcinogenic to humans'.
Klinkt heel erg totdat je even verder kijkt en erachter komt dat dat dezelfde categorie is waar enge dingen als koffie in zitten.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Documentaire over link tussen wifi en hersentumoren

#47 Bericht door PA3DAT »

Laten we op dat laatste maar blijven hopen.

Ik vind "aluhoedjes" trouwens ook wel een raar woord. Eigenlijk een onsympathieke manier
om iedere andersdenkende meteen in een hokje te drukken. Zoals vroeger de "geite-wollen-sok"
of de "milieu-maffia".

Zijn we die mensen zo niet aan het 'demoniseren'? Of maken we ze gewoon belachelijk? :D :wink:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PA1WBU
Berichten: 649
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: Documentaire over link tussen wifi en hersentumoren

#48 Bericht door PA1WBU »

pe1rxq schreef:
Radioot schreef:inhoudelijk komt het overeen met de inzichten van de World Health Organization.
Dat is de categorie 'possibly carcinogenic to humans'.
Klinkt heel erg totdat je even verder kijkt en erachter komt dat dat dezelfde categorie is waar enge dingen als koffie in zitten.
Inderdaad, en dan hebben we het nog maar even niet over de nicotine verslaafden die je aantreft voor de deur van vrijwel ieder bedrijf. Een verslaving waar overigens onze overheid bakken geld in de vorm van accijns mee binnenhaalt (maar dat is weer wat anders..)

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Documentaire over link tussen wifi en hersentumoren

#49 Bericht door PA2OLD »

Feit is dat als ik erg lang aan het bellen ben met de telefoon aan mijn oor, op het laatst de mijn oor warm is en daaromheen ook en dat is niet omdat m'n telefoon mechanisch tegen het oor zit. Het is een vreemd soort gevoel. Ben ik ver van een paal en zit de telefoon langdurig in m'n broekzak mijn been een soort van warme plek krijgt dat irriteert.

Wat ik hier weer eens lees is: "ik geloof er niet in dus is het niet zo" wat een van soort domheid is.
Dus omdat het wetenschappelijk nu nog niet is aangetoond dat het gevaarlijk is, kan het alsnog wel zo kunnen zijn.
In het verleden is aangetoond dat er groepen waren die dachten dat iets niet kon maar uiteindelijk bleek het wel te kunnen.

Er is in diverse landen onderzoek gedaan en men kwam dan met aanbevelingen.
Echt goed onderzoek wordt volgens mij geblokt door diverse firma's en door overheden.
Stel je voor dat echt wordt ontdekt dat het wel behoorlijk schadelijk is, wat dacht je hoe het met de aandelen van die firma's zou gaan?

Laten we een "open mind" houden en waakzaam zijn.
Je wilt niet meemaken dat je kinderen na hun 40ste een vorm van hersenkanker krijgen en later wordt aangetoond dat het van draadloze telefoons of wifi komt...
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

PA1WBU
Berichten: 649
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: Documentaire over link tussen wifi en hersentumoren

#50 Bericht door PA1WBU »

PA2OLD schreef:Feit is dat als ik erg lang aan het bellen ben met de telefoon aan mijn oor, op het laatst de mijn oor warm is en daaromheen ook en dat is niet omdat m'n telefoon mechanisch tegen het oor zit. Het is een vreemd soort gevoel. Ben ik ver van een paal en zit de telefoon langdurig in m'n broekzak mijn been een soort van warme plek krijgt dat irriteert.

Wat ik hier weer eens lees is: "ik geloof er niet in dus is het niet zo" wat een van soort domheid is.
Dus omdat het wetenschappelijk nu nog niet is aangetoond dat het gevaarlijk is, kan het alsnog wel zo kunnen zijn.
In het verleden is aangetoond dat er groepen waren die dachten dat iets niet kon maar uiteindelijk bleek het wel te kunnen.

Er is in diverse landen onderzoek gedaan en men kwam dan met aanbevelingen.
Echt goed onderzoek wordt volgens mij geblokt door diverse firma's en door overheden.
Stel je voor dat echt wordt ontdekt dat het wel behoorlijk schadelijk is, wat dacht je hoe het met de aandelen van die firma's zou gaan?

Laten we een "open mind" houden en waakzaam zijn.
Je wilt niet meemaken dat je kinderen na hun 40ste een vorm van hersenkanker krijgen en later wordt aangetoond dat het van draadloze telefoons of wifi komt...
Eindtrappen, ook van telefoons, hebben geen 100% rendement en worden dus warm. Dat kon je bij bijv. de goede oude Nokias prima constateren als je de accu eraf haalde en het alu koelprofiel na een lang telefoontje vastpakte. Dus dat je warmte voelt.. tja.. klopt.

Klopt overigens prima met de waarneming dat je bij slechte dekking ("ver van een paal") een warme telefoon waarneemt. Vermogen wordt dynamisch aangepast aan de RF signaal sterkte. Slecht net -> warme telefoon die vaak met de cel tower contact maakt -> accu ook vlot(ter) leeg. In de begintijd van GSMs (ik heb zo'n ding op zak sinds ergens begin jaren 90) kon je dat heel goed merken, zeker ook in het buitenland.

Gebruikersavatar
PD0AC
Berichten: 467
Lid geworden op: 16 jun 2011, 09:00
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Documentaire over link tussen wifi en hersentumoren

#51 Bericht door PD0AC »

<Alu hoedje op>

Jullie onderschatten het gevaar! We gaan allemaal dood!
ionosphere.jpg
<Alu hoedje weer af>
Windows assumes that I'm stupid, Linux demands proof of it.

http://hamgear.wordpress.com/

pe1rxq
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: Documentaire over link tussen wifi en hersentumoren

#52 Bericht door pe1rxq »

PA2OLD schreef:Feit is dat als ik erg lang aan het bellen ben met de telefoon aan mijn oor, op het laatst de mijn oor warm is en daaromheen ook en dat is niet omdat m'n telefoon mechanisch tegen het oor zit. Het is een vreemd soort gevoel. Ben ik ver van een paal en zit de telefoon langdurig in m'n broekzak mijn been een soort van warme plek krijgt dat irriteert.
Jouw feit is prima te verklaren met de huidige kennis. En kanker heeft daar niks mee te maken.
Maar al was het niet te verklaren, dan was jouw observatie niet meer dan een anecdote.
(Weet je trouwens zeker dat je niet gewoon 'rooie oortjes' kreeg van het gesprek zelf? ;) )
Er is in diverse landen onderzoek gedaan en men kwam dan met aanbevelingen.
Echt goed onderzoek wordt volgens mij geblokt door diverse firma's en door overheden.
Er is zeer veel onderzoek gedaan. Telkens weer komt daaruit dat er geen enkele reden tot paniek is.
Tenzij je kunt onderbouwen waarom dat nooit 'echt goed' was ga je hier toch echt de bocht uit en op de complot toer.
Laten we een "open mind" houden en waakzaam zijn.
"don't let your brains fall out"

Echte wetenschappers zouden een verband best wel willen onderzoeken als er enige aanwijzing voor was. Dat bewijzen levert je een goede kans op een nobelprijs voor de biologie.
Het zijn over het algemeen de tegenstanders die bij elk onderzoek weer vrolijk de vingers in de oren duwen en 'lalalala' roepen.

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Documentaire over link tussen wifi en hersentumoren

#53 Bericht door pa3kc »

PD0AC schreef:<Alu hoedje op>

Jullie onderschatten het gevaar! We gaan allemaal dood!
ionosphere.jpg
<Alu hoedje weer af>
Hahaha, best comment yet in de topic!

Vet Hans! :lol:

Gebruikersavatar
PE9ZZ
Berichten: 1239
Lid geworden op: 06 nov 2010, 18:00
Roepletters: PE9ZZ
Locatie: Amsterdam (JO22KI)
Contacteer:

Re: Documentaire over link tussen wifi en hersentumoren

#54 Bericht door PE9ZZ »

A propos aluhoedjes: je wordt pas lid van de aluhoedjesbrigade als je niet gebaseerd door enige kennis van zaken hardnekkig blijft volhouden in een schadelijk effect terwijl de wetenschap maar niet kan verzinnen (of ontdekken) wat het mechanisme van dat vermeende effect dan wel zou moeten zijn. Is toch wat anders dan de milieumaffia omdat die een boodschap hebben die (bijvoorbeeld) autorijdend Nederland niet bevalt. En de wetenschappelijke onderbouwing daarvan staat toch wel boven elke twijfel verheven. Maar zelfs als lid van de milieumaffia heb je een ecologische voetafdruk. Treinen rijden ook op kolenstroom (hoewel de NS beweert van niet).

En wat betreft 20 (of 25) jaar lang met een mobiele telefoon rondzeulen: eventuele schadelijke effecten zouden nu toch wel zo'n beetje zichzelf moeten gaan openbaren. Bij asbest duurt dat ook zo'n tijd voordat de deeltjes die zich in de longblaasjes hebben genesteld kanker gaan veroorzaken.

Er was ooit een onderzoek in de UK naar electrosensitieven, mensen die last hadden van EM velden gegenereerd door GSM basisstations. Die test is jammerlijk mislukt doordat de meeste deelnemers tijdens het onderzoek afhaakten. De mensen die nog wel konden worden getest (GSM meetzender aan terwijl er werd gezegd dat-ie uitstond etc.) konden op geen enkele manier aangeven of-ie aanstond of niet.

Tjerk, 9ZZ

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: FT2000 of FT1000 ?

#55 Bericht door Bert_1 »

pe1rxq schreef: Het zijn over het algemeen de tegenstanders die bij elk onderzoek weer vrolijk de vingers in de oren duwen en 'lalalala' roepen.
:lol: Ga door ga door
Bert

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Documentaire over link tussen wifi en hersentumoren

#56 Bericht door PA3DAT »

In plaats van een en ander open en objectief te bekijken, zoals PA2OLD ook doet, vind ik jullie wel heel
erg anti-aluhoedjes. Zullen we daar ook een leuke naam voor bedenken? :mrgreen:

En de meute loopt niet al 20 of 25 jaar met een mobieltje rond te zeulen. Twintig jaar geleden waren die
echt nog heel duur. Ik wilde graag zo'n ding, mijn vrouw PA3DWK ook (die is een gadget-freak), pas in 1999
kochten wij ons eerste mobieltje. In die tijd had je er hooguit één per gezin en liep niet iedereen er mee
"rond te zeulen".

Kinderen van nu, die hebben dat ding 24/7 bij zich. Daar stelde ik vragen over. Objectief, ik heb echt geen
idee of dat schadelijk is. Ik heb ook geen Alu-hoedje maar volg een en ander kritisch. En ik mag graag een
beetje tegendraads zijn! :mrgreen:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Documentaire over link tussen wifi en hersentumoren

#57 Bericht door Rene - pg3r »

PA3DAT schreef:Ik heb ook geen Alu-hoedje maar volg een en ander kritisch.
Naar het gebruik van aluminiumhoedjes is dan weer wel wetenschappelijk onderzoek gedaan. Een van de conclusies: ze versterken de frequenties die door de regering van de VS gebruikt worden voor 'mind control' :wink:

Gebruikersavatar
PE9ZZ
Berichten: 1239
Lid geworden op: 06 nov 2010, 18:00
Roepletters: PE9ZZ
Locatie: Amsterdam (JO22KI)
Contacteer:

Re: Documentaire over link tussen wifi en hersentumoren

#58 Bericht door PE9ZZ »

Briljant! Alleen al de openingszin: "Among a fringe community of paranoids, aluminum helmets serve as the protective measure of choice against invasive radio signals". En de datum is geeneens 1 april!

Tjerk, 9ZZ

Gebruikersavatar
PD0AC
Berichten: 467
Lid geworden op: 16 jun 2011, 09:00
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Documentaire over link tussen wifi en hersentumoren

#59 Bericht door PD0AC »

Er is zooooooo vaak onderzoek naar gedaan dat ik de tel kwijt ben. Net als onderzoek naar de mogelijk kankerverwekkende eigenschappen van zo'n beetje al het voedsel in de wereld. Recent beginnen journalisten e.e.a. te verzamelen. Resultaat: wetenschappelijke studies spreken elkaar constant tegen. Een voorbeeld:
conflichting research.png
Dan maar een alu hoedje. Hieronder de bouwbeschrijving.
tinfoilhat.jpg
Windows assumes that I'm stupid, Linux demands proof of it.

http://hamgear.wordpress.com/

pe1cmo
Berichten: 2069
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: Documentaire over link tussen wifi en hersentumoren

#60 Bericht door pe1cmo »

Laten we het anders zeggen.

Het zit tussen de oortjes !!
EA7/PE1CMO
Ayamonte España

Plaats reactie